Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V továrně Fordu mají záškodníka. Do výroby schválně zařazuje vadné součástky

Slovo "kvalita" patří mezi nejoblíbenější a nejpoužívanější výrazy snad všech automobilek. Používají ho nejen v souvislosti se samotnými vozy, ale třeba i s úrovní produkce. Zajímavý přístup ke kontrole jakosti zvolili ve Fordu, konkrétně v jeho závodě ve španělské Valencii.

21.11.2016 1
SDÍLEJ:

Závod Fordu ve španělské Valencii.Foto: Ford

V této továrně platí muže, jmenuje se Xabier Garciandia, k jehož úkolům patří doslova sabotovat chod závodu - Garciandia totiž tajně rozmisťuje po montážní lince nesprávné a vadné součástky. A je to tak schválně.

Proč? Ford jako vůbec první výrobce automobilů nasadil do provozu technologii Vision System, která fotografuje a následně sleduje každou jednotlivou součástku pro všech 400 000 automobilů a 330 000 motorů, které se každoročně ve Valencii vyrobí.

Podvratná činnost "záškodníka" pomáhá ověřit, zda nový systém pracuje bezchybně, díky čemuž má být dosažena nejlepší možná kvalita.

Výrobní závod ve Valencii přitom produkuje nejširší spektrum modelů ze všech evropských továren Fordu. Vznikají zde modely Kuga, Mondeo, Galaxy, S-Max, Transit Connect a Tourneo Connect – a rovněž se tu vyrábějí motory EcoBoost o objemech 2,0 a 2,3 litru.

Závod Fordu ve španělské Valencii.

Technologie Vision System pořídí každých 14 dnů více než miliardu fotografií. To je přibližně tolik jako počet snímků zveřejněných za stejnou dobu na Instagramu v celé Evropě. Systém zároveň generuje složené obrazy tvořené 3150 digitálními fotografiemi. Tyto složené obrazy usnadňují technikům včasnou identifikaci nesrovnalostí.

"Šotek" už ve Valencii poslal na výrobní linku vadné součásti motoru, nesprávné verze volantu a dokonce i jiné palubní desky. Tento typ zkoušky probíhá na všech 34 stanovištích montážní linky a Ford zvažuje jeho zavedení v celosvětovém měřítku.

V továrně, kde nový vůz opustí výrobní linku každých 40 sekund, Ford však používá i další, v některých případech poměrně neobvyklé postupy řízení kvality, například oprašování karoserií pštrosím peřím před lakováním, kamerový systém identifikující vady laku či testování audio systému zaměřené na kvalitu zvuku při přehrávání přes Bluetooth.

Autor: Redakce

21.11.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Škoda Octavia
Citroën C4
Princ Harry se svou mámou, princeznou Dianou
4

Synové princezny Diany vzpomínají v novém televizním dokumentu na svou matku

Martin Kratochvíl.

Týdenní zkrat: Světlana zná české muže

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

/ROZHOVOR/ Dokument Svět podle Daliborka líčí Věru Krupičkovou jako starostlivou mámu, která svému synovi, jenž u ní v osmatřiceti letech stále bydlí, dělá snídaně, uklízí po něm nebo mu například i chodí do koupelny. Dle slov jejích slov je však vše úplně jinak.

Chlapce v Třinci zasáhl blesk

Patnáctiletý chlapec byl v sobotu večer zasažen bleskem během bouřky na ulici v Třinci. Záchranářům se ho ale podařilo oživit.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení