VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V patnácti za volant. K řízení mikroaut Ligier stačí "papíry" na moped

Že už v patnácti letech můžete dostat řidičský průkaz a usednout na malou motorku, je všeobecně známé. Už méně se ale ví, že ve stejném věku lze řídit i auto. Dnešní mládež tedy nemusí čekat až do osmnácti let. Řídit totiž může takzvaná mikroauta. Ta od známých výrobců Ligier a Microcar nově můžete koupit v plzeňském Autosalonu Dajbych.

21.6.2016
SDÍLEJ:

Auta značky Ligier se mohou řídit už od 15 let.Foto: Ligier

S řidičským oprávnění skupiny AM nezletilí řidiči skutečně mohou šoférovat také dvoustopé vozidlo – tedy pokud splňuje několik jasných podmínek.

Takový stroj musí v nenaloženém stavu vážit maximálně 350 kilogramů, spalovací motor musí mít maximální výkon 4 kW (5,5 koňských sil) a konstrukční rychlost nesmí přesáhnout 45 km/h.

Závodní kořeny

Často se těmto specifickým vozítkům říká mopedauta nebo mikroauta. A pro nezletilé řidiče mohou být doslova požehnáním. Vždyť k „dospělému" automobilu mají o mnoho blíž než malé motorky nebo tříkolky.

Nejprogresivnějším výrobcem mikroaut je francouzská společnost Ligier Automobiles, pod níž patří dvě značky: Ligier a Microcar. Vozy obou značek můžete koupit i u nás, nově i v Plzni.

Ligier JS 50.

Firmu Ligier založil v roce 1968 závodník a ragbista Guy Ligier. Společnost tehdy vstoupila na trh vozem Ligier JS2, silničním závodním automobilem s šestiválcem Maserati, který poháněl i Citroën SM. Energetická krize v roce však 1973 zapříčinila konec výroby JS2 a Ligier změnil své zaměření právě na mikrovozy.

Mezi lety 1976 až 1996 se přesto se jménem Ligier mohli setkávat fanoušci Formule 1, stejnojmenná stáj totiž v tomto seriálu dosáhla několika zajímavých úspěchů. Získala například 9 vítězství a 50 pódiových umístění.

Důraz na bezpečnost

V současnosti však jméno Ligier šíří především mopedauta. A šíří jej se ctí, výrobky této firmy totiž platí za ty nejkvalitnější. Čtyřkolová vozítka pro vlastníky řidičáku skupiny AM sice montuje řada společností, ale značky Ligier a Microcar si mezi nimi dokázaly vybudovat výjimečné postavení.

Zásluhu na tom má například velký důraz na bezpečnost. Základem konstrukce je totiž silný duralový rám kolem kabiny, který je podobný kleci z rallyových speciálů. Samozřejmostí pak jsou bezpečnostní pásy a vozítka lze vybavit také airbagem řidiče.

Vozy Ligier jsou bezpečné. Základem konstrukce je silný duralový rám kolem kabiny.

Takže rodiče se o své teenagery nemusí bát. Rozhodně ne tolik, jako kdyby jezdili na motorce.

Učí zodpovědnosti

Výhod mikroaut je však mnohem více. Takové vozítko především mladým lidem zajišťuje velkou nezávislost, kterou ocení právě i rodiče. Nemusí aspoň dítěti dělat taxíka…

Mladý šofér zase rychle pochytí řidičské základy, které se mu rozhodně budou hodit po dosažení plnoletosti, nebo se může učit samostatnosti a zodpovědnosti. Například tak, že se bude aktivně podílet na nákladech na provoz.

Autosalon Dajbych, oficiální prodejce strojů Ligier a Microcar, totiž nabízí možnost financovat mikroauto po uhrazení akontace měsíčními splátkami. Ty začínají na 2500 Kč, což je suma, kterou si mladí lidé mohou vydělat na brigádě.

Interiér mopedauta Ligier.

Provoz mopedauta navíc není nákladný. Malý čtyřtaktní naftový motor se totiž i ve městě reálně spokojí se 2,5 litry paliva na 100 kilometrů, takže náklady se s přehledem vejdou pod jednu korunu na každý ujetý kilometr.

Vozítka jsou navíc i díky jednoduché technice velice spolehlivé. A také po koupi neztrácejí tak rychle hodnotu jako klasické vozy.

Ale je tu ještě jedna zajímavá věc. Protože řízení představuje pro teenagery ceněnou a vzácnou výsadu, pečlivě si ji chrání. Proto nepřekvapí výsledky průzkumů, které ukazují, že mladý člověk se spíš rozhodne nepít alkohol, než aby přišel o možnost odjet z mejdanu svým autem.

V suchu. A stylově

To samozřejmě souvisí i s pocity, jaké mladý řidič (či řidička) šoférováním „vlastního" vozu u svých přátel vyvolá. I když jde jen o mopedauto, pořád má dvě sedačky, plnohodnotnou kabinu se střechou a čtyři kola.

Prostě vozítko na celý rok a pro každé počasí. Na rozdíl od motorky tak nemusíte před každým výjezdem studovat meteorologickou mapu.

Ve výbavě navíc může být klimatizace nebo multimediální systém s pořádnou audio soustavou.

Hlavně jde ale o styl. A moderní stroje značek Ligier a Microcar ho rozhodně mají. V nabídce jsou vozítka připomínající ostré hatchbacky nebo sportovní kupé. Jejich budoucí řidiči si navíc mohou pohrát s designem.

V Ligieru jezdí i nejznámější česká youtuberka Teri Blitzen.

Je libo auto s perleťovým lakem? Nebo třeba červenou karoserii v kombinaci s černou střechou? Všechno je možné. Současná mikroauta vážně mohou vypadat skvěle. Ne nadarmo v Ligieru jezdí i nejznámější česká youtuberka Teri Blitzen.

Přesvědčit se můžete sami, stačí navštívit showroom autosalonu Dajbych, autorizovaného prodejce těchto vozů. Poprvé si tak auta pro nezletilé řidiče lze prohlédnout také v Plzni.

Můžete se v nich samozřejmě i svézt, dokonce je možné si je na celé dva dny zdarma půjčit. Stačí se zúčastnit právě probíhající soutěže a mít trochu štěstí při losování.

Autor: Komerční sdělení

21.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
3 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává zaměstnancům mzdy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies