VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volvo nabídne auta bez klíče. Nahradí ho aplikací pro mobilní telefon

Automobilka Volvo testuje ve Švédsku aplikaci pro mobilní telefony, která by měla nahradit klíče od auta. Aplikace může ovládat zámek u dveří a nastartovat nebo vypnout motor. Pokud bude testování úspěšné, mohla by aplikace být oficiálně spuštěna v příštím roce.

20.2.2016 1
SDÍLEJ:

Volvo nahradí fyzický klíč od auta aplikací do mobilního telefonu.Foto: Volvo Cars

Aplikace umožní majiteli vozidla rovněž sdílení tohoto digitálního klíče s dalšími lidmi. Při pronájmu vozidla bude možné si klíč stáhnout.

Po příjezdu by zákazníci pak našli daný vůz prostřednictvím GPS souřadnic, odemkli by jej a hned by se mohli vydat na cestu, čímž by se vyhnuli frontám u přepážek půjčoven aut na letištích nebo na vlakových nádražích.

Majitelé vozů Volvo budou mít možnost prostřednictvím mobilních telefonů odeslat digitální klíč od svého auta také členům rodiny, přátelům nebo kolegům, aby jej mohli v případě potřeby použít.

Volvo nahradí fyzický klíč od auta aplikací do mobilního telefonu.

I když bude testování úspěšné, Volvo počítá s tím, že bude nadále nabízet auta s klíčem pro klienty, kteří o to budou mít zájem.

Firma ale také uvedla, že je nutné použít dodatečná bezpečnostní opatření uvnitř vozidla. Možným problémem nové technologie také může být ztráta telefonu či vybití baterie. S těmito problémy se ale většina uživatelů mobilních telefonů ve svém životě již setkala a bývá na ně připravena, řekl stanici BBC ředitel divize Volvo pro nové technologie a služby Martin Rosenqvist.

"Pokud ztratíte klíče od auta, musíte jít k prodejci Volva. Pokud ztratíte telefon, musíte si pořídit nový a pak si můžete koupit novou aplikaci do nového telefonu," uvedl Rosenqvist.

Volvo nahradí fyzický klíč od auta aplikací do mobilního telefonu.

Poukázal také na to, že většina lidí se již naučila hlídat si nabití baterie, protože jsou i jiné služby, které to vyžadují, jako jsou mobilní palubní vstupenky do letadla. Aplikace automobilky by na životnost baterie měla mít podle něj pouze okrajový vliv.

Aplikace komunikuje s bluetooth zařízením uvnitř auta. Bude tak nutné přijmout další bezpečnostní opatření, řekl Rosenqvist. Nicméně odmítl říci, jaká.

Odborník na kybernetickou bezpečnost Alan Woodward upozornil, že bluetooth je z bezpečnostního hlediska vážný problém, protože technologie je původně navržena pouze na krátký dosah, jako náhrada kabelů.

Autor: Redakce / ČTK

20.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů silnic

/INFOGRAFIKA/- Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů dálnic a silnic, loni se opravy týkaly 605 kilometrů. Stavební práce začnou začátkem tohoto měsíce, řekl na dnešním setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok. Kromě oprav bude letos zahájeno 140 kilometrů staveb nových silnic. Měla by mezi nimi být i většina z takzvaných prioritních staveb, které nedávno získaly nové posudky dopadu na životní prostředí (EIA).

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies