VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Toyota zůstává největším prodejcem aut, na paty jí šlape GM

Tokio - Japonská společnost Toyota Motor si v prvním pololetí udržela pozici největšího světového prodejce automobilů. Souboj automobilek o tento titul byl však opět o něco ostřejší. Konkurenčním výrobcům General Motors (GM) a Volkswagen se totiž dařilo zvýšit odbyt, a General Motors tak podle agentury DPA ve druhém čtvrtletí svého japonského konkurenta mohl předstihnout.

26.7.2013
SDÍLEJ:

Toyota Prius.Foto: Toyota

Toyota dnes oznámila, že od ledna do června v celém světě prodala 4,91 milionu osobních a nákladních vozů. Bylo to ale o 1,2 procenta méně než ve stejném období loni.

Světová dvojka GM již uvedla, že v pololetí prodala 4,85 milionu vozů, což je skoro o čtyři procenta víc než před rokem. Ve Spojených státech jí přitom prodej rostl rychleji než Toyotě.

V žebříčku největších prodejců automobilů následuje německý koncern Volkswagen s přibližně 4,7 milionu prodaných aut za šest měsíců letošního roku a odbytem vyšším o 5,5 procenta. Společnosti, jejíž součástí je například i česká Škoda Auto, se ale v prvním pololetí podařilo snížit náskok za rivalem z Detroitu na zhruba 150 000 vozů. Před rokem americká automobilka předstihla Volkswagen o 220 000 vozů.

Ve čtvrtletí, které skončilo v červnu, ale GM předčil Toyotu, když prodal 2,49 milionů aut a Toyota jen 2,48 milionu. Volkswagen, který se nejpozději do roku 2018 hodlá stát jedničkou v odvětí, skončil na třetím místě s 2,39 milionu prodaných vozidel.

Toyota automobilku GM v čele světového prodeje automobilů vystřídala v roce 2008. GM byl do té doby světovým lídrem zhruba 70 let. V roce 2011 získal tento americký výrobce prvenství dočasně zpět kvůli problémům Toyoty v důsledku ničivého zemětřesení v Japonsku a kvůli masivnímu stahování jejích aut do servisů.

Toyota se pak zotavila, její prodej v Číně ale zasáhly protijaponské nálady, které se rozhořely v druhé polovině loňského roku. Příčinou byl teritoriální spor s Japonskem o ostrůvky ve Východočínském moři.

Autor: ČTK

26.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Škoda Fabia
Volkswagen Up
Škoda Rapid

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Miloš Zeman se ve druhém dni návštěvy Jihomoravského kraje zastavil na Hodonínsku. V Jihomoravské armaturce se setkal s vedením firmy a zaměstnanci.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO
28

Prezident Zeman dostal v Hodoníně lavičku. Doufám, že mě přežije, řekl

Německá policie
AKTUALIZUJEME
37

V Německu zadrželi Syřana kvůli plánování teroristického útoku

AKTUALIZUJEME / AUTOMIX.CZ

Drahý policejní sporťák BMW měl nehodu. V autě seděl prezidentův protokolář

Jsou to teprve necelé tři týdny, co dopravní policisté převzali do služby hybridní supersport BMW i8. Auto ale vydrželo jen chvíli, už je nabourané.

VIDEO: Autobus začal prudce brzdit, střetu zabránit nešlo. Vše zachytily kamery

Další případ nebezpečného vybržďování vyšetřuje policie. Drama se odehrálo v těchto dnech v Ostravě, konkrétně v Místecké ulici. Motorista sedící za volantem osobního vozu Škoda Fabie měl podle informací policie ohrozit autobus, v němž cestovalo deset až patnáct lidí.

Pro dvouleté děti je pobyt ve školkách problematický, varuje psycholog

Umisťování dvouletých dětí do mateřských škol bude vždy problematické a z hlediska jejich vývoje nevhodné. Prohlásil to psycholog Václav Mertin. Školka jako instituce podle něj nemůže nahradit rodinné prostředí, které děti ve dvou letech potřebují. Pokud už rodiče musí dítě do školky dát, neměli by ho tam nechávat celý den, řekl.

Vznikne nový superregulátor v Ostravě? Nápad vzbuzuje rozpaky

Vláda si stále pohrává s myšlenkou sjednocení všech regulačních úřadů do jednoho. Návrh, podle kterého v roce 2023 vznikne Národní regulační úřad, mají nyní na stole dotčená ministerstva. Šéfka Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Alena Vitásková přišla s nápadem, aby bylo sídlo nového superregulátora v Ostravě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies