VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Typickou v Česku prodanou ojetinou je šedá Octavia stočená o 110 tisíc kilometrů

Typickým ojetým vozem prodaným letos na českém trhu je šedá Škoda Octavia 1,9 TDI z roku 2010. Má původ v České republice a ačkoli její tachometr ukazuje 140 tisíc ujetých kilometrů, reálný nájezd činí 250 tisíc kilometrů. Vyplývá to ze zprávy společnosti Cebia

24.4.2015
SDÍLEJ:

Škoda Octavia.Foto: Škoda Auto

Ta dále uvádí, že průměrná cena ojetin prodávaných na českém trhu se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšila o 5000 korun na 210 000 Kč. Důvodem je oslabení koruny, které zdražilo auta z druhé ruky dovážená ze zahraničí.

Dlouhodobě nejvíce poptávanou kategorií jsou vozy do 100 000 korun. Jejich podíl se ale proti loňsku snížil o pět procentních bodů na 34 procent. Druhou nejprodávanější skupinou byly vozy s cenou mezi 100 000 a 150 000 Kč. Jejich podíl naopak vzrostl ze 17 na 20 procent.

Následují vozy do 200 000 s 16procentním podílem. O tři procentní body na 15 procent se zvýšil podíl aut s cenou nad 350 000 Kč.

Většinu prodávaných ojetých aut tvořily vozy od majitelů z Česka. Jejich podíl ale klesl o pět procentních bodů na 72 procent. Dovoz ojetin se zvýšil o 24 procent na 33 916 vozů. Nejvíce si Češi dováželi auta z Německa, Itálie a Francie - nejčastěji šlo o auta značky Škoda, dále Volkswagen a Ford.

Kvůli dovozu ojetin se také zvýšilo průměrné stáří prodávaných aut. Zatímco loni od ledna do března byl v Česku podíl aut do pěti let stáří 42 procent, letos to bylo 31 procent. Podíl vozidel starších 12 let se zvýšil o čtyři procentní body na 18 procent. V průměru měly prodávané ojetiny udávaný stav tachometru 140 000 km.

Nejpopulárnějším modelem mezi ojetými vozidly je se stále větším náskokem Škoda Octavia před Fabií. Následují Volkswagen Golf a Hyundai i30. Nejoblíbenější barvou byla v prvním čtvrtletí šedá (podíl 16 %), za níž se nachází stříbrná, modrá a bílá (všechny po 15 procentech).

V Česku se loni prodalo 620 000 ojetých osobních aut, což představuje meziroční nárůst o deset procent. Jejich hodnota stoupla z necelých 90 miliard korun na více než 127 miliard Kč.

Autor: Redakce / ČTK

24.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies