VYBERTE SI REGION

V Národním technickém muzeu se představí vzácné automobily Maserati

Praha /FOTOGALERIE/ - Fanoušky všeho, co voní benínem, určitě potěší výstava automobilů Maserati, které budou od 22. do 25. dubna představeny v Národním technickém muzeu v Praze na Letné. 

19.4.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
11 fotografií
V Národním technickém muzeu se představí vzácné vozy značky Maserati.

V Národním technickém muzeu se představí vzácné vozy značky Maserati.Foto: Národní technické muzeum

Mluvčí muzea Adam Dušek zve ty nedočkavé už na Velikonoční pondělí 21. dubna od 10:00 do 13:00 hodin, kdy se sem budou speciální vozy s trojzubcem ve znaku instalovat.

"Dva z nich byly zapůjčeny ze světoznámé sbírky rodiny Paniniových, kteří patří k největším sběratelům vozů této značky na světě. Navíc právě jubiluje a slaví sto let existence," řekl Dušek.

Do světové historie automobilového sportu se významně zapsala italská automobilka Maserati ve 20. až 50. letech minulého století, kdy sbírala vavříny i v nejvyšší kategorii automobilových závodů Grand Prix, později označovaných jako závody Formule 1. Od poloviny 20. století pak tuto automobilku proslavuje výroba luxusních vysokovýkonných cestovních vozů.

V Národním technickém muzeu se představí vzácné vozy značky Maserati.

Firmu, zpočátku zaměřenou na opravy automobilů a výrobu zapalovacích svíček, založili v prosinci 1914 v Bologni bratři Alfieri, Ettore, Ernesto a Bindo Maserati. První závodní automobil Maserati vznikl o dvanáct let později. Měl označení Maserati Tipo 26, disponoval motorem přeplňovaným osmiválcovým jedenapůllitrovým kompresorem o výkonu 120 koní a na chladiči měl stylizovaný Neptunův trojzubec, který je znakem těchto vozů dodnes. Nový vůz byl úspěšný už při svém prvním startu - Alfieri Maserati s ním v závodě Targa Florio 1926 vyhrál kategorii jedenapůllitrů.

V několika málo letech se tyto vozy zařadily mezi nejúspěšnější závodní automobily na tratích automobilových Velkých cen, své postavení si udržely až do druhé poloviny 50. let. V roce 1957 vyhrál Juan Manuel Fangio s monopostem Maserati 250F titul mistra světa Formule 1. Po tomto úspěchu však automobilka svoji účast na závodech překvapivě ukončila a nadále se soustředila na výrobu cestovních automobilů.

Závodní monopost Maserati 6C-34.

V roce 1947 automobilka přesídlila do Modeny, kde zahájila vedle stavby závodních vozů také malosériovou výrobu cestovních automobilů kategorie Grand Tourismo. V roce 1957 bylo na trh uvedeno čtyřmístné kupé Maserati 3500 GT, které našlo zákazníky zejména na severoamerickém trhu a do roku 1964 bylo vyrobeno ve více než dvou tisících kusech.

V Národním technickém muzeu zájemci spatří čtyři exponáty. Bude mezi nimi i závodní monopost Maserati 6C-34 s kompresorem přeplňovaným šestiválcovým motorem o objemu 3729 cm a výkonu 260 koní, který byl postaven v letech 1934-1935 pouze v sedmi kusech. Na voze stejného typu dojel v září 1934 Tazio Nuvolari třetí ve Velké ceně na Masarykově okruhu v Brně. A při tréninku na tento závod v něm měl smrtelnou nehodu domácí jezdec Josef Brázdil.

Dalším vystaveným autem je třeba Maserati A6G 54 Coupé Allemano. Maserati A6 s jedenapůllitrovým nebo dvoulitrovým šestiválcovým motorem se vyráběly v letech 1947 až 1956 a šlo o první cestovní vozy Maserati. Automobil byl vyráběn v několika verzích uzavřených i otevřených karosérií, navržených v karosárnách Pietro Frua, Ghia a Carrozzeria Allemano. Vozů s karosérií Coupé Allemano bylo v letech 1954 až 1957 postaveno pouze dvacet kusů. Kapalinou chlazený šestiválcový motor umístěný za přední nápravou produkuje výkon 148 koní.

Autor: ČTK

19.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.
1

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Poslední rozloučení s bývalým politickým vězněm a skautským činovníkem Jiřím Navrátilem proběhlo 22. ledna v Praze.
16

Skauti a přátelé se rozloučili s Jiřím Navrátilem

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies