VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen u Wörthersee vystavuje parádní roadster. Vznikl podle závodní hry

Reifnitz/Praha /FOTOGALERIE/ - Volkswagen si na setkání příznivců upravených aut z dílen koncernu VW připravil nádhernou lahůdku. Jmenuje se GTI Roadster a jde o studii otevřeného dvoumístného závoďáku, jehož tvary původně vznikly pro závodní hru Gran Turismo 6.

30.5.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
17 fotografií

Koncept Volkswagen GTI Roadster.Foto: Volkswagen

Výrobce z Wolfsburgu tak částečně napodobil svého německého konkurenta Mercedes-Benz, jehož virtuální AMG Vision Gran Turismo vyvolalo takový zájem, že nakonec bylo rozhodnuto o výrobě pěti kusů.

To Volkswagen zatím hovoří jen o jediném voze postaveném speciálně pro sraz GTI u jezera Wörthersee. Roadster, vyvedený ve speciálním červeném laku, je 4158 milimetrů dlouhý, 1894 mm široký a jen 1090 mm vysoký, zatímco rozvor činí 2494 milimetrů.

Koncept Volkswagen GTI Roadster.

Vzhledově koncept skutečně připomíná závodní auto. Volkswagen při jeho navrhování myslel na co nejlepší aerodynamiku, proto dostal třeba masivní zadní křídlo, generující silný přítlak. Kvůli co nejnižší hmotnosti (1420 kg) je v konstrukci bohatě využit karbon, z uhlíkových vláken je například i kabina, která je tvořena dvojicí monokoků. Uvnitř najdeme nízko položené sportovní sedačky s pětibodovými pásy a čtyřramenný závodní volant umístěný na dlouhém sloupku řízení.

GTI Roadster stojí na dvacetipalcových kolech, která vpředu obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 ZR20 a 275/30 ZR20 vzadu. Brzdy jsou keramické, kotouče u předních kol mají průměr 380 mm, u zadních 356 mm.

Koncept Volkswagen GTI Roadster.

O pohon se stará dvěma turbodmychadly dopovaný šestiválec o objemu 3,0 litru, který produkuje výkon 503 koní a točivý moment až 560 N.m. Ve spojení s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG trvá akcelerace z klidu na 100 km/h jen 3,6 sekundy. Maximálka je 309 km/h.

Kromě fascinujícího GTI Roadster vystavuje VW také GTI Wolfsburg Edition, kterou vytvořili učni čtyř technických oborů ze společností Volkswagen a Sitech. Měli za úkol podle vlastních představ nově interpretovat sériově vyráběný model Golf GTI Performance. Pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitr s výkonem 380 koní.

Volkswagen Golf GTI Wolfsburg Edition.

Další zajímavou studií je Amarok Power, pickup přetvořený na jakousi pojízdnou diskotéku.

Koncept Volkswagen Amarok Power.

Kromě mnoha úprav je totiž hlavním lákadlem na korbě umístěná zvuková aparatura dánské společnosti Dynaudio o výkonu až 5000 wattů.

Autor: Redakce

30.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
5

Za německé dálnice budou od roku 2019 platit i osobní auta

Volkswagen Touareg.
AUTOMIX.CZ
10

Sháníte ojeté SUV? Těmto kouskům se raději vyhněte

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Záhadná smrt v boleslavské nemocnici. Podezřelá ošetřovatelka je ve vazbě

Skon osmaosmdesátileté pacientky Klaudiánovy nemocnice policie vyšetřuje jako možnou vraždu. Z té je podezřelá jednadvacetiletá ošetřovatelka.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. V pátek o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Páteční rozhodnutí je pravomocné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies