Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vauxhall Maloo VXR: Šílený pick-up má 536 koní, koupit jej můžete i v Evropě

Pick-up je obecně vnímán jako užitkové auto, jehož posláním je hlavně dřina. V Austrálii si ale myslí něco jiného, proto tam už řadu let nabízejí i sportovní pick-upy. Posledním v řadě je vůz jménem Maloo, jehož přeplňovaný osmiválec dává 536 koní. Koupit jej můžete i v Evropě.

26.12.2015
SDÍLEJ:

Vauxhall Maloo VXR.Foto: Vauxhall

Tradice sportovních pick-upů je v Austrálii poměrně dlouhá. Vyvinula se z obliby vozů, jimž se u protinožců říká "ute". Jde o užitková auta s dvoumístnou kabinou a korbou, která jsou odvozená od klasických "osobáků".

V roce 1990 se australská automobilka Holden, patřící koncernu General Motors, rozhodla vytvořit výkonnou verzi svého modelu Ute. A tak vznikl první Maloo. Jméno si vypůjčila z jazyka domorodých Aboriginců, maloo znamená hrom.

V současnosti Maloo vyrábí sportovní divize Holdenu a na domácím trhu jej prodává pod značkou HSV (Holden Special Vehicles). Nejnovější provedení s přídomkem R8 pohání 6,2litrový osmiválec LSA, který najdeme také například v Chevroletu Camaro ZL1.

Vauxhall Maloo VXR.

Motor je přeplňován kompresorem a poskytuje výkon 536 koní. Točivý moment dosahuje 671 Nm. Akcelerace z klidu na stovku pak zabere jen 4,6 sekundy, maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h.

Nejlepší na tom ale je, že koncern General Motors "povolil" export šíleného pick-upu Maloo i do Evropy. Sice jen do Velké Británie, ale vzhledem ke skutečnosti, že v současnosti už u nás lze přihlásit i auto s pravostranným řízením, můžete si jej ze Spojeného království bez obav dovézt.

Vauxhall Maloo VXR.

V Británii se vůz prodává pod značkou Vauxhall jako Maloo VXR. Ve výbavě je samosvorný diferenciál, launch control (asistent pro co nejefektivnější a nejrychlejší rozjezd), multimediální systém s navigací či kožené čalounění.

Zájemci mohou volit mezi šestistupňovým manuálem a šestistupňovou automatickou převodovkou s možností řadit pádly u volantu.

Vauxhall Maloo VXR.

Maloo stojí nejméně 54 500 liber, tedy asi 2 miliony korun, což na první pohled vypadá jako přehnaná cena. Jenže za tyto peníze dostanete nejen zřejmě nejrychlejší užitkové auto v Evropě, ale také pomerně praktický vůz, který se výkony vyrovná i mnohem dražším sporťákům. A který také bude na silnicích dost vzácný.

Autor: Redakce

26.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Renault Fluence
Hyundai i30
Škoda Fabia
Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení