VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Toyota věří hybridům a vodíku. Do roku 2050 chce vyřadit běžná benzinová vozidla

Japonská automobilka Toyota Motor Car plánuje, že v roce 2050 už nebude prodávat skoro žádná běžná benzinová vozidla. Drtivou část odbytu by měly tvořit hybridní vozy a auta na palivové články.

14.10.2015 2
SDÍLEJ:

Toyota Mirai.Foto: Toyota

Automobilka sdělila, že má v plánu snížit průměrné emise ze svých aut do roku 2050 o zhruba 90 procent ve srovnání s hodnotami z roku 2010. Kromě toho plánuje, že kolem roku 2020 bude prodávat více než 30 000 aut s palivovými články ročně. Roční prodej hybridních aut by měl do roku 2020 dosáhnout 1,5 milionu vozů.

Japonský výrobce v současnosti nabízí hned několik hybridních modelů (i pod luxusní značkou Lexus) a v srpnu dokonce ohlásil, že od roku 1997, kdy vznikl první Prius, prodal už více než 8 milionů vozů, které k pohonu využívají právě kombinaci spalovacího agregátu a elektromotoru.

Na vodík, respektive palivové články, zatím jezdí jediný model, Toyota Mirai.

Toyota také slíbila snížit emise oxidu uhličitého vznikající při výrobě do roku 2030 na zhruba třetinu ve srovnání s rokem 2001. Pomoci jí k tomu má energie z obnovitelných zdrojů a technologie na bázi vodíku, které automobilka hodlá vyvinout.

"Možná si myslíte, že 35 let je dlouhá doba," řekl podle agentury Reuters novinářům Kijotaka Ise z vedení automobilky. "Pro výrobce aut je ale dost neobvyklé představit si, že všechny spalovací motory zmizí." Nějaká auta od Toyoty s benzinovými motory zůstanou na méně rozvinutých trzích, jejich počet podle Iseho ale nebude velký.

Toyota, která soupeří s německým koncernem Volkswagen o pozici největšího světového prodejce aut na světě, své plány zveřejnila v době, kdy se její evropský konkurent potýká se skandálem kvůli nepravdivému vykazování výsledků naměřených hodnot emisí u svých naftových aut.

Volkswagen v letošním prvním pololetí překonal Toyotu v prodeji vozů a vůbec poprvé se jeho vozy staly nejprodávanějšími na světě. Podle analytiků si ale kvůli tomuto skandálu možná nedávno získanou pozici nedokáže udržet.

Elektrické vozy součástí firemní vize nejsou, upřesnili dnes rovněž představitelé automobilky. Její strategie je tak v rozporu s konkurenty jako japonský Nissan, které naopak na tuto technologii sázejí.

Autor: ČTK, Redakce

14.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies