Bob Lutz, který působil ve vrcholných funkcích u automobilek BMW, Ford, Chrysler či General Motors, předpověděl, že při způsobu, jakým Tesla kontroluje své výdaje a výrobní náklady, mohlo by se vcelku snadno stát, že průkopnická vizionářská automobilka zkrachuje a to dokonce vcelku brzy. Tesla za svou existenci ještě nikdy nebyla v plusu a i přes vysokou tržní hodnotu zatím stále jen spotřebovává peníze investorů.

A spotřebovává je docela rychle. Lutzova slova potvrzuje magazín Bloomberg, který sledoval finanční toky automobilky za uplynulý rok. Podle jeho zprávy přichází Tesla o peníze svých investorů tempem 8000 dolarů, tedy v přepočtu 173 600 korun, za minutu. Pokud bude trajektorie dat Bloombergu pokračovat v nastoleném trendu, vysaje Tesla svoje investory v pondělí 6. srpna 2018. A dokonce je k dispozici i čas – v New Yorku budou tou dobou 2 hodiny a 17 minut v noci.

Tesla Roadster.
Tesla představila nový Roadster. Stovku dá pod 2 vteřiny, dojezd má až 1000 km

Samozřejmě, že je takhle přesný odhad přitažený za vlasy a finanční toky v automobilce se stále mění, ale pravdou je, že Tesla aktuálně hrozně rychle prodělává a s tím by se mělo něco dělat.

Zlí jazykové samozřejmě tvrdí, že nový model Roadster je pouze jeden ze způsobů, jak zvrátit katastrofu a vytáhnout ze zájemců další peníze za nedodaná auta. Koneckonců každý zájemce o úvodní limitovanou sérii „Founder Series“ zaplatil celé auto v hodnotě 250 tisíc dolarů (5,4 milionu korun) dopředu a zájemci o běžnou verzi mohou již nyní uhradit zálohu 50 tisíc dolarů (1,1 milionu korun). Roadster se nicméně ve výrobě neobjeví dřív než v roce 2020. Podobná situace panuje i u připravovaného tahače, na který mohou zákazníci skládat zálohu 5 tisíc dolarů (109 tisíc korun).

Tesla Roadster.
Otazníky okolo nové Tesly Roadster. Opravdu může být tak skvělá?

Podle magazínu Bloomberg potřebuje Tesla hodně rychle začít opravdu masově vyrábět Model 3 a hodně rychle potřebuje nový přísun peněz. Konkrétně se hovoří o nějakých 2 miliardách dolarů (43,4 miliardy korun) do poloviny příštího roku. To by pravděpodobně znamenalo prodej akcií a nárůst počtu akcionářů společnosti. Jak se tohle vyvrbí, to zatím nikdo neví. Tak či tak má před sebou Tesla zajímavý (a možná rozhodující) příští rok.