VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volvo představilo auto, které dokáže zaparkovat bez řidiče. Podívejte se

Praha /VIDEO/ - Automobilka Volvo postavila prototyp vozu, který dokáže najít volné místo a zaparkovat i tehdy, pokud řidič není uvnitř vozidla. Auto je navíc schopno plynule a bezpečně reagovat na další vozidla a chodce pohybující se na parkovišti.

20.6.2013
SDÍLEJ:

Volvo, které samo zaparkuje.Foto: Volvo

„Autonomní parkování je technologický koncept, který řidiče zbaví zdlouhavého hledání volného parkovacího místa. Řidič vozidlo zanechá u vjezdu na parkoviště a na stejném místě si ho později vyzvedne," vysvětluje základní myšlenku Thomas Broberg, vedoucí bezpečnostní poradce ve společnosti Volvo Car Group.

O dostupnosti této služby řidiče informuje technologie komunikace mezi vozidly a infrastrukturou (Vehicle 2 Infrastructure), tvořená vysílači v silniční infrastruktuře. Řidič funkci autonomního parkování aktivuje pomocí aplikace v mobilním telefonu a poté může od vozidla odejít.

Volvo, které samo zaparkuje.

Vůz pomocí čidel vyhledá volné parkovací místo a sám na ně zajede. Při vyzvednutí vozidla je použit stejný postup v opačném pořadí. Kombinace autonomního řízení s rozpoznáváním a brzděním před dalšími objekty automobilu umožňuje bezpečný pohyb s ohledem na ostatní vozidla a chodce pohybující se na parkovišti. Rychlost jízdy a brzdění jsou přizpůsobeny hladkému pohybu v prostoru parkoviště.

Jak systém funguje? Podívejte se na video (v čase 2:00 pak najdete velice názornou animaci):


Koncept autonomního parkování je však jen jedním z několika projektů, kterým se v oblasti autonomního řízení Volvo věnuje. V roce 2012 byl například úspěšně ukončen projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) zaměřený na technologii využitelnou na běžných dálnicích, kdy se silniční konvoje pohybují ve smíšeném prostředí s ostatními vozidly. Flotila vozidel v projektu SARTRE byla tvořena vedoucím nákladním automobilem a čtyřmi vozy Volvo jedoucími zcela bez zásahu řidiče rychlostmi až 90 km/h – v některých případech s rozestupem mezi jednotlivými vozidly necelé čtyři metry. „Vývoj technologií autonomního parkování a jízdy v konvojích stále pokračuje. Hodláme však učinit první krok směrem k naší vedoucí pozici a představit první funkce autonomního řízení ve zcela novém Volvu XC90, které bude představeno na konci roku 2014," uzavírá Thomas Broberg.

Autor: Redakce

20.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Asi pětasedmdesát zaměstnanců firmy Bauhaus protestovalo proti pomalému rozhodování soudu.
AKTUALIZUJEME
12

Bauhaus stojí neoprávněně. Inspektor nejednal s vlastníky pozemků

Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.
14

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

/INFOGRAFIKA/- Rusové dnes nová území obsazují. Bývaly doby, kdy se jich zbavovali. Před 150 lety prodali Aljašku Spojeným státům.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Záplavy v Austrálii: evakuují 40 tisíc lidí

Australské úřady dnes nařídily evakuaci zhruba 40 tisíc lidí z nízko položených oblastí států Nový Jižní Wales a Queensland, kterým v důsledku cyklonu Debbie hrozí záplavy. V Queenslandu bylo dnes preventivně uzavřeno přes 2000 škol a 1200 školek. Cyklon, který na queenslandské pobřeží udeřil v úterý, také způsobil rozsáhlé výpadky elektrického proudu. Bez elektřiny zůstává kolem 61 tisíc domácností.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies