VYBERTE SI REGION

Udávaná spotřeba neodpovídá skutečnosti. Nové testy to mají změnit

Brusel - Oficiální údaje o spotřebě paliva často neodpovídají realitě. Automobilky totiž zdokonalily metody, jak dosáhnout co nejnižší spotřeby při testování vozů. A právě tyto naměřené hodnoty se pak objevují v materiálech prodejce.

21.8.2014
SDÍLEJ:

Čerpací stanice. Ilustrační foto.Foto: Deník/Jan Škvára

Například podle neziskové mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT je skutečná spotřeba pohonných hmot obvykle o čtvrtinu vyšší než ta, která je uvedena v technických specifikacích a katalozích.

Nedávno se na rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou zaměřil také německý autoklub ADAC a zjišťoval, u kterých vozů je odchylka největší. ADAC k tomu použil vlastní metodiku měření spotřeby, jež má mnohem blíž reálnému využití aut než standardy Evropské unie, jimiž se řídí výrobci. Jinýmo slovy, test ADACu lépe simuluje skutečný provoz - zahrnuje například akceleraci "pod plným plynem", rychlejší jízdu po delší dobu a počítá i se zapnutou klimatizací a rozsvícenými světly. Výsledky testu si můžete přečíst zde.

Evropská komise se nyní snaží nedostatky při testování spotřeby automobilů odstranit. Pracuje na legislativě, podle níž se budou muset auta testovat na silnicích, a ne v laboratorních podmínkách. Již od září navíc vstoupí v platnost o něco přísnější testovací normy, které mají zvýšit přesnost výsledků testování.

V současnosti automobilky využívají některé zavádějící testovací techniky, například nerealisticky hladký silniční povrch či pneumatiky s mimořádně vysokým přenosem tažné síly. V případě hybridních automobilů se zase měří vždy s plně nabitými bateriemi.

Podle zdroje agentury Reuters by Evropská komise měla návrh nové metodiky testování automobilů v "reálném světě" připravit do konce letošního roku. Návrh budou muset schválit členské země Evropské unie.

Autor: Redakce, ČTK

21.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies