VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Udávaná spotřeba neodpovídá skutečnosti. Nové testy to mají změnit

Brusel - Oficiální údaje o spotřebě paliva často neodpovídají realitě. Automobilky totiž zdokonalily metody, jak dosáhnout co nejnižší spotřeby při testování vozů. A právě tyto naměřené hodnoty se pak objevují v materiálech prodejce.

21.8.2014
SDÍLEJ:

Čerpací stanice. Ilustrační foto.Foto: Deník/Jan Škvára

Například podle neziskové mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT je skutečná spotřeba pohonných hmot obvykle o čtvrtinu vyšší než ta, která je uvedena v technických specifikacích a katalozích.

Nedávno se na rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou zaměřil také německý autoklub ADAC a zjišťoval, u kterých vozů je odchylka největší. ADAC k tomu použil vlastní metodiku měření spotřeby, jež má mnohem blíž reálnému využití aut než standardy Evropské unie, jimiž se řídí výrobci. Jinýmo slovy, test ADACu lépe simuluje skutečný provoz - zahrnuje například akceleraci "pod plným plynem", rychlejší jízdu po delší dobu a počítá i se zapnutou klimatizací a rozsvícenými světly. Výsledky testu si můžete přečíst zde.

Evropská komise se nyní snaží nedostatky při testování spotřeby automobilů odstranit. Pracuje na legislativě, podle níž se budou muset auta testovat na silnicích, a ne v laboratorních podmínkách. Již od září navíc vstoupí v platnost o něco přísnější testovací normy, které mají zvýšit přesnost výsledků testování.

V současnosti automobilky využívají některé zavádějící testovací techniky, například nerealisticky hladký silniční povrch či pneumatiky s mimořádně vysokým přenosem tažné síly. V případě hybridních automobilů se zase měří vždy s plně nabitými bateriemi.

Podle zdroje agentury Reuters by Evropská komise měla návrh nové metodiky testování automobilů v "reálném světě" připravit do konce letošního roku. Návrh budou muset schválit členské země Evropské unie.

Autor: Redakce, ČTK

21.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

V únoru zemřelo při nehodách 27 lidí, o čtyři méně než loni

Jeep po tragické havárii v Berlíně.
AUTOMIX.CZ

Němci se s tím nemažou. Za nehodu při pouličním závodě dostali mladíci doživotí

Moskva zbourá osm tisíc paneláků. Žije v nich víc lidí než v Praze

Místní úřady v Moskvě plánují rozsáhlou modernizaci bytového fondu. Celkem chtějí strhnout asi osm tisíc bytových domů, takzvaných Chruščovek, které vznikly v 50. letech minulého století za vlády Nikity Chruščova. Plán bude také zahrnovat přesídlení 1,6 milionu lidí, což je víc, než žije v celé Praze. 

Trestní stíhání exšéfa Hradní stráže Prskavce bylo zastaveno

Státní zástupkyně podmíněně zastavila trestní stíhání bývalého velitele Hradní stráže Petra Prskavce. Vyšetřován byl kvůli podezření z podvodu. Státní zástupkyně pro Prahu 6 Jindra Janáčová přímo nesdělila, že rozhodnutí se týká Prskavce, vyplývá to ale z kontextu.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Poslanci ČSSD odmítají spojovat Mládkova nástupce se sjezdem

Poslanci ČSSD odmítají, že by výběr nástupce dnes odvolaného ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka (ČSSD) nějak souvisel s nadcházejícím sjezdem strany. Novinářům to dnes řekl místopředseda poslaneckého klubu strany Roman Váňa, podle něhož premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) nemá zapotřebí obchodovat s funkcemi. Předseda poslaneckého klubu TOP 09 a Starostů František Laudát naopak uvedl, že se obává, že Sobotka nadřadil své politické zájmy nad zájmy země. Sobotka chce jméno nového ministra oznámit po sjezdu sociální demokracie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies