Nový Tiguan je opravdu nový - doslova řečeno od podlahy. Vůz totiž jako první SUV koncernu Volkswagen stojí na nové modulární platformě MQB. I díky tomu mezigeneračně zhubl až 50 kilogramů. Konstrukce přitom má být pevnější.

Měnily se i rozměry: na délku měří 4486 milimetrů (ve srovnání s předchůdcem nárůst o 60 mm), vysoký je 1632 mm (-33 mm) a široký 1839 mm (+30 mm). Rozvor se protáhl o 77 mm na 2681 mm.

Z těchto změn těží interiér, který je o 26 milimetrů delší a na zadních sedadlech nabídne o 29 mm více místa na kolena. Zavazadelník nyní pojme 615 litrů (+145 l) a po sklopení zadních sedadel až 1655 litrů.

Volkswagen Tiguan.

Nová generace samozřejmě přiváží také řadu moderních prvků výbavy, například head up displej, kamery monitorující okolí auta a široké možnosti konektivity.

Zajímavé také je, že Tiguan bude nabízen ve třech verzích: s klasickým vzhledem, dále se sportovnějším designem R-Line a také v offroadovém provedení. A v roce 2017 by pak mohla dorazit i varianta s prodlouženým rozvorem.

Zájemci budou moci zpočátku vybírat mezi osmi motorizacemi. Čtyři turbodiesely nabídnou výkony od 115 do 240 koní, čtyři "turbobenzíny" pak pokrývají spektrum mezi 125 až 220 koňskými silami. V průměru mají být nové pohonné jednotky o 24 procent úspornější.

Základní motory mají pohon předních kol, výkonnější agregáty lze pořídit s pohonem všech kol. Ten pracuje se spojkou Haldex páté generace.

Volkswagen Tiguan.

Čtyřkolky se navíc budou moci pochlubit vyšším podvozkem (o 11 milimetrů; standardní provedení má světlou výšku 189 mm) a příplatkový offroadový paket pak ještě zlepší průchodnost terénem - a to i díky systému 4Motion Active Control, který umožňuje výběr jednoho ze čtyř režimů pro jízdu mimo hladké silnice.

Volkswagen rovnou s novým Tiguanem ukázal také zatím jen koncepční plug-in hybrid Tiguan GTE. Ale i ten se brzy přemění v sériový model.

Hybrid využívá spolupráce zážehové přeplňované čtrnáctistovky s výkonem 156 koní a elektromotoru. Celkový výkon činí 218 koňských sil.

Studie Volkswagen Tiguan GTE.

Čistě na elektřinu prý Tiguan ujede až 50 kilometrů a výrobce se chlubí (v běžném provozu nereálnou) průměrnou spotřebou 1,9 l/100 km. Zajímavostí je solární panel na střeše. Volkswagen spočítal, panel dokáže za rok "posbírat" energii na ujetí až 1000 kilometrů.