Kabriolet je už šestou variantou současné třídy S. Kromě klasického sedanu Mercedes nabízí limuzínu s prodlouženým rozvorem, dvoudveřové kupé a dvě luxusní provedení Maybach a Pullman.

Novinka technicky vychází z S Coupé, otevřená karoserie si však vyžádala úpravu podlahy a instalaci dodatečných výztuh.

Střecha je látková, tvoří ji tři vrstvy akustického materiálu a na výběr bude ze čtyř barevných provedení: černého, modrého, červeného a béžového. Střechu lze ovládat i za jízdy, v rychlostech do 60 km/h. Složí se za 20 sekund.

Mercedes-AMG S 63 Cabriolet.

Zajímavostí je nová generace klimatizace Thermotronic. Využívá 12 senzorů, které sledují nejen teplotu, ale třeba i míru slunečního záření, kvalitu vzduchu či vlhkost. A aktuálním podmínkám pak přizpůsobuje svůj chod, aby vzduch v kabině byl vždy dokonalý.

K příplatkové výbavě pak patří například vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant a dokonce i vyhřívané loketní opěrky. A nechybí ani foukání teplého vzduchu na krk z přívodu v opěradle sedačky.

Mercedes-Benz S Cabriolet.

Základní motorizaci s označením S 500 představuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru, který poskytuje výkon 455 koní (335 kW) a maximální točivý moment 700 Nm. Spojen je s devítistupňovou automatickou převodovkou a Mercedes uvádí průměrnou spotřebu v kombinovaném cyklu 8,5 l/100 km.

Německý výrobce rovnou představil i sportovně laděnou verzi AMG S 63 s pohonem všech kol. Tu pohání přeplňovaný 5,5litrový osmiválec dosahující 585 koní (430 kW) a 900 Nm, který spolupracuje se sedmistupňovým automatem. Vůz zrychlí z klidu na stovku za 3,9 sekundy a stačí mu prý 10,4 litru benzínu na 100 km.

Obě verze mají už standardně vzduchový podvozek.

Mercedes-Benz S Cabriolet.

Mercedes samozřejmě nový kabriolet přiveze na autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem. Prodej se rozběhne ještě do konce roku, první kusy dorazí k zákazníkům na jaře příštího roku.