VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úchvatné kanadské drama vítězně zrežíroval Button

Montreal - Nepřízeň počasí ovlivnila průběh dalšího závodu seriálu MS formule 1. Button předjel Vettela pár metrů před cílem.

12.6.2011
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií

Velkou cenu Kanady ovlivnil v Montrealu prudký liják.Foto: ČTK

Silným deštěm ovlivněnou Velkou cenu Kanady, sedmý závod mistrovství světa vozů formule 1, vyhrál Brit Jenson Button a dostal se na druhé místo průběžného hodnocení. Jezdec stáje McLaren využil v posledním kole hrubé chyby vedoucího muže seriálu Sebastiana Vettela, který nakonec dojel druhý. Třetí byl Mark Webber rovněž z týmu Red Bull.

Vettel ztratil vedení v závěrečném kole, když dostal smyk a pustil před sebe někdejšího světového šampiona. Němec tak přišel o možnost triumfovat pošesté v sezoně a podeváté z posledních deseti závodů včetně loňské sezony. Přesto pro svůj tým získal na okruhu v Montrealu dosud nejlepší výsledekpo třetím místě Davida Coultharda z roku 2008.

Zatímco během celého víkendu na okruhu v Montrealu voda nedělala žádné problémy, v neděli už dlouho před úvodem hustě pršelo. Proto závod odstartoval bezpečnostní vůz, za nimž jezdci v pořadí podle výsledků kvalifikace kroužili osm kol. A také proto se v čele od prvních chvil nic nezměnilo a Vettel vyjel do závodu první před Fernandem Alonsem z Ferrari a jeho týmovým kolegou Felipem Massou.

Hamilton nesmyslně havaroval

Výborně se úvod vydařil Nicovi Rosbegovi z Mercedesu, který se dostal na čtvrté místo, naopak nepochopitelná kolize připravila Lewise Hamiltona z McLarenu o možnost bojovat o čelní pozice. Srazil se totiž s týmovým kolegou Buttonem, který ho při předjížděcím manévru neviděl, a závod pro něj skončil. Button byl navíc potrestán průjezdem boxy za nedodržení rychlosti za bezpečnostním vozem.

Hamilton mohl útočit na třetí vítězství v Kanadě. "Co to dělá?" ptal se Button do vysílačky po kolizi. "Byly to špatné podmínky, měl jsem co dělat, abych udržel vůbec auto na trati. Byl jsem rychlý, měl jsem šanci, ale Jenson (Button) mě neviděl," vysvětloval mistr světa z roku 2008.

Technické problémy na začátku závodu měl druhý jezdec Red Bullu Webber, ale větší potíže jezdcům způsoboval déšť, který sílil, a nejvíc práce měl safety car. Piloti vůbec nic neviděli, na trati panoval zmatek a sami jezdci nevěřili, že by závod mohl být znovu po 20 odjetých kolech odstartován. A to se také stalo, Velká cena Kanady byla v pětadvacátém kole přerušena.

"Bylo to příliš nebezpečné, bylo to správné rozhodnutí," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner. "V takových podmínkách za volantem nesedí piloti, ale pasažéři. Auta byla na některých místech absolutně neovladatelná," prohlásil. "To se nedá řídit, to se nedá," hlásil do vysílačky Vettel.

Schumacher připomněl svůj um

Po více než dvouhodinové pauze byl závod restartován, bezpečnostní auto vyjelo do boxů v 35. okruhu. Po dvou kolech však havaroval Alonso, do něhož zezadu lehce naboural Button, a španělský jezdec zůstal viset podvozkem na obrubníku. Další čtyři okruhy safety car opět jezdce brzdil.

Že nezapomněl jezdit na mokru, prokázal Michael Schumacher, který se s mercedesem dostal během chvíle z pátého místa na druhou pozici. Když trať oschla, předjel ho Button, který díky nejrychlejším kolům závodu dramaticky dojížděl Vettela a nakonec ho po jeho chybě dokázal předstihnout. Na stupně vítězů se dostal před sedminásobného mistra světa i Webber.

Posledním závodem, jejž významně ovlivnil déšť, byla loni v říjnu Velká cena Koreje, která byla po 48 minutách přerušena a dojíždělo se skoro za tmy. Grand Prix Malajsie v roce 2009 byla zastavena po 31 z 56 okruhů, předtím v sezoně 1991 skončila Velká cena Austrálie po 14 z 81 kol. V obou těchto případech se nakonec rozdělovaly poloviční body, neboť závod nebyl restartován.

VELKÁ CENA KANADY

Sedmý závod MS vozů formule 1 v Montrealu:
1. Button (Brit./McLaren) 4:04:39,537, 2. Vettel (Něm.Red Bull) -2,709, 3. Webber (Austr./Red Bull) -13,828, 4. Schumacher (Něm./Mercedes) -14,219, 5. Petrov (Rus./Renault) -20,395, 6. Massa (Braz./Ferrari) -33,225, 7. Kobajaši (Jap./Sauber) -33,270, 8. Alguersuari (Šp./Toro Rosso) -35,964, 9. Barrichello (Braz./Williams) -45,117, 10. Buemi (Švýc./Toro Rosso) -47,056.

Průběžné pořadí MS: 1. Vettel 161 b., 2. Button 101, 3. Webber 94, 4. Hamilton (Brit./McLaren) 85, 5. Alonso (Šp./Ferrari) 69, 6. Massa 32, 7. Petrov 31, 8. Heidfeld (Něm./Renault) 29, 9. Schumacher 26, 10. Rosberg (Něm./Mercedes) 26.

Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 255, 2. McLaren 186, 3. Ferrari 101, 4. Renault 60, 5. Mercedes 52, 6. Sauber 27, 7. Toro Rosso 12, 8. Force India 10, 9. Williams 4.

Autor: ČTK

12.6.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stojící tramvaje. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
1

Prahu postihly rozsáhlé výpadky elektřiny, nejezdily tramvaje

Oto Košta. Zasedání zastupitelstva Olomouckého kraje, které má na programu odvolání hejtmana
28

Odvolají hejtmana Olomouckého kraje Koštu? Sledujeme ON-LINE

ANALÝZA: Babiš chce proměnit Česko. Pevnou rukou

Voliči budou mít letos na podzim na vybranou. Buď dají hlas zástupcům tradičních demokratických stran, nebo Andreji Babišovi. Víkendový sněm nenechal nikoho na pochybách, oč usiluje druhý nejbohatší Čech a zakladatel i největší sponzor hnutí ANO Andrej Babiš.

Sazka může na internetu provozovat Sportku nebo Eurojackpot

Sázková společnost Sazka může na internetu provozovat loterie jako například Sportku, Eurojackpot, Euromiliony nebo Kasičku. Dnes to sdělil mluvčí společnosti Václav Friedmann. Informaci potvrdilo i ministerstvo financí (MF), které Sazce licenci udělilo. Spuštění her online plánuje Sazka v nejbližší možné době.

AKTUALIZOVÁNO

V Praze se srazily kamiony a nizozemský autobus, osm lidí zraněno

V Kbelské ulici v Praze 9 se v pondělí dopoledne srazila dvě nákladní auta a autobus z Nizozemska. Při nehodě bylo zraněno osm lidí z autobusu, včetně řidiče, který byl ve vozidle zaklíněn a utrpěl vážná zranění nohou. Silnice je uzavřena. V pondělí to řekli mluvčí policie Jan Daněk a záchranné služby Dominik Horn.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies