VYBERTE SI REGION

TPCA bude snižovat stavy, nabízí dobrovolné odchody

Kolín – Obtížná situace na trhu a nižší prodeje přiměly kolínského výrobce automobilů TPCA ke snižování počtu zaměstnanců. Firma v úterý představila program dobrovolných odchodů.

19.6.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Petřík

Nabídku odstupného, které bude závislé na odpracované době a mělo by činit od čtyř do devíti měsíčních platů, může využít 250 zaměstnanců. Automobilka chce odcházejícím lidem zároveň pomoci při hledání nového uplatnění, řekl mluvčí TPCA Radek Kňava. Na konci května firma zaměstnávala 2800 lidí.

Zaměstnanci by měli dostat odstupné nad úrovní požadovanou českou legislativou. Ta počítá s vyplacením jednoho až tří průměrných výdělků podle délky pracovního poměru. Kňava upřesnil, že TPCA bude lidem, kteří se zapojí do programu dobrovolných odchodů, vyplácet odstupné ve výši čtyř až devíti platů, přičemž nejčastěji půjde o osm měsíčních výdělků. Průměrná mzda v TPCA byla loni 28.200 korun.

„Naše klíčové trhy v západní a jižní Evropě zažívají těžké časy a naše výroba musí reagovat na očekávané nižší objednávky v druhé polovině letošního roku a v příštím roce," uvedl prezident společnosti Satoši Tačihara.

Auta z TPCA zažila největší poptávku v roce 2009, kdy naopak jiné automobilky bojovaly s velkým propadem prodejů. Firmu nastartovalo především šrotovné v různých evropských zemích, které však současně vysálo poptávku na řadu let dopředu. V loňském roce společný podnik japonské Toyoty a francouzského koncernu Peugeot Citroën vyrobil 270.705 aut, což představovalo meziroční pokles o 8,5 procenta a zároveň nejméně od plného náběhu výroby v roce 2006. Firmě klesl zisk před zdaněním o 74 procent na 371 milionů Kč, tržby klesly o desetinu na 39,7 miliardy ko­run.

Poklesy z konce loňského roku pokračovaly i v letošním prvním pololetí a obtížná situace na trhu podle firmy zřejmě přetrvá i v druhé polovině roku, na což musí automobilka reagovat a provést změny ve výrobě. Řadu opatření přitom již provedla – například změnu směnného systému na začátku května, kdy zároveň neprodloužila smlouvy 150 pracovníkům zaměstnaným na dobu určitou. Celkem dvě stovky zaměstnanců využily možnosti náhradní práce v sesterském závodě PSA ve slovenské Trnavě a u českých dodavatelů.

„Bohužel musíme přijmout další opatření a nabízíme zaměstnancům možnost dobrovolných odchodů. Velmi oceňujeme dosavadní práci našich lidí, a proto volíme systém dobrovolných odchodů s odstupným nad úrovní požadovanou českou legislativou," uvedl prezident TPCA. Záležitost podle něj vedení automobilky projednalo s odborovými organizacemi.

TPCA je společným podnikem firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën postaveným v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry. Výrobu závod zahájil v únoru 2005. Výrobní kapacita závodu je 340.000 aut.

Autor: ČTK

19.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
5

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Škoda 450 s Miss USA 1957 Charlottou Sheffieldovou.
14

Nejslavnější český kabriolet oslaví šedesátku. Víte, že pobláznil i Ameriku?

Svého dinosaura má i Nicolas Cage, Mongolsko je chce zpět

Mongolský pastevec Gelegraš si vylepšoval svůj příjem tím, že vodil turisty za starou dinosauří lebkou nedaleko útesů Bajanzag v poušti Gobi. Jednoho dne však zkamenělina zmizela. Podobně byly tisíce dalších zkamenělin ukradeny od té doby, co tam americký cestovatel Roy Chapman Andrews, který byl inspirací pro filmovou postavu Indiana Jonese, ve 20. letech minulého století objevil vejce dinosaurů.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies