Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen prý zlepší dohled nad softwarem. A zavede silniční testy emisí

Německá automobilová skupina Volkswagen zlepší dohled nad vývojem softwaru pro motory, aby do budoucna zabránila manipulaci s emisemi. Zavede také měření emisí v silničním provozu, jehož výsledky se budou nezávisle ověřovat.

10.12.2015
SDÍLEJ:

Volkswagen Passat (americká verze).Foto: Volkswagen

Na tiskové konferenci v ústředí společnosti to dnes oznámil její výkonný šéf Matthias Müller. Firma také uvedla, že lidi zodpovědné za skandál s měřením emisí u naftových vozů zatím jmenovat nebude a dodala, že okolnosti skandálu se stále vyšetřují.

"Nedovolíme, aby nás krize ochromila," řekl Müller. "Současná situace je sice vážná, společnost to ale nezlomí," dodal.

Akcie Volkswagenu před tiskovou konferencí, na níž měla skupina zveřejnit informace z dosavadního vyšetřován skandálu, získávaly téměř tři procenta. Během vystoupení šéfů skupiny ale začaly zisky ztrácet a později se propadly asi o 2,5 procenta.

Předseda dozorčí rady Hans Dieter Pötsch prohlásil, že společnost bude "neúnavně usilovat o zjištění, kdo byl zodpovědný za to, co se stalo", a dal najevo, že nebude nikoho šetřit. "Všechno je na stole. Nic se nezamete pod koberec," řekl Pötsch. Dodal však, že Volkswagen je nadále přesvědčen, že do manipulace s emisemi byl zapleten jen malý počet zaměstnanců.

Podle Pötsche se neobjevily ani důkazy, že by do manipulace byl zapojen někdo z představenstva nebo dozorčí rady. Naznačil ale, že i přesto se skandál některých z nich ještě může dotknout. "Nejde jen o přímou, ale také o celkovou zodpovědnost," řekl podle agentury Reuters.

Volkswagen v září po zjištění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující skrývat nadměrné emise oxidů dusíku. Skandál, který se vyšetřuje po celém světě, se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. V reakci na největší skandál za 78 let existence Volkswagenu rezignoval na funkci dlouholetý generální ředitel skupiny Martin Winterkorn a z firmy odešla i řada dalších manažerů.

Pötsch dnes znovu vyjádřil "hlubokou lítost" nad skandálem a řekl, že hlavní prioritou skupiny bude obnovení důvěry. Externí vyšetřování, které vede americká právnická firma Jones Day, dosahuje pokroku, na jeho závěry bude ale ještě zapotřebí určitý čas, uvedl.

"I když nemůžeme jednou provždy zabránit špatnému jednání jednotlivců, v budoucnu bude velmi obtížné naše postupy obejít," uvedl předseda dozorčí rady. Podle něj nešlo při manipulaci se softwarem o jednorázovou chybu, ale o celý řetězec chyb.

Vyšetřování podle Pötsche dosud analyzovalo údaje z počítačů, telefonů a dalších zařízení 400 zaměstnanců ze 2000, jimž bylo zakázáno veškerá tato data mazat. Vyšetřovatelé prošli 102 terabytů dat, což odpovídá obsahu zhruba 50 milionů knih.

Müller uvedl, že dopady skandálu na výrobu zůstanou omezené. Co se týče finančních postihů, jejich objem se podle něj zatím nedá odhadnout. Müller také dodal, že skupina neuvažuje o prodeji žádné ze svých součástí.

Autor: ČTK

10.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Škoda Fabia
Hyundai i20
Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení