VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen chce být jedničkou v elektromobilech a dobýt USA

Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá ze své hlavní značky VW do roku 2025 učinit světovou jedničku v oblasti elektrického pohonu aut.

22.11.2016 AKTUALIZOVÁNO 22.11.2016
SDÍLEJ:

Koncept Volkswagen I.D.Foto: Volkswagen

Při prezentaci dlouhodobých strategických plánů s označením Transform 2025+ to dnes řekl šéf značky VW Herbert Diess. Druhým hlavním cílem značky bude expanzí v segmentu SUV znovu získat americký trh, na němž VW těžce utrpěl kvůli loňskému skandálu s emisemi naftových vozů.

"V rozvoji elektromobilů chceme hrát klíčovou roli," řekl Diess. "Do roku 2025 hodláme prodávat milion elektromobilů ročně a stát se v elektromobilitě jedničkou na světovém trhu," dodal. Značka VW v rámci nové strategie plánuje také zvýšit důraz na digitální technologie.

Do USA s SUV

Volkswagen plánuje i výrazné rozšíření aktivit ve Spojených státech. Firma se chce v Severní Americe změnit z okrajového hráče na významného a ziskového výrobce a zaměřit se tam chce hlavně na rychle rostoucí a vysoce ziskový segment vozů SUV. Do roku 2020 chce VW prodávat 19 modelů těchto velkých a na spotřebu náročných vozů namísto dnešních dvou.

"Po léta nám chyběl plán na úspěch v USA a mezitím jsme ztráceli na konkurenty na trzích jako je Brazílie či Indie. Zčásti jsme promeškali také trendy na trhu, především boom SUV," řekl Diess, který do Volkswagenu přešel od bavorského konkurenta BMW loni v červenci.

Volkswagen se snaží zotavit z negativních dopadů rozsáhlého skandálu kolem manipulace s emisemi oxidů dusíku. Minulý týden oznámil, že hodlá ve své hlavní značce VW zrušit 30 000 pracovních míst.

VW chce zvýšit ziskovost

"Zahájili jsme největší proces změn v historii naší značky," řekl dnes Diess. Značka VW podle něj musí rychle posílit konkurenceschopnost, jinak se bude její finanční situace v příštích letech zhoršovat.

Diess chce dosáhnout toho, aby provozní ziskovost značky VW po roce 2025 přesahovala šest procent. V letošním roce se přitom její ziskovost odhaduje pouze na dvě procenta. "Volkswagen se v nejbližších letech radikálně změní. Velmi málo věcí zůstane stejných," řekl Diess.

Značka VW se loni podílela na tržbách celé skupiny 59 procenty. K provoznímu zisku společnosti ale přispívala jen 16 procenty.

Koncern Volkswagen vlastní celkem 12 značek, kromě VW mezi ně patří také například Škoda, Seat, Audi či Porsche. Koncern loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká rovněž asi 1,2 milionu vozů Škoda.

ČTĚTE TAKÉ: Volkswagen I.D. naznačuje elektrickou budoucnost. Převezme za vás i balík

Autor: ČTK

22.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies