VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Národním technickém muzeu se představí vzácné automobily Maserati

Praha /FOTOGALERIE/ - Fanoušky všeho, co voní benínem, určitě potěší výstava automobilů Maserati, které budou od 22. do 25. dubna představeny v Národním technickém muzeu v Praze na Letné. 

19.4.2014
SDÍLEJ:

V Národním technickém muzeu se představí vzácné vozy značky Maserati.Foto: Národní technické muzeum

Mluvčí muzea Adam Dušek zve ty nedočkavé už na Velikonoční pondělí 21. dubna od 10:00 do 13:00 hodin, kdy se sem budou speciální vozy s trojzubcem ve znaku instalovat.

"Dva z nich byly zapůjčeny ze světoznámé sbírky rodiny Paniniových, kteří patří k největším sběratelům vozů této značky na světě. Navíc právě jubiluje a slaví sto let existence," řekl Dušek.

Do světové historie automobilového sportu se významně zapsala italská automobilka Maserati ve 20. až 50. letech minulého století, kdy sbírala vavříny i v nejvyšší kategorii automobilových závodů Grand Prix, později označovaných jako závody Formule 1. Od poloviny 20. století pak tuto automobilku proslavuje výroba luxusních vysokovýkonných cestovních vozů.

V Národním technickém muzeu se představí vzácné vozy značky Maserati.

Firmu, zpočátku zaměřenou na opravy automobilů a výrobu zapalovacích svíček, založili v prosinci 1914 v Bologni bratři Alfieri, Ettore, Ernesto a Bindo Maserati. První závodní automobil Maserati vznikl o dvanáct let později. Měl označení Maserati Tipo 26, disponoval motorem přeplňovaným osmiválcovým jedenapůllitrovým kompresorem o výkonu 120 koní a na chladiči měl stylizovaný Neptunův trojzubec, který je znakem těchto vozů dodnes. Nový vůz byl úspěšný už při svém prvním startu - Alfieri Maserati s ním v závodě Targa Florio 1926 vyhrál kategorii jedenapůllitrů.

V několika málo letech se tyto vozy zařadily mezi nejúspěšnější závodní automobily na tratích automobilových Velkých cen, své postavení si udržely až do druhé poloviny 50. let. V roce 1957 vyhrál Juan Manuel Fangio s monopostem Maserati 250F titul mistra světa Formule 1. Po tomto úspěchu však automobilka svoji účast na závodech překvapivě ukončila a nadále se soustředila na výrobu cestovních automobilů.

Závodní monopost Maserati 6C-34.

V roce 1947 automobilka přesídlila do Modeny, kde zahájila vedle stavby závodních vozů také malosériovou výrobu cestovních automobilů kategorie Grand Tourismo. V roce 1957 bylo na trh uvedeno čtyřmístné kupé Maserati 3500 GT, které našlo zákazníky zejména na severoamerickém trhu a do roku 1964 bylo vyrobeno ve více než dvou tisících kusech.

V Národním technickém muzeu zájemci spatří čtyři exponáty. Bude mezi nimi i závodní monopost Maserati 6C-34 s kompresorem přeplňovaným šestiválcovým motorem o objemu 3729 cm a výkonu 260 koní, který byl postaven v letech 1934-1935 pouze v sedmi kusech. Na voze stejného typu dojel v září 1934 Tazio Nuvolari třetí ve Velké ceně na Masarykově okruhu v Brně. A při tréninku na tento závod v něm měl smrtelnou nehodu domácí jezdec Josef Brázdil.

Dalším vystaveným autem je třeba Maserati A6G 54 Coupé Allemano. Maserati A6 s jedenapůllitrovým nebo dvoulitrovým šestiválcovým motorem se vyráběly v letech 1947 až 1956 a šlo o první cestovní vozy Maserati. Automobil byl vyráběn v několika verzích uzavřených i otevřených karosérií, navržených v karosárnách Pietro Frua, Ghia a Carrozzeria Allemano. Vozů s karosérií Coupé Allemano bylo v letech 1954 až 1957 postaveno pouze dvacet kusů. Kapalinou chlazený šestiválcový motor umístěný za přední nápravou produkuje výkon 148 koní.

Autor: ČTK

19.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Mercedes-Benz A 160
Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
8 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies