Od ledna 2012, kdy byla zahájena sériová výroba druhé generace i30, sjelo z linky více než 373 000 kusů. Celkově se vůz exportoval do 54 zemí světa.

Nejvíce, celkem 109 000 těchto aut, putovalo do Německa, přes 68 tisíc do Velké Británie a téměř 48 tisíc do Španělska. Česká republika byla v počtu odebraných kusů na čtvrtém místě, v tuzemsku se prodalo 31 600 vozů.

"Kombík druhé generace ve výrobě zatím zůstává, ale i on bude nahrazen třetí generací, a to v průběhu roku 2017," uvedl mluvčí automobilky Petr Vaněk. Už 11. listopadu automobilka ukončila výrobu třídveřové verze modelu i30.

Hyundai slibuje prostornější kabinu

Prodej třetí generace (detailní představení najdete zde) bude v celé Evropě zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku.

Ve srovnání s předchůdcem novinka (která samozřejmě dostala nový design) lehce narostla do délky a do šířky: pětidveřový hatchback je dlouhý 4340 milimetrů (+40 mm), široký 1795 mm (+15 mm) a vysoký 1455 mm (-10 mm), rozvor zůstává stejný.

Hyundai i30.Zdroj: Hyundai

Hyundai slibuje větší prostor pro cestující i zavazadla. Kufr nabídne základní objem 395 litrů (ve srovnání s předchůdcem nárůst o 17 l), po sklopení zadních opěradel je k dispozici až 1301 litrů (-15 l).

Obrovskou změnou prošel interiér, který vypadá poměrně minimalisticky a moderně. Dominantním prvkem je tu volně stojící dotykový displej multimediálního systému s osmipalcovou úhlopříčkou. Základní model ale nabídne obrazovku jen pětipalcovou.

S novým motorem

Zpočátku budou pro i30 k dispozici tři benzinové a tři naftové motory. Novinkou je přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 140 koní (103 kW). Právě tato nová jednotka může být jako jediný benzinový motor spojena se samočinnou převodovkou se sedmi stupni.

Hyundai i30.Zdroj: Hyundai

Výrobce dále zmiňuje upravené řízení, které má být strmější a rychlejší, dále vylepšené brzdy, tužší karoserii i lepší podvozek. Ten už v základním provedení počítá se zadní víceprvkovou nápravou.

V příštím roce podle mluvčího plánuje slezská automobilka vyrobit 350 000 vozů, což je stejně jako letos a je to i současná kapacita závodu. Letošní plán výroby továrna splní.

Firma aktuálně zaměstnává v Nošovicích 3400 lidí, dalších 7000 lidí pracuje pro subdodavatele. Loni automobilce klesl zisk o 3,47 miliardy korun na 5,5 miliardy korun, tržby jí ale vzrostly, a to o 19,3 miliardy korun na 125,7 miliardy korun.

ČTĚTE TAKÉ: Hyundai ukázal novou i30 z Nošovic. Do prodeje jde příští rok, i s novým motorem