VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vauxhall Maloo VXR: Šílený pick-up má 536 koní, koupit jej můžete i v Evropě

Pick-up je obecně vnímán jako užitkové auto, jehož posláním je hlavně dřina. V Austrálii si ale myslí něco jiného, proto tam už řadu let nabízejí i sportovní pick-upy. Posledním v řadě je vůz jménem Maloo, jehož přeplňovaný osmiválec dává 536 koní. Koupit jej můžete i v Evropě.

26.12.2015
SDÍLEJ:

Vauxhall Maloo VXR.Foto: Vauxhall

Tradice sportovních pick-upů je v Austrálii poměrně dlouhá. Vyvinula se z obliby vozů, jimž se u protinožců říká "ute". Jde o užitková auta s dvoumístnou kabinou a korbou, která jsou odvozená od klasických "osobáků".

V roce 1990 se australská automobilka Holden, patřící koncernu General Motors, rozhodla vytvořit výkonnou verzi svého modelu Ute. A tak vznikl první Maloo. Jméno si vypůjčila z jazyka domorodých Aboriginců, maloo znamená hrom.

V současnosti Maloo vyrábí sportovní divize Holdenu a na domácím trhu jej prodává pod značkou HSV (Holden Special Vehicles). Nejnovější provedení s přídomkem R8 pohání 6,2litrový osmiválec LSA, který najdeme také například v Chevroletu Camaro ZL1.

Vauxhall Maloo VXR.

Motor je přeplňován kompresorem a poskytuje výkon 536 koní. Točivý moment dosahuje 671 Nm. Akcelerace z klidu na stovku pak zabere jen 4,6 sekundy, maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h.

Nejlepší na tom ale je, že koncern General Motors "povolil" export šíleného pick-upu Maloo i do Evropy. Sice jen do Velké Británie, ale vzhledem ke skutečnosti, že v současnosti už u nás lze přihlásit i auto s pravostranným řízením, můžete si jej ze Spojeného království bez obav dovézt.

Vauxhall Maloo VXR.

V Británii se vůz prodává pod značkou Vauxhall jako Maloo VXR. Ve výbavě je samosvorný diferenciál, launch control (asistent pro co nejefektivnější a nejrychlejší rozjezd), multimediální systém s navigací či kožené čalounění.

Zájemci mohou volit mezi šestistupňovým manuálem a šestistupňovou automatickou převodovkou s možností řadit pádly u volantu.

Vauxhall Maloo VXR.

Maloo stojí nejméně 54 500 liber, tedy asi 2 miliony korun, což na první pohled vypadá jako přehnaná cena. Jenže za tyto peníze dostanete nejen zřejmě nejrychlejší užitkové auto v Evropě, ale také pomerně praktický vůz, který se výkony vyrovná i mnohem dražším sporťákům. A který také bude na silnicích dost vzácný.

Autor: Redakce

26.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Opel Corsa
Škoda Fabia
Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Ten čekají protesty

Unikát ve Valticích: pohár Alexandra Velikého

Ve svém oboru to považuje za největší objev, jaký kdy učinil. „Myslím si, že je to i největší objev tohoto roku u nás," neskrýval nadšení umělecký historik a kurátor David Majer. Právě on přivezl do valtického zámku jedinečné umělecké dílo vytvořené ve druhé polovině čtvrtého století před naším letopočtem ve Střední Asii. Zlatý pohár, z něhož pil válečník Alexandr.

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Sedmiletý chlapec zatím nic netuší, ale o jeho dalším osudu dnes rozhodne Ústavní soud.

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Kouření a jiné škodliviny

Už za týden to vypukne – začne platit zákaz kouření v restauracích a hospodách. Když tak poslouchám některé zastánce protikuřáckého zákona (ach, jak dlouho museli tito apoštolové voňavějších zítřků trpět ústrky a čekat na sladkou chuť triumfu), skoro se začínám těšit. Nastává nová doba. Bude se žít lépe, bude se žít radostněji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies