Polo částečně obměnilo svůj designový jazyk a připodobnilo se nedávno představnému faceliftu modelu Golf, ale také nové vlajkové lodi v podobě modelu Arteon. Dále je na voze tu a tam znát jistá podobnost s příbuznou Ibizou. S tou Polo koneckonců sdílí i koncernovou platformu MQB A0, kterou dostane i příští Fabia.

Poprvé přes 4 metry

V rámci šesté generace je také pozorovatelný až obdivuhodný nárůst rozměrů. Zatímco předchozí Polo vyráběné od roku 2009 měřilo na délku jen 3972 mm, to nové povyrostlo o 81 mm na výsledných 4053 mm a poprvé tak překonalo hranici čtyř metrů. Rozvor se zvýšil o 94 mm na výsledných 2564 mm a Polo tak slibuje výrazně více místa pro zadní pasažéry.

Ilustrační foto.
Vydání řidičáku bude příští rok jednodušší. Ale zaplatíte za něj více

Polo se také značně rozšířilo. K šířce staršího modelu, která dělala 1682 mm, přibylo 69 mm a výsledkem je 1751 mm. Naopak výška auta drobně klesla z původních 1453 na 1446 mm. Zavazadelník se z 280 litrů rozrostl na pěkných 351 litrů.

V interiéru pokračuje doba digitální

Interiéru dominují nové displeje infotainmentu, konečně posunuté nad výdechy klimatizace a tedy blíže zornému poli řidiče. Vedle navigace samozřejmě nesmí chybět funkce pro propojení s chytrými telefony. Horkou novinkou je dále i digitální přístrojový štít a Polo je dokonce prvním modelem pyšnícím se jeho novou, přehlednější a rychlejší verzí.

Z další výbavy lze jmenovat třeba LED světlomety, adaptivní tlumiče, kompletní řadu jízdních asistentů, bezdrátové nabíjení telefonu a další prvky. Výbavové stupně zahrnou vedle klasického Trendline, Comfortline a Highline ještě paket R-Line a pro milovníky zvuku se objeví provedení Beats s výkonným audiosystémem. Vše završí sportovně laděné Polo GTI, nově dokonce s dvoulitrovým agregátem 2.0 TSI naladěným na rovných 200 koní (147 kW).

Benzínové motory na vzestupu

Z dalších motorů se pod kapotou Pola objeví tří- i čtyřválcové jednotky. Základ tvoří tříválec 1.0 MPI o výkonu 65 nebo 75 koní (48 nebo 55 kW) a řada pokračuje u přeplňovaného tříválce 1.0 TSI, nabízeného s 95 nebo 115 koňmi (70 nebo 85 kW). Nejvýkonnějším motorem mimo vrcholné GTI se potom stane nový agregát 1.5 TSI Evo o výkonu 150 koní (110 kW). Příznivci alternativního paliva si přijdou na své u motoru 1.0 TGI, který spaluje zemní plyn a poskytuje 90 koní (66 kW) výkonu.

Pohled, který nechce zažít nikdo z nás.
VIDEO: Takto to vypadá, když nabouráte do auta jedoucího na dálnici v protisměru

Z naftových agregátů se objevuje jednotka 1,6 TDI. Tu Volkswagen nabídne s výkonem 80 nebo 95 koní (59 nebo 70 kW). Všechny motory mohou být propojeny s manuální převodovkou, silnější motorizace potom i se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.

Otázkou zatím zůstává cena a také datum příchodu na trh. Zde Volkswagen neodhalil nic konkrétního víme jen to, že se má Polo objevit ještě letos.