Němec Sebastian Vettel vyhrál Velkou cenu formule 1 v Singapuru, ale titul mistra světa ještě nezískal. Za ním dnes dojel Brit Jenson Button a posunul se na druhé místo i v celkovém pořadí. Třetí skončil Australan Mark Webber. Do konce sezony zbývá ještě pět závodů a další šanci rozhodnout o obhajobě titulu bude mít Vettel za dva týdny v japonské Suzuce.
Vettel si dojel v nočním závodu suverénně pro deváté letošní vítězství a zvýšil svůj náskok v čele šampionátu na 124 bodů. Aby mohl slavit celkový triumf už po čtrnáctém závodu, potřeboval mít o bod více.
"S titulem to dneska ještě nevyšlo, ale karty máme rozdány tak dobře, že v příštím závodě se to může povést. Bod bych tam měl být schopen vyjet, ale člověk to musí dokázat," uvedl po devatenáctém prvenství v kariéře Vettel. V Suzuce mu stačí být do desátého místa, přičemž letos skončil nejhůře čtvrtý.
Odložení korunovace mu na náladě neubralo. "Hodně jsme tu chtěli vyhrát. Je to skvělý výsledek. Mám tuhle trať hrozně rád, je to velká výzva," řekl.
Čtyřiadvacetiletý jezdec stáje Red Bull si v Singapuru vylepšil i svou výtečnou bilanci v kvalifikačních bojích, které ovládl ovládl v této sezoně už jedenáctkrát. To se v minulosti povedlo jen pěti jezdcům. Vettel ve zbytku šampionátu může překonat rekord Nigela Mansella z roku 1992, kdy slavný Brit získal pole position čtrnáctkrát.
Na trati Marina Bay pod umělým osvětlením Vettel první pozici na startu bezchybně využil a začal se soupeřům vzdalovat. Po čtyřech kolech měl na druhého Buttona k dobru už přes pět sekund.
Schumacher havaroval
V 29. kole rozbil svůj mercedes německý veterán Michael Schumacher, který při pokusu o předjetí narazil do Mexičana Sergia Péreze, jenž nečekaně zpomalil. Sedminásobný mistr světa skončil v bariéře, ale z vozu vystoupil nezraněn.
Na trať vyjel zpomalovací vůz, což Vettela připravilo o výrazný náskok, nijak ho to však nerozhodilo. "Ten safety car nám zkřížil plány, protože jsem v tu chvíli vedl o hodně, ale naštěstí jsem náskok rychle získal zpátky. To bylo štěstí, protože na konci tam bylo dost jezdců o kolo zpět a nebylo snadné se tím provozem prokousat," uvedl.
Button přiznal, že na Vettela neměl
Po loňské těsné porážce od Španěla Fernanda Alonsa nakonec Vettel vybojoval pro Red Bull premiérové vítězství v Singapuru s náskokem 1,737 sekundy před Buttonem z McLarenu. "Ke konci už ten odstup nebyl takový, ale měli jsme to pod kontrolou," ujistil německý pilot.
Button byl rád za druhé místo. "Měl jsem problémy s přilnavostí auta. Musel jsem zvolit správné tempo, abych moc neničil gumy. Rychlí jsme byli dost, ale ne na to, abychom dojeli Seba. Lepší to být nemohlo," řekl mistr světa z roku 2009.
Vettelův týmový kolega Webber ztratil už téměř půl minuty a čtvrtý Alonso přes 55 sekund. S plným počtem kol dokončilo závod pouze šest jezdců.
Massa se pustil do Hamiltona
Po závodě se hodně zlobil Felipe Massa na Lewise Hamiltona, který do brazilského jezdce Ferrari ve dvanáctém kole najel a prorazil mu pneumatiku. Britský exmistr světa byl za kolizi potrestán průjezdem boxy, přesto dokázal vybojovat páté místo.
Massa skončil devátý a pustil se do Hamiltona stejně jako po incidentu v sobotní kvalifikaci, po níž obvinil soupeře, že nepoužívá hlavu. "Už v kvalifikaci se snažil být Superman a dneska to samé. Mohl způsobit velký malér. Snažil jsem se mu něco říct, ale neposlouchal mě," řekl o Hamiltonovi, který bývá často terčem kritiky kvůli své agresivní jízdě.
1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:59:06,757 h (prům. rychlost 155,810 km/h), 2. Button (Brit./McLaren) -1,737, 3. Webber (Austr./Red Bull) -29,279, 4. Alonso (Šp./Ferrari) -55,449, 5. Hamilton (Brit./McLaren) -1:07,766, 6. Di Resta (Brit./Force India) -1:51,067, 7. Rosberg (Něm./Mercedes), 8. Sutil (Něm./Force India), 9. Massa (Braz./Ferrari), 10. Pérez (Mex./Sauber) všichni -1 kolo.
Průběžné pořadí MS (po 14 z 19 závodů): 1. Vettel 309 b., 2. Button 185, 3. Alonso 184, 4. Webber 182, 5. Hamilton 168, 6. Massa 84, 7. Rosberg 62, 8. M. Schumacher (Něm./Mercedes) 52, 9. Petrov (Rus./Renault) 34, 10. Heidfeld (Něm./Renault) 34.
Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 491, 2. McLaren 353, 3. Ferrari 268, 4. Mercedes 114, 5. Renault 70, 6. Force India 48, 7. Sauber 36, 8. Toro Rosso 29, 9. Williams 5.