VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volvo představilo luxusní sedan S90. V hybridní verzi má 407 koní

Automobilka Volvo představila nový model S90. Elegantní sedan má vzít zákazníky Audi, BMW a Mercedesu. Narozdíl od německé konkurence však spoléhá jen na čtyřválcové motory.

3.12.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
30 fotografií

Volvo S90.Foto: Volvo Cars

To je však nepřekvapivá informace. Volvo S90 totiž využívá architekturu SPA, na níž stojí i SUV XC90 a která počítá se zástavbou pouze čtyřválcových jednotek.

V případě sedanu S90 jde o vznětové motorizace D4 (140 kW/190 koní) a D5 (173 kW/225 k), které doplňuje zážehová T6 s výkonem 320 koní (235 kW). Nechybí aní hybrid T8 Twin Engine o výkonu 407 koní (300 kW).

Až na slabší diesel jsou všechny motory spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Zajímavé také je, že obě benzínové verze jsou standardně vybaveny pohonem všech kol. Čtyřkolka je pak volitelně k dispozici také k výkonnějšímu nafťáku. Bez pohonu všech kol je S90 samozřejmě předokolkou.

Volvo S90.

Švédský sedan chce konkurovat vozům jako Audi A6, BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy, nabízí proto i dostatečně reprezentativní rozměry. Na délku měří 4963 milimetrů, široký je 1879 mm a vysoký jen 1443 mm. Rozvor dosahuje 2941 milimetrů.

Poslední údaj, stejně jako pohled na fotografie interiéru, naznačuje, že by S90 mohla poskytnout dostatek prostoru i pro cestující na zadních sedadlech. Objem zavazadelníku činí 500 litrů.

Koncept kabiny plně odpovídá nové filosofii značky, kterou známe z již zmíněného Volva XC90. Hlavním prvkem tu je vertikálně orientovaný displej infotainmentu, nechybí ani digitální přístrojový štít a ušlechtilé materiály.

Volvo S90.

A protože jde o Volvo, byla velká pozornost kladena také na bezpečnost a přítomnost různých elektronických pomocníků.

Nové Volvo S90 bude například vybaveno funkcí semiautonomního řízení, kterou využívá asistent pro jízdu v kolonách. Jedná se o systém, jenž jemnými zásahy do řízení udržuje vůz v rozmezí daného jízdního pruhu, přičemž funguje až do dálniční rychlosti 130 km/h, a to i když před vozem nejede žádné jiné vozidlo. Rozšíření se dočkal také systém City Safety, nově umí detekovat velká zvířata a v případě hrozící srážky varovat řidiče, případně dokonce vůz zastavit. 

Výstavní premiéra nového Volva S90 se uskuteční v lednu na autosalonu v Detroitu, v dubnu pak automobilka začne přijímat objednávky. Do Česka se první vozy dostanou až ve druhé polovině roku.

Volvo S90.

Sluší se připomenout, že kromě sedanu později dorazí i kombík V90 a mluví se také o velkém kupé a dokonce i kabrioletu.

Autor: Redakce

3.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

AKTUALIZUJEME

Pohřeb kardinála Vlka: lidé čekají na zahájení mše, přišli i členové vlády

Stovky lidí se přišli do chrámu sv. Víta na Pražském hradě rozloučit s kardinálem Miloslavem Vlkem. Samotná zádušní mše má být zahájena v 11:00 po průvodu církevních hodnostářů z Arcibiskupského paláce do chrámu. Mši bude sloužit pražský arcibiskup Dominik Duka. Vlk zemřel po těžké nemoci minulou sobotu ve věku 84 let.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies