Nově dostupný třílitr Volkswagen nabídne ve třech variantách. Základní dává 163 koní (120 kW), prostřední pak 204 koní (150 kW) a nejvýkonnější poskytuje 224 koňských sil (165 kW). Všechny verze splňují emisní normu EU 6.

Výrobce u tohoto motoru vyzdvihuje především sílu v nízkých otáčkách, kdy je maximum "krouťáku" s hodnotou 550 Nm k dispozici už při 1500 otáčkách za minutu. Agregát prý má přesvědčit také svou robustností a spolehlivostí.

Volkswagen Amarok.

Šestiválec může být spojen s šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovým automatem. S ním si má nejsilnější verze vystačit v průměru s 7,6 litry nafty na 100 kilometrů v kombinovaném cyklu.

V závislosti na výkonu budou nabízeny tři různé varianty pohonu: klasický pohon zadních kol, dále systém 4Motion s mechanickou převodovkou a připojitelnou přední nápravou, nebo v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen.

Vzhledu se modernizace dotkla jen lehce, všimnout si můžeme například upravené přední části. Přepracována byla kabina, která nabídne novou palubní desku a nová sedadla. Součástí standardní výbavy bude řízení s proměnlivým účinkem, Amarok také dostane výkonnější brzdy.

Volkswagen Amarok.

Příjezd omlazeného Amaroku doprovodí nová edice Aventura, která se může pochlubit 20" koly z lehké slitiny, zadní kamerou, parkovacími senzory, bi-xenonovými světlomety, světlomety LED pro denní svícení či bočními prahy pod dveřmi s "ledkovým" osvětlením.