Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Upír je zpět. Ferat 2 je unikátní česká motorka, stojí dva miliony

Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun (75 000 eur) bez DPH a vznikne jen v limitované edici 25 kusů. Vyrábět se bude z větší části ručně.

25.2.2016
SDÍLEJ:

Ferat 2.Foto: Ferat Engineering

Při dnešním představení stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza.

Motocykl je určen pro 25 vybraných motocyklových nadšenců a sběratelů. Ferat 2 vznikal více než rok. Tým českých vývojářů a konstruktérů strávil více než 5000 hodin vývojem a testováním pro dosažení co nejnižší hmotnosti postaveného stroje. Výsledkem je motocykl o hmotnosti 169 kg a výkonem 169 koní. Design je dílem Romana Šimčíka, který pracoval pro Škodu Auto a v současnosti se prioritně věnuje designérské práci pro Porsche a AMG.

Ferat 2.

"Hlavní inspiraci pro celý projekt jsme našli ve filmu Upír z Feratu předního českého režiséra Juraja Herze a držitele Oscara pana Theodora Pištěka. Příběh auta, které je ve všech směrech absolutně odlišné, má extravagantní design a konkurenci deklasuje v každém závodě, byl fascinující. Auto, co jezdí na krev. Auto, co vyvolává v pilotovi závislost," uvedl Hrůza.

Základem stroje je vidlicový dvouválec Ducati Testastretta II o objemu 1198 centimetrů krychlových s desmodromickým rozvodem, který je jedním z nejvýkonnějších dvouválcových motocyklových agregátů. Pohání například model Ducati Diavel. Motor má inovovaný sací trakt a extravagantní výfukový systém. Nová je také řídicí jednotka, software pro vstřikování a palivové mapy. Šestirychlostní převodový systém je vybaven tzv. "quick shifterem", umožňujícím při jízdě přímé rychlé řazení bez použití ruční páky spojky.

Ferat 2.

"Při výrobě jsme nedělali žádné kompromisy, na stavbu motocyklu jsme používali pouze nejkvalitnější a nejlehčí dostupné materiály, jako je karbon, titan nebo vysokopevnostní dural," dodal ředitel projektu Lubor Kos. Tlumiče a podvozkové komponenty dodala firma Öhlins přímo na míru.

Motocykl je vybaven dvěma miniaturními LCD informačními panely. Na hlavním, který je čistě vsazen přímo do středu těla řídítek, má jezdec k dispozici veškeré důležité aktuální jízdní údaje. Na doplňkovém, umístěném v přední části nádrže, pak může sledovat a upravovat další funkce palubního počítače. Součástí karbonové podsedlové schránky je i USB slot pro dobíjení mobilního telefonu.

Vzhledem k tomu, že výroba Feratu 2 je ze 70 procent ruční práce, doba dodání jednoho kusu je devět kalendářních měsíců.

Malosériovou výrobou exkluzivních motocyklů se v Česku zabývá také například společnost FPOS, která v roce 2011 představila svůj šestiválec o objemu 2500 ccm Midalu.

Autor: ČTK

25.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Citroën C5
Citroën C4
Citroën DS3
Karolína Plíšková na Roland Garros.
20

Soupeřky rozhodly: Plíšková bude jedničkou i při US Open

Desetisíce obyvatel Hongkongu vyšly do ulic
4

Tisíce lidí v Hongkongu vyšly do ulic kvůli zatčení trojice aktivistů

Bez elektřiny desítky hodin, stojí i některé vlaky. To je účet páteční bouřky

Řádění živlů z pátku na sobotu zaměstnalo v jižních Čechách spoustu lidí a mnohým zkomplikovalo život. Ještě v neděli večer zůstávaly bez elektřiny domácnosti nejen v okolí lipenské přehrady. 

AKTUALIZOVÁNO

Na křižovatce nedal přednost. Zabil sebe i spolujezdce, dalších pět zranil

/FOTOGALERIE/ U Bantic zemřeli v neděli dva lidé. Od pátku policie registruje na Znojemsku čtyři mrtvé a šest těžce zraněných včetně čtyř dětí.

Malého Péťu režisér objevil při americkém fotbalu v Českém Krumlově

/ROZHOVOR/ Režisér filmu Václav Marhoul, který před několika dny natáčel v Českém Krumlově další záběry do filmu Nabarvené ptáče, říká, že už je v Českém Krumlově pomalu jako doma.

Dítě vběhlo pod auto, poté následovala rvačka dospělých

K těžké dopravní nehodě došlo v sobotu kolem 18. hodiny v části obce Filipov na Čáslavsku ve středních Čechách. Čtyřleté dítě tam vběhlo pod kola projíždějícího osobního auta. Vrtulník letecké záchranné služby ho s vážným zraněním přepravil do pražské nemocnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení