Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volvo S60 a V60 Polestar: Ostré "šedesátky" nabídnou 367 koní. Ze čtyřválce

České zastoupení automobilky Volvo začne v létě prodávat ostré verze modelů S60 a V60 s označením Polestar. Oba vozy pohání motor o výkonu 367 koní.

5.4.2016
SDÍLEJ:

Volvo S60 a V60 Polestar.Foto: Volvo

Sedan S60 a kombík V60 v provedení Polestar se nezjevily jen tak z čistého nebe, už v loňském roce, kdy Volvo koupilo právě společnost Polestar, si zájemci mohli tahle auta pořídit. Tehdy však oba vozy pod kapotou ukrývaly přeplňovaný šestiválec o výkonu 350 koní.

Nové verze S60 a V60 Polestar ale mají - v souladu s motorářskou filosofií značky - "jen" čtyřválec. Dvakrát přeplňovaný dvoulitr vychází ze standardní jednotky z rodiny Drive-E, konstruktéři společnosti Polestar jej však opatřili větším turbem, kompresorem, novými ojnicemi, novými vačkovými hřídeli, větším sáním vzduchu a palivovým čerpadlem s větší kapacitou. Hnací síla je přenášena na všechna kola prostřednictvím upravené osmistupňové automatické převodovky.

Volvo V60 Polestar.

Motor dává na dvoulitrový čtyřválec velice působivých 367 koní (270 kW) a 470 Nm točivého momentu.

Samozřejmostí pak je přepracovaný podvozek. Ten dostal nastavitelné tlumiče Polestar Öhlins, přední vzpěry vyztužené uhlíkovými vlákny a tužší zavěšení.

Mezi další výbavu patří dvacetipalcové odlehčené disky kol, nově kalibrovaný elektrický posilovač řízení a drážkované brzdové kotouče o průměru 371 milimetrů. Ve srovnání s šestiválcovými předchůdci jsou novinky o 20 kilogramů lehčí a vykazují o 24 kg nižší zatížení přední nápravy.

Výsledkem jsou auta, která umí zrychlit z klidu na stovku pod pět sekund. Rychlejší je sedan, ten stovku pokoří za 4,7 sekundy. Kombík pak za 4,8 vteřiny.

Volvo S60 a V60 Polestar.

Volvo se chlubí i časy potřebnými pro akceleraci na dvoustovku. S60 Polestar tuto disciplínu zvládne za 17,2 sekundy, V60 je o dvě desetiny pomalejší. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Výrobce udává normovanou průměrnou spotřebu v kombinovaném cyklu 7,8 l/100 km.

Na český trh dorazí oba rychlé šedesátkové modely během léta, objednat si je ale budou moci zákazníci už během dubna. Cena sedanu S60 ve verzi Polestar činí 1,6 milionu korun, kombi V60 Polestar stojí o 40 tisíc korun víc.

Autor: Redakce

5.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i30
Renault Fluence
Hyundai i30
Otec a syn Bushovi
1 16

Rodina Bushů se připojila ke kritikům Trumpa. Jeho poradní tým se rozpadl

Ilustrační foto
4

Ve Dvoře Králové přišli o hrocha. Zemřel dva měsíce od převozu

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

Libanon zrušil zákon, který umožňoval pachatelům znásilnění vzít si své oběti

Aktivisté za práva žen se radují. Dlouho požadovali zrušení článku 522 trestního zákona, ke kterému nyní došlo. Jejich kampaň podpořil ministr pro záležitosti žen Jean Oghassabian, který uvedl, že zákon je "z doby kamenné". Podobné právní předpisy byly nedávno zrušeny také v Tunisku a Jordánsku.

Podvodníci zaplavují sociální sítě. Chtějí získat peníze skrze falešné profily

Neposílejte nikomu svoje číslo, policie varuje před podvodníky, kteří vytvářejí falešné profily na Facebooku a chtějí získat peníze. Méně pozorné uživatele dokáží připravit o tisíce korun. Snaží se získat ověřovací SMS pro internetové mobilní platby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení