VYBERTE SI REGION

Volvo bude testovat samočinné řízení v reálném provozu. Půjčí auta rodinám

Švédská automobilka Volvo patří mezi nejvýraznější průkopníky a nejhlasitější obhájce autonomního řízení. A už na příští rok chystá nezvykle ambiciózní zkoušku samočinného řízení. Ve Velké Británii totiž rozdá vozy vybavené autopilotem vybraným rodinám.

2.5.2016
SDÍLEJ:

Volvo XC90 s autonomním řízením.Foto: Volvo Cars

Auta tedy budou využívat "normální" lidé, kteří se budou pohybovat po veřejných silnicích. Volvo pak bude shromažďovat informace o každodenním využívání těchto vozů a získaná data použije při vývoji autonomně řízených vozidel vhodných pro podmínky reálného světa.

Takto získaná data jsou podle automobilky výrazně užitečnější než data z testů na uzavřených okruzích.

Volvo XC90 s autonomním řízením.

Ještě letos Volvo spustí výběrové řízení na "cílové domácnosti" a začátkem příštího roku se projekt "Drive Me London" rozjede. Nejprve jen s omezeným počtem automobilů se semiautonomním řízením - tedy pravděpodobně pokročilým asistentem pro jízdu v kolonách nebo na dálnici, nikoli plnohodnotným autopilotem.

V roce 2018 však prý Volvo nasadí 100 plně autonomně řízených vozů, což z projektu učiní největší a nejrozsáhlejší program na testování autonomního řízení v britských ulicích.

Volvo XC90 s autonomním řízením.

Automobilka se autonomnímu řízení věnuje především z důvodu zvýšení bezpečnosti silničního provozu, což koresponduje s jejím závazkem, na jehož základě by počínaje rokem 2020 neměl v nových vozech Volvo nikdo zemřít ani by v nich neměl být nikdo vážně zraněn.

„Autonomní řízení představuje v oblasti automobilové bezpečnosti velký skok kupředu," tvrdí prezident a generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Čím dříve budou vozidla s autonomním řízením na silnicích, tím dříve budou zachraňovány životy." Podle Volva může samočinné řízení snížit počet dopravních nehod až o 30 procent.

Volvo XC90 s autonomním řízením.

Autopilot však také podle Volva může i šetřit řidičův čas. Autonomně řízená vozidla totiž budou mít k dispozici sdílené informace o aktuální dopravní situaci a mohou na ni reagovat. Tím se má také omezit tvorba kolon.

„Vozidla s autonomním řízením mají hned několik zásadních předností," je přesvědčený Håkan Samuelsson. „Z toho důvodu je třeba, aby vlády po celém světě přijaly příslušné zákony a nechaly vytvořit potřebnou infrastrukturu, aby bylo možné uvést autonomně řízená vozidla do provozu co nejdříve. Automobilový průmysl nemůže udělat všechny potřebné kroky sám. Potřebujeme pomoc ze strany vlád."

Autor: Redakce

2.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
předseda představenstva OSA Roman Strejček
7

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies