VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volvo hlásí rekordní rok. Loni poprvé prodalo více než půl milionu aut

Celoroční odbyt švédského výrobce osobních automobilů Volvo Cars loni poprvé v 89leté historii firmy překročil hranici půl milionu vozů. Automobilka, kterou vlastní čínská společnost Geely, v loňském roce zvýšila prodej o osm procent na rekordních 503 127 vozů.

15.1.2016
SDÍLEJ:

Volvo XC90.Foto: Volvo Cars

Firma těžila ze silného růstu poptávky ve Spojených státech (70 047 aut, nárůst o 24,3 %) a Evropě (269 249 vozů, nárůst o 10,6 %). Její prodej výrazně podpořilo nové SUV XC90 (test najdete zde) - zájem o něj překonal dokonce i očekávání samotné automobilky. Volvo nakonec prodalo 40 621 kusů druhé generace XC90.

Nejprodávanějším vozem však i v roce 2015 zůstal tradiční bestseller, tedy menší "esúvéčko" XC60. Volvo dokázalo udat 159 617 exemplářů.

Volvu se dařilo také na českém trhu, tuzemské prodeje vzrostly o 3,4 procenta na 1656 prodaných vozů.

Společnost počítá s příznivým vývojem odbytu také v letošním roce. Cílem automobilky je dosáhnout ve středně dlouhém období ročního celosvětového prodeje 800 000 vozů.

"Nyní, když máme za sebou úspěšný rok 2015, stojíme před druhou etapou své globální transformace. Po jejím dokončení přestaneme být okrajovým hráčem na automobilovém trhu a staneme se skutečně globální značkou luxusních vozů," uvedl šéf podniku Håkan Samuelsson.

V následujících letech Volvo představí velké modely řad 90 a 60 postavené na modulární platformě SPA, kterou už využívá XC90. Prvním zástupcem řady 90 bude sedan S90, po němž bude následovat kombík. Sedan automobilka oficiálně představila už před několika dny.

Kromě řad 90 a 60 budou na trh uvedeny také menší modely založené na kompaktní modulární platformě (CMA). Volvo se kromě toho soustředí na vývoj hybridních vozů, jejichž součástí budou nové hybridní agregáty zahrnující čtyřválcové a tříválcové spalovací motory. A vůbec poprvé bude představen také plně elektrický vůz, přičemž společnost Volvo očekává, že ve střednědobém horizontu zaujmou elektrifikovaná vozidla 10 procent jejího ročního prodeje.

Čínská Geely v roce 2010 koupila Volvo Car od americké automobilky Ford Motor za 1,8 miliardy dolarů (zhruba 45 miliard Kč). Ford převzal Volvo Car v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se nyní soustředí na výrobu nákladních vozů.

Autor: Redakce / ČTK

15.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Volkswagen Golf
Mercedes-Benz A 160
Miloš Zeman
5 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Šeberák.
26

Teplý víkend je tu. Přírodní koupaliště v Česku mají většinou čistou vodu

AKTUALIZUJEME

Hasiči měli kvůli bouřce 800 výjezdů, lidé jsou bez proudu

V noci na pátek se nad Českem přehnala silná bouřka. Na mnoha místech v jižních a severních Čechách zůstala řada domácnosti bez proudu. Hasiči zasahovali u 800 případů.

O zákazu kožešinových farem bude Senát rozhodovat od 19. července

O zákazu kožešinových farem nebo o zvýšení příjmu obcí v rámci rozpočtového určení daní bude Senát rozhodovat na schůzi, která začne 19. července. Rozhodl o tom ve čtvrtek senátní organizační výbor, sdělila tisková tajemnice horní komory Eva Davidová. Schůze podle ní bude třídenní.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Není den, aby nebylo slyšet o novém americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi. Tentokrát se vyjádřil k ostře sledované kauze, kdy se měl pokusit ovlivnit vyšetřování možného zásahu Ruska do volební kampaně. A to především odvoláním šéfa FBI Jamese Comeyho, jehož rozhovory měl tajně nahrávat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies