Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Udávaná spotřeba neodpovídá skutečnosti. Nové testy to mají změnit

Brusel - Oficiální údaje o spotřebě paliva často neodpovídají realitě. Automobilky totiž zdokonalily metody, jak dosáhnout co nejnižší spotřeby při testování vozů. A právě tyto naměřené hodnoty se pak objevují v materiálech prodejce.

21.8.2014
SDÍLEJ:

Čerpací stanice. Ilustrační foto.Foto: Deník/Jan Škvára

Například podle neziskové mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT je skutečná spotřeba pohonných hmot obvykle o čtvrtinu vyšší než ta, která je uvedena v technických specifikacích a katalozích.

Nedávno se na rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou zaměřil také německý autoklub ADAC a zjišťoval, u kterých vozů je odchylka největší. ADAC k tomu použil vlastní metodiku měření spotřeby, jež má mnohem blíž reálnému využití aut než standardy Evropské unie, jimiž se řídí výrobci. Jinýmo slovy, test ADACu lépe simuluje skutečný provoz - zahrnuje například akceleraci "pod plným plynem", rychlejší jízdu po delší dobu a počítá i se zapnutou klimatizací a rozsvícenými světly. Výsledky testu si můžete přečíst zde.

Evropská komise se nyní snaží nedostatky při testování spotřeby automobilů odstranit. Pracuje na legislativě, podle níž se budou muset auta testovat na silnicích, a ne v laboratorních podmínkách. Již od září navíc vstoupí v platnost o něco přísnější testovací normy, které mají zvýšit přesnost výsledků testování.

V současnosti automobilky využívají některé zavádějící testovací techniky, například nerealisticky hladký silniční povrch či pneumatiky s mimořádně vysokým přenosem tažné síly. V případě hybridních automobilů se zase měří vždy s plně nabitými bateriemi.

Podle zdroje agentury Reuters by Evropská komise měla návrh nové metodiky testování automobilů v "reálném světě" připravit do konce letošního roku. Návrh budou muset schválit členské země Evropské unie.

Autor: Redakce, ČTK

21.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Citroën C3
Ford C-Max
Seat Ibiza
Plánovaná podoba dálnice D3 v okolí Českých Budějovic.
1 17

Po nové dálnici k voličům. Znalci: K smíchu, ale neškodné

Hlavní nádraží. Ilustrační foto.
6

Správce kamer na „hlaváku“ se mýlí, udeřil radní na SŽDC

DOTYK.CZ

Levi Strauss: modrá je dobrá, hlásil jeho vynález

Löb Strauss naplňoval stereotypy o židech. Byl podnikavý, v byznysu mazaný a nadevše dbal o svou značku. Německo-židovský imigrant, který v roce 1853 v San Francisku rozjel výrobu džín, skonal před 115 lety. Proč se džínám říká „džíny“? Proč je denim „denim“, a jak se Strauss k nesmrtelné džínovině dostal? Jednu z odpovědí podá i omyl jisté textilky v moravském Bruntále.  

Palestinský ozbrojenec zabil tři Izraelce. Následně byl zastřelen

Ozbrojenec přijel k zadní části vstupu do židovské osady Har Adar na Západním břehu Jordánu spolu s dalšími dělníky z Palestiny, kde poté začal střílet na izraelské policisty. I útočník byl následně zasažen a později zemřel. Podle izraelské policie zatím ale nebyl identifikován. 

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, reagovaly

Spojené státy odmítly prohlášení KLDR, že severokorejské zemi vyhlásily válku. KLDR v této souvislosti také uvedla, že má nyní možnost sestřelit americké bombardéry i mimo severokorejský vzdušný prostor.

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení