VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen u Wörthersee vystavuje parádní roadster. Vznikl podle závodní hry

Reifnitz/Praha /FOTOGALERIE/ - Volkswagen si na setkání příznivců upravených aut z dílen koncernu VW připravil nádhernou lahůdku. Jmenuje se GTI Roadster a jde o studii otevřeného dvoumístného závoďáku, jehož tvary původně vznikly pro závodní hru Gran Turismo 6.

30.5.2014
SDÍLEJ:

Koncept Volkswagen GTI Roadster.Foto: Volkswagen

Výrobce z Wolfsburgu tak částečně napodobil svého německého konkurenta Mercedes-Benz, jehož virtuální AMG Vision Gran Turismo vyvolalo takový zájem, že nakonec bylo rozhodnuto o výrobě pěti kusů.

To Volkswagen zatím hovoří jen o jediném voze postaveném speciálně pro sraz GTI u jezera Wörthersee. Roadster, vyvedený ve speciálním červeném laku, je 4158 milimetrů dlouhý, 1894 mm široký a jen 1090 mm vysoký, zatímco rozvor činí 2494 milimetrů.

Koncept Volkswagen GTI Roadster.

Vzhledově koncept skutečně připomíná závodní auto. Volkswagen při jeho navrhování myslel na co nejlepší aerodynamiku, proto dostal třeba masivní zadní křídlo, generující silný přítlak. Kvůli co nejnižší hmotnosti (1420 kg) je v konstrukci bohatě využit karbon, z uhlíkových vláken je například i kabina, která je tvořena dvojicí monokoků. Uvnitř najdeme nízko položené sportovní sedačky s pětibodovými pásy a čtyřramenný závodní volant umístěný na dlouhém sloupku řízení.

GTI Roadster stojí na dvacetipalcových kolech, která vpředu obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 ZR20 a 275/30 ZR20 vzadu. Brzdy jsou keramické, kotouče u předních kol mají průměr 380 mm, u zadních 356 mm.

Koncept Volkswagen GTI Roadster.

O pohon se stará dvěma turbodmychadly dopovaný šestiválec o objemu 3,0 litru, který produkuje výkon 503 koní a točivý moment až 560 N.m. Ve spojení s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG trvá akcelerace z klidu na 100 km/h jen 3,6 sekundy. Maximálka je 309 km/h.

Kromě fascinujícího GTI Roadster vystavuje VW také GTI Wolfsburg Edition, kterou vytvořili učni čtyř technických oborů ze společností Volkswagen a Sitech. Měli za úkol podle vlastních představ nově interpretovat sériově vyráběný model Golf GTI Performance. Pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitr s výkonem 380 koní.

Volkswagen Golf GTI Wolfsburg Edition.

Další zajímavou studií je Amarok Power, pickup přetvořený na jakousi pojízdnou diskotéku.

Koncept Volkswagen Amarok Power.

Kromě mnoha úprav je totiž hlavním lákadlem na korbě umístěná zvuková aparatura dánské společnosti Dynaudio o výkonu až 5000 wattů.

Autor: Redakce

30.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Problémy britských aerolinek se protáhly až do neděle.
4

Líbánky ze všechny peníze. Problémy British Airways ještě nekončí

Mezi mrtvými v Mississippi byl i zasahující policista.

V Mississippi postřílel muž osm lidí. Zřejmě tahanice o děti

Zeman při setkání vyjádřil Valachové podporu, ta trvá na demisi

Prezident Miloš Zeman na dnešní schůzce v Brně seznámil odcházející ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) s podporou, které se jí dostává od učitelů a sportovců. Jak však uvedla následně ministryně novinářům, očekává, že prezident bude postupovat dle ústavy.

Vandal poškodil hrob generála a prezidenta Francie de Gaulla

Asi třicetiletý muž, jehož totožnost zatím policie nezná, se včera pokusil dostat do hrobu hrdiny francouzského odboje a slavného prezidenta Charlese de Gaulla v malé obci Colombey-les-Deux-Eglises v severním francouzském departamentu Haute-Marne.

OBRAZEM: Koncert kapely Rammstein

V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil koncert skupiny Rammstein.

AUTOMIX.CZ

Čím jezdí legendy akčních filmů? Možná se budete divit

Filmový průmysl 80. a 90. let byl doslova továrnou na akční hrdiny, jejichž představitelé jsou dodnes legendami svého oboru. A často ve filmech jezdili zajímavými auty. Nás ale zajímal, jakými vozy tito herci jezdí ve skutečném světě. Vlastní stejně legendární vozy, jako jsou oni samotní a jejich role?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies