VYBERTE SI REGION

Velká německá trojka hlásí rekordní prodeje. Nejvíc se v pololetí dařilo BMW

Automobilky Audi, BMW a Mercedes-Benz se v pololetí chlubí rekordními prodeji. Vedoucí postavení mezi výrobci luxusních vozů si drží BMW, které zvýšilo prodej o osm procent na rekordních 1,1 milionu vozů. 

12.7.2015
SDÍLEJ:

BMW X6 M.Foto: BMW

Mnichovská automobilka tak zůstává největším producentem luxusních automobilů na světě.

"S odbytem v prvním pololetí jsme velmi spokojeni," uvedl šéf prodeje a marketingu BMW Ian Robertson. "Ačkoli na některých trzích existují problémy, vykazujeme v Evropě, Asii a Americe stabilní růst," dodal. Ve druhé polovině roku by měl podle něj růst prodeje pokračovat za přispění nových modelů.

Automobilka Audi pak za první pololetí tohoto roku zvýšila své celosvětové prodeje meziročně o 3,8 procenta na 902 400 vozů. Poprvé v historii společnosti si během prvního pololetí vybralo vůz s logem čtyř kruhů více než 900 000 zákazníků. Výrobce úspěch přičítá zejména stoupajícímu zájmu o modelovou řadu A3 a SUV Q3 a Q5. Ve druhém pololetí pak mají značce pomoci vozy Q7 a nová generace A4.

Mercedes-Benz od ledna do června prodal 898,425 aut, což znamená meziroční nárůst 14,7 procenta. A také další prodejní rekord. Zásluhu podle automobilky má hlavně třída C, dařilo se také "esúvéčkům".

Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.

Autor: Redakce / ČTK

12.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies