Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen chce být jedničkou v elektromobilech a dobýt USA

Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá ze své hlavní značky VW do roku 2025 učinit světovou jedničku v oblasti elektrického pohonu aut.

22.11.2016 AKTUALIZOVÁNO 22.11.2016
SDÍLEJ:

Koncept Volkswagen I.D.Foto: Volkswagen

Při prezentaci dlouhodobých strategických plánů s označením Transform 2025+ to dnes řekl šéf značky VW Herbert Diess. Druhým hlavním cílem značky bude expanzí v segmentu SUV znovu získat americký trh, na němž VW těžce utrpěl kvůli loňskému skandálu s emisemi naftových vozů.

"V rozvoji elektromobilů chceme hrát klíčovou roli," řekl Diess. "Do roku 2025 hodláme prodávat milion elektromobilů ročně a stát se v elektromobilitě jedničkou na světovém trhu," dodal. Značka VW v rámci nové strategie plánuje také zvýšit důraz na digitální technologie.

Do USA s SUV

Volkswagen plánuje i výrazné rozšíření aktivit ve Spojených státech. Firma se chce v Severní Americe změnit z okrajového hráče na významného a ziskového výrobce a zaměřit se tam chce hlavně na rychle rostoucí a vysoce ziskový segment vozů SUV. Do roku 2020 chce VW prodávat 19 modelů těchto velkých a na spotřebu náročných vozů namísto dnešních dvou.

"Po léta nám chyběl plán na úspěch v USA a mezitím jsme ztráceli na konkurenty na trzích jako je Brazílie či Indie. Zčásti jsme promeškali také trendy na trhu, především boom SUV," řekl Diess, který do Volkswagenu přešel od bavorského konkurenta BMW loni v červenci.

Volkswagen se snaží zotavit z negativních dopadů rozsáhlého skandálu kolem manipulace s emisemi oxidů dusíku. Minulý týden oznámil, že hodlá ve své hlavní značce VW zrušit 30 000 pracovních míst.

VW chce zvýšit ziskovost

"Zahájili jsme největší proces změn v historii naší značky," řekl dnes Diess. Značka VW podle něj musí rychle posílit konkurenceschopnost, jinak se bude její finanční situace v příštích letech zhoršovat.

Diess chce dosáhnout toho, aby provozní ziskovost značky VW po roce 2025 přesahovala šest procent. V letošním roce se přitom její ziskovost odhaduje pouze na dvě procenta. "Volkswagen se v nejbližších letech radikálně změní. Velmi málo věcí zůstane stejných," řekl Diess.

Značka VW se loni podílela na tržbách celé skupiny 59 procenty. K provoznímu zisku společnosti ale přispívala jen 16 procenty.

Koncern Volkswagen vlastní celkem 12 značek, kromě VW mezi ně patří také například Škoda, Seat, Audi či Porsche. Koncern loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká rovněž asi 1,2 milionu vozů Škoda.

ČTĚTE TAKÉ: Volkswagen I.D. naznačuje elektrickou budoucnost. Převezme za vás i balík

Autor: ČTK

22.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Peugeot 308
Chevrolet Cruze
Protiatomový kryt ve Strahovském tunelu.
1 11

Kam se Pražané schovají v případě ohrožení?

Ilustrační foto.
2

Čechům se i nadále daří lépe než Slovákům. Dohánějí nás, ale nestíhají

Bojkot ostravského festivalu Colours: Fajn hudba, ale velké korporace jsou fuj

Dollars of Colours! Svobodu notám! Kulturou se nevykoupíš! Přiznejte barvy! Pod těmito hesly se ve čtvrtek uskutečnil protest proti komercionalizaci Colours of Ostrava a firmám, které ho podpořily.

Psi žijí v otřesných podmínkách. Až mi je vezmou, pořídím si další, říká majitel

/FOTOGALERIE/ Vstup do domu Na Kozině, jenž patří Václavovi Hrbáčkovi, který vlastní několik psů, je jen na vlastní nebezpečí. Ještě před dveřmi vás přivítá nesnesitelný zápach a hlasité štěkání a kňučení několika desítek psů, kteří tu žijí v naprosto otřesných podmínkách. 

Číslo 68 žije. Bude Jágr dál pokračovat za velkou louží?

/ANKETA/ Ne, určitě Edmonton. Tam je ale zima a vysoké daně, místo toho půjde do Las Vegas. Mýlíte se, pánové, někdo právě napsal na Twitteru, že Jágra viděli v Ottawě na letišti. Jo? Stejně se vrátí do Pittsburghu. 

První město vyhlásilo zóny bez dávek na bydlení. Hrozí, že se ghetta přesunou

/ANKETA/ Krušnohorská ulice, Ervěnice a Březenec. Pokud se do této části severočeského Jirkova po 1. září někdo přistěhuje, musí si na nájem a energie vydělat sám.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení