Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V továrně Fordu mají záškodníka. Do výroby schválně zařazuje vadné součástky

Slovo "kvalita" patří mezi nejoblíbenější a nejpoužívanější výrazy snad všech automobilek. Používají ho nejen v souvislosti se samotnými vozy, ale třeba i s úrovní produkce. Zajímavý přístup ke kontrole jakosti zvolili ve Fordu, konkrétně v jeho závodě ve španělské Valencii.

21.11.2016 1
SDÍLEJ:

Závod Fordu ve španělské Valencii.Foto: Ford

V této továrně platí muže, jmenuje se Xabier Garciandia, k jehož úkolům patří doslova sabotovat chod závodu - Garciandia totiž tajně rozmisťuje po montážní lince nesprávné a vadné součástky. A je to tak schválně.

Proč? Ford jako vůbec první výrobce automobilů nasadil do provozu technologii Vision System, která fotografuje a následně sleduje každou jednotlivou součástku pro všech 400 000 automobilů a 330 000 motorů, které se každoročně ve Valencii vyrobí.

Podvratná činnost "záškodníka" pomáhá ověřit, zda nový systém pracuje bezchybně, díky čemuž má být dosažena nejlepší možná kvalita.

Výrobní závod ve Valencii přitom produkuje nejširší spektrum modelů ze všech evropských továren Fordu. Vznikají zde modely Kuga, Mondeo, Galaxy, S-Max, Transit Connect a Tourneo Connect – a rovněž se tu vyrábějí motory EcoBoost o objemech 2,0 a 2,3 litru.

Závod Fordu ve španělské Valencii.

Technologie Vision System pořídí každých 14 dnů více než miliardu fotografií. To je přibližně tolik jako počet snímků zveřejněných za stejnou dobu na Instagramu v celé Evropě. Systém zároveň generuje složené obrazy tvořené 3150 digitálními fotografiemi. Tyto složené obrazy usnadňují technikům včasnou identifikaci nesrovnalostí.

"Šotek" už ve Valencii poslal na výrobní linku vadné součásti motoru, nesprávné verze volantu a dokonce i jiné palubní desky. Tento typ zkoušky probíhá na všech 34 stanovištích montážní linky a Ford zvažuje jeho zavedení v celosvětovém měřítku.

V továrně, kde nový vůz opustí výrobní linku každých 40 sekund, Ford však používá i další, v některých případech poměrně neobvyklé postupy řízení kvality, například oprašování karoserií pštrosím peřím před lakováním, kamerový systém identifikující vady laku či testování audio systému zaměřené na kvalitu zvuku při přehrávání přes Bluetooth.

Autor: Redakce

21.11.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford C-Max
Škoda Rapid
Škoda Fabia
Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZOVÁNO
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Vyžádalo si desítky obětí

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení