Mezi nadšenci automobilky Volkswagen je označení VR6 jakousi modlou v kategorii výkonných motorů. Kompaktní benzinový šestiválec s úzkým úhlem rozevření válců byl dříve montován do řady modelů od kupé Corrado, Passatu, Golfu až třeba po Beetle a vždy jim zajistil dávku charakteru.

S nástupem downsizingu a příchodem stále úspornějších motorů už však výkonný šestiválec v nabídce Volkswagenu pořádně ani nenajdete, přičemž i ve stylovém Arteonu je nejsilnější jednotkou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 280 koní (206 kW).

Batmobil „Tumbler“ z trilogie Temný rytíř.
Chcete vlastní Batmobil? Na prodej jsou aktuálně dva, oba stojí majlant

Teď ale z Volkswagenu zaznívají informace, že jeho inženýři přece jen pracují na nové motorizaci, která by kouzlo šestiválců částečně vrátila do nabídky. Mluví se totiž o návratu motoru VR6.

Nová verze této jednotky by se dostala hlavně pod kapotu chystaného Arteonu R. Prototyp této verze prý již Volkswagen testuje. A tentokrát má šestiválec VR6 objem tři litry, je přeplňován dvojicí turbodmychadel a produkuje kolem 410 koní (301 kW).

Arteon R by využíval pohon všech kol Haldex a sílu na kola přenášel přostřednictvím automatické dvouspojkové převodovky.

Škoda 991 Roadster.
"Embéčko" mělo existovat i jako kabrio. Nedopadlo to, prototyp se dokonce zlomil

Mluvčí automobilky Martin Hube také britskému serveru CarThrottle řekl, že takto specifikovaný Arteon je velmi agilním a silný autem, se kterým je zábava jezdit na německých dálnicích a klidně si dynamikou troufne i na Porsche Panamera.

Nic ovšem není prozatím zcela potvrzeno a vedení Volkswagenu u produkce Arteonu R a nové generaci motoru VR6 stále ještě zvažuje všechna pro a proti. Fanoušky značky by ale tento krok určitě potěšil, takže nyní zbývá pouze držet palce.