VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen: elektromobily musí být cenově dostupné

Praha /FOTOGALERIE/ - Druhá největší automobilka světa, německý Volkswagen, vsadila na elektromobily. Tři z pěti vozů, které nyní představuje na světové výstavě v Šanghaji, totiž využívají elektrický pohon.

16.6.2010 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie

Elektromobil Volkswagen Golf.Foto: archiv VW

Odborníci se shodují, že v roce 2010 dospěla historie automobilu k přelomu epoch. Dlouhá desetiletí vládly zážehových a vznětových spalovacích motorů začínají postupně vytlačovány částečně nebo kompletně elektricky poháněné vozy. Studie vozu Up! na elektřinu, kterou automobilka označuje jako blue-e-motion, ukazuje, jak bude vypadat budoucí specialista na městskou dopravu s elektrickým pohonem. „Budoucnost“ začne v tomto případě už v roce 2013, kdy bude na trh uvedena sériová verze nejenom vozu Up! Na elektřinu, ale také VW Golf s elektrickým pohonem. Speciálně pro čínský trh pak Volkswagen vyvinul elektromobil Lavida, která se začne prodávat jen s malým zpožděním.

„Elektromobil musí být cenově dostupný pro širokou motoristickou veřejnost a nesmí dělat žádné kompromisy v oblasti každodenní praktické využitelnosti, má-li dosáhnout přesvědčivého úspěchu,“ uvedl Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Volkswagen. „Teprve až se budou elektromobily vyrábět ve velkých počtech pokud možno na všech kontinentech, lze skutečně hovořit o začátku epochy elektromobilů a o citelném snížení zátěže životního prostředí,“ dodal Winterkorn.

Elektromobily budou vyráběny ve velkých sériích

Právě elektromobily Up!, Golf a Lavida by měly být i díky státní cenově dostupnými elektromobily vyráběnými ve velkých sériích. Volkswagen, který se vždy orientoval na vyspělou techniku, si přitom vytyčil za cíl dostat prostřednictvím svého dlouhodobě nejprodávanějšího vozu posledních desetiletí Golf elektromobily z pozice exotických produktů. Například v Německu má podle plánů spolkové vlády jezdit do roku 2020 přibližně jeden milion elektromobilů.

„Budoucí elektromobily nám nabízejí obrovské šance, aby naše mobilita měla ještě trvaleji udržitelný charakter. V zájmu životního prostředí se však musíme postarat o to, aby energie pro pohon těchto elektromobilů pocházela z obnovitelných zdrojů. Vzhledem k tomu, že výrobci automobilů nemají žádný vliv na podobu elektráren, musí být využívání ekologičtějších zdrojů energie zajištěno vládami. Až pak zažijeme přechod do nové epochy,“ zmínil Martin Winterkorn.

Souběžně s ofenzivou v oblasti elektromobilů zvyšuje Volkswagen důsledně tempo při zavádění nových modelů s hybridním pohonem. Nyní v Šanghaji prezentovaný Touareg Hybrid se již prodává na evropském trhu. V roce 2012 bude představena hybridní varianta modelu Jetta a v roce 2013 je budou následovat modely Golf Hybrid a Passat Hybrid.

Autor: Dalibor Dostál

16.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies