VYBERTE SI REGION

Volkswagen představil modernizovaný Golf. Nabídne nový motor a ovládání gesty

Volkswagen představil modernizovanou podobu svého nejprodávanějšího auta, modelu Golf. Novinek nabídne poměrně dost, především v oblastech techniky a konektivity. K prodejcům vůz zamíří na jaře roku 2017.

10.11.2016
SDÍLEJ:

Volkswagen Golf.Foto: Volkswagen

Na první pohled není facelift příliš nápadný, design auta se totiž změnil jen decentně. Provedené úpravy - například nový nárazník a jiné světlomety - mají Golf opticky rozšířit a dodat mu dravější a ostřejší vzhled.

Spíše evoluční změny se udály také v interiéru. Palubní deska si ponechala stejné uspořádání (proti němuž nelze nic namítat), Volkswagen však Golf vybavil většími displeji infotainmentu a dotykovými ploškami místo fyzických tlačítek. Základem bude 6,5palcový displej, vrcholem pak 9,2palcová obrazovka. Ta je zajímavá také tím, že ji lze ovládat gesty - jinými slovy není potřeba sahat přímo na displej, postačí specifický pohyb rukou před ním.

Výbavu pak může rozšířit také například příplatkový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3", asistent usnadňující manévrování s přívěsem, modernizovaný parkovací asistent, který umí na místo zajet i popředu, nebo technologie pro semiautonomní řízení při rychlostech do 60 km/h. V kolonách tak Golf zvládne sám brzdit, zrychlovat, umí úplně zastavit a do velké míry i sám řídit. 

Volkswagen Golf.

Další novinkou je služba Car-Net, díky níž je auto neustále připojeno k internetu, což se hodí například ve spojení s navigací. Řidič díky tomu může snadno najít nejlevnější čerpací stanice v okolí.

Nabídku motorů obohatí podle očekávání nová přeplňovaná zážehová patnáctistovka (1.5 TSI), která nabízí výkon 150 koní (110 kW) a normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu 4,9 l/100 km. Agregát je zajímavý také schopností vypínání poloviny válců při nízkém zatížení.

Stejný motor se objeví i v úsporném provedení BlueMotion, v něm ale výkon činí jen 130 koní (96 kW) a spotřeba má klesnout na 4,6 l/100 km. Je to i díky funkci "plachtění", kdy se motor prostě vypne, jakmile řidič sundá nohu z plynového pedálu. Akumulátor se přitom postará o dostatečný přísun energie pro posilovače řízení a brzd.

Volkswagen Golf Variant.

Volkswagen se také pochlubil zvýšením výkonu u sportovních provedení GTI. Základní nabídne 230 koní (169 kW; dosud 162 kW/220 k), verze Performance pak 245 koní (180 kW).

Další novinkou je nahrazení současné šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG novou sedmistupňovou variantou. I po faceliftu Volkswagen počítá s hybridním Golfem GTE a elektrickým e-Golfem, u něhož má dojít k navýšení dojezdu na jedno nabití až na 300 kilometrů.

Autor: Redakce

10.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies