VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Toyota věří hybridům a vodíku. Do roku 2050 chce vyřadit běžná benzinová vozidla

Japonská automobilka Toyota Motor Car plánuje, že v roce 2050 už nebude prodávat skoro žádná běžná benzinová vozidla. Drtivou část odbytu by měly tvořit hybridní vozy a auta na palivové články.

14.10.2015 2
SDÍLEJ:

Toyota Mirai.Foto: Toyota

Automobilka sdělila, že má v plánu snížit průměrné emise ze svých aut do roku 2050 o zhruba 90 procent ve srovnání s hodnotami z roku 2010. Kromě toho plánuje, že kolem roku 2020 bude prodávat více než 30 000 aut s palivovými články ročně. Roční prodej hybridních aut by měl do roku 2020 dosáhnout 1,5 milionu vozů.

Japonský výrobce v současnosti nabízí hned několik hybridních modelů (i pod luxusní značkou Lexus) a v srpnu dokonce ohlásil, že od roku 1997, kdy vznikl první Prius, prodal už více než 8 milionů vozů, které k pohonu využívají právě kombinaci spalovacího agregátu a elektromotoru.

Na vodík, respektive palivové články, zatím jezdí jediný model, Toyota Mirai.

Toyota také slíbila snížit emise oxidu uhličitého vznikající při výrobě do roku 2030 na zhruba třetinu ve srovnání s rokem 2001. Pomoci jí k tomu má energie z obnovitelných zdrojů a technologie na bázi vodíku, které automobilka hodlá vyvinout.

"Možná si myslíte, že 35 let je dlouhá doba," řekl podle agentury Reuters novinářům Kijotaka Ise z vedení automobilky. "Pro výrobce aut je ale dost neobvyklé představit si, že všechny spalovací motory zmizí." Nějaká auta od Toyoty s benzinovými motory zůstanou na méně rozvinutých trzích, jejich počet podle Iseho ale nebude velký.

Toyota, která soupeří s německým koncernem Volkswagen o pozici největšího světového prodejce aut na světě, své plány zveřejnila v době, kdy se její evropský konkurent potýká se skandálem kvůli nepravdivému vykazování výsledků naměřených hodnot emisí u svých naftových aut.

Volkswagen v letošním prvním pololetí překonal Toyotu v prodeji vozů a vůbec poprvé se jeho vozy staly nejprodávanějšími na světě. Podle analytiků si ale kvůli tomuto skandálu možná nedávno získanou pozici nedokáže udržet.

Elektrické vozy součástí firemní vize nejsou, upřesnili dnes rovněž představitelé automobilky. Její strategie je tak v rozporu s konkurenty jako japonský Nissan, které naopak na tuto technologii sázejí.

Autor: ČTK, Redakce

14.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Návštěva ministra financí Andreje Babiše v obci Vysočina
6

Starostové se bojí, že EET zničí společenský život na vesnicích

Náměstek primátora Martin Štěpánek se nechce vzdát funkce náměstka ostravského primátora. Situace v koalici ale začíná být velmi vypjatá.
7

Alkohol za volantem ohrožuje koalici v Ostravě

AUTOMIX.CZ

Škoda ukázala koncept Vision E. Jde o kupé-SUV budoucnosti

Již za dva týdny přiveze Škoda do Šanghaje elektrický koncept Vision E, postavený na koncernové platformě MEB se zabudovanými bateriemi v podlaze. Studie prý naznačuje budoucnost značky v oblasti elektrického pohonu.

DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Cizinecká policie provedla v pondělí 28. března kontrolu v distribučním a logistickém centru firmy Amazon v Dobrovízi. Podobně jako při nedávné kontrole ve skladu firmy Rohlík zadržela část pracovníků pocházejících ze zahraničí.

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

Muž jel ve Šindlu po sjezdovce na matraci, po nárazu do tribuny zemřel

Asi třicetiletý muž jel v noci na dnešek ve Špindlerově Mlýně v areálu Svatý Petr v Krkonoších ze sjezdovky na matraci a po nárazu do konstrukce tribuny zemřel. K jízdě kolem půlnoci údajně použil matraci, která se na sjezdovkách používá pro zabezpečení pevných překážek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies