Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volvo představilo auto, které dokáže zaparkovat bez řidiče. Podívejte se

Praha /VIDEO/ - Automobilka Volvo postavila prototyp vozu, který dokáže najít volné místo a zaparkovat i tehdy, pokud řidič není uvnitř vozidla. Auto je navíc schopno plynule a bezpečně reagovat na další vozidla a chodce pohybující se na parkovišti.

20.6.2013
SDÍLEJ:

Volvo, které samo zaparkuje.Foto: Volvo

„Autonomní parkování je technologický koncept, který řidiče zbaví zdlouhavého hledání volného parkovacího místa. Řidič vozidlo zanechá u vjezdu na parkoviště a na stejném místě si ho později vyzvedne," vysvětluje základní myšlenku Thomas Broberg, vedoucí bezpečnostní poradce ve společnosti Volvo Car Group.

O dostupnosti této služby řidiče informuje technologie komunikace mezi vozidly a infrastrukturou (Vehicle 2 Infrastructure), tvořená vysílači v silniční infrastruktuře. Řidič funkci autonomního parkování aktivuje pomocí aplikace v mobilním telefonu a poté může od vozidla odejít.

Volvo, které samo zaparkuje.

Vůz pomocí čidel vyhledá volné parkovací místo a sám na ně zajede. Při vyzvednutí vozidla je použit stejný postup v opačném pořadí. Kombinace autonomního řízení s rozpoznáváním a brzděním před dalšími objekty automobilu umožňuje bezpečný pohyb s ohledem na ostatní vozidla a chodce pohybující se na parkovišti. Rychlost jízdy a brzdění jsou přizpůsobeny hladkému pohybu v prostoru parkoviště.

Jak systém funguje? Podívejte se na video (v čase 2:00 pak najdete velice názornou animaci):


Koncept autonomního parkování je však jen jedním z několika projektů, kterým se v oblasti autonomního řízení Volvo věnuje. V roce 2012 byl například úspěšně ukončen projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) zaměřený na technologii využitelnou na běžných dálnicích, kdy se silniční konvoje pohybují ve smíšeném prostředí s ostatními vozidly. Flotila vozidel v projektu SARTRE byla tvořena vedoucím nákladním automobilem a čtyřmi vozy Volvo jedoucími zcela bez zásahu řidiče rychlostmi až 90 km/h – v některých případech s rozestupem mezi jednotlivými vozidly necelé čtyři metry. „Vývoj technologií autonomního parkování a jízdy v konvojích stále pokračuje. Hodláme však učinit první krok směrem k naší vedoucí pozici a představit první funkce autonomního řízení ve zcela novém Volvu XC90, které bude představeno na konci roku 2014," uzavírá Thomas Broberg.

Autor: Redakce

20.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Citroën C3
Ford C-Max
Hyundai i30

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

U Hrabyně se 18. září sesunula část gabionové stěny u silnice I/11, fotografie z 25. zaří 2017.
2 7

Spadlá gabionová zeď na Opavsku? Na řešení nemá nikdo zájem, říká expertka

Vrah z Doubice u děčínského soudu.
1 7

Doubický vrah svého činu lituje. Lidé ho znali jako nekonfliktního vegetariána

VIDEO: Stočtyřicítkou přes Velké Losiny. Narkomani bourali, v autě měli varnu

Divoká automobilová honička se odehrála mezi policií a skupinou narkomanů v okolí Velkých Losin na Šumpersku. V havarovaném voze policiste objevili varnu pervitinu, sám řidič měl v krvi stopy drogy.

Spojené státy vytáhly proti osmi bankám KLDR ve světě

Spojené státy sankcionovaly v úterý osm severokorejských bank v Číně, Rusku, Libyi a Spojených arabských emirátech a postihly také 26 činitelů, kteří působí jako jejich zástupci. Zablokovaly jejich veškerý majetek a aktiva v USA. 

Ať se se mnou lidé rozloučí šampaňským a svíčkou, řekla mi Květa Fialová

/ROZHOVOR/ O skonu Květy Fialové se herec Slováckého divadla a její kamarád Josef Kubáník dozvěděl od její dcery Zuzany o půl sedmé ráno, bezprostředně po tom, co Květa Fialová zemřela. Ještě spal, když mu zazvonil telefon.

Nového zákona o veřejném registru se bojí poctiví podnikatelé, tvrdí expert

Podle novely zákona o registru firem, která nabývá platnosti od příštího roku, je skutečným majitelem fyzická osoba, která vlastní více než čtvrtinu majetku, hlasovacích práv, nebo podílu na zisku firmy. Tato osoba bude muset být zapsána v registru. Podle experta na to doplatí ale hlavně poctivé firmy, které chtějí chránit své soukromí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení