VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volvo bude testovat samočinné řízení v reálném provozu. Půjčí auta rodinám

Švédská automobilka Volvo patří mezi nejvýraznější průkopníky a nejhlasitější obhájce autonomního řízení. A už na příští rok chystá nezvykle ambiciózní zkoušku samočinného řízení. Ve Velké Británii totiž rozdá vozy vybavené autopilotem vybraným rodinám.

2.5.2016
SDÍLEJ:

Volvo XC90 s autonomním řízením.Foto: Volvo Cars

Auta tedy budou využívat "normální" lidé, kteří se budou pohybovat po veřejných silnicích. Volvo pak bude shromažďovat informace o každodenním využívání těchto vozů a získaná data použije při vývoji autonomně řízených vozidel vhodných pro podmínky reálného světa.

Takto získaná data jsou podle automobilky výrazně užitečnější než data z testů na uzavřených okruzích.

Volvo XC90 s autonomním řízením.

Ještě letos Volvo spustí výběrové řízení na "cílové domácnosti" a začátkem příštího roku se projekt "Drive Me London" rozjede. Nejprve jen s omezeným počtem automobilů se semiautonomním řízením - tedy pravděpodobně pokročilým asistentem pro jízdu v kolonách nebo na dálnici, nikoli plnohodnotným autopilotem.

V roce 2018 však prý Volvo nasadí 100 plně autonomně řízených vozů, což z projektu učiní největší a nejrozsáhlejší program na testování autonomního řízení v britských ulicích.

Volvo XC90 s autonomním řízením.

Automobilka se autonomnímu řízení věnuje především z důvodu zvýšení bezpečnosti silničního provozu, což koresponduje s jejím závazkem, na jehož základě by počínaje rokem 2020 neměl v nových vozech Volvo nikdo zemřít ani by v nich neměl být nikdo vážně zraněn.

„Autonomní řízení představuje v oblasti automobilové bezpečnosti velký skok kupředu," tvrdí prezident a generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Čím dříve budou vozidla s autonomním řízením na silnicích, tím dříve budou zachraňovány životy." Podle Volva může samočinné řízení snížit počet dopravních nehod až o 30 procent.

Volvo XC90 s autonomním řízením.

Autopilot však také podle Volva může i šetřit řidičův čas. Autonomně řízená vozidla totiž budou mít k dispozici sdílené informace o aktuální dopravní situaci a mohou na ni reagovat. Tím se má také omezit tvorba kolon.

„Vozidla s autonomním řízením mají hned několik zásadních předností," je přesvědčený Håkan Samuelsson. „Z toho důvodu je třeba, aby vlády po celém světě přijaly příslušné zákony a nechaly vytvořit potřebnou infrastrukturu, aby bylo možné uvést autonomně řízená vozidla do provozu co nejdříve. Automobilový průmysl nemůže udělat všechny potřebné kroky sám. Potřebujeme pomoc ze strany vlád."

Autor: Redakce

2.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
10

Chyba za miliony. Pojišťovny platily za léky i dvojnásobek

Lukáš Freisler, Sýrárna: Já jsem na to EET už dlouho předem připravený. Co se týče technického provozu, tak v tom problém žádný nebyl. Samozřejmě se nám lépe dýchalo bez toho podrobného zkoumání tržeb.
29

Nejmenší obchody by mohly získat kompenzaci za EET

AKTUALIZOVÁNO

Hrad Bouzov zůstává státu, řád s odvoláním neuspěl

Hrad Bouzov zůstává majetkem státu. Krajský soud v Olomouci dnes zamítl odvolání Německého řádu.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Až 400 tisíc migrantů může podle německého ministra přijít letos z Afriky

Až 400 tisíc migrantů by mohlo letos podle německého ministra pro rozvojovou pomoc Gerda Müllera připlout do Evropy přes Středozemní moře. Aby nepřišly další statisíce či miliony migrantů, měla by Evropská unie podle něj změnit svou politiku vůči Africe.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies