VYBERTE SI REGION

Volvo ukazuje Koncept 26. Chce přesvědčit o komfortu autonomního řízení

Volvo patří mezi automobilky, které věnují velké úsilí vývoji technologií pro autonomní řízení. Na autosalonu v Los Angeles se výrobce snaží ukázat, jak moc může být autopilot příjemný.

22.11.2015
SDÍLEJ:

Volvo ukázalo svou představu interiéru pro autonomní řízení.Foto: Volvo

Volvo totiž vystavuje Koncept 26, což je v podstatě jen interiér a především vize pohodlného cestování s využitím samočinného řízení.

Název konceptu vychází z analýzy Volva, podle níž každodenní cesta do práce zabere řidičům v průměru 26 minut. Podle automobilky je to doba, která by se dala využít lépe než čekáním v pomalu plynoucí dopravě. 

Volvo ukázalo svou představu interiéru pro autonomní řízení.

Výrobce si představuje, že po aktivaci autopilota se bude "řidič" věnovat například četbě, poslechu hudby či sledování online pořadů.

Koncept 26 vychází z patentované konstrukce sedadla řidiče, jež se aktivně přizpůsobuje požadavkům režimu zvoleného z nabídky: Drive (Řízení), Create (Tvorba) nebo Relax (Odpočinek). 

Poslední dva režimy odpovídají právě autonomnímu řízení. Pokud si řidič přeje přenechat řízení vozidlu, volant se přitáhne k palubní desce, sklopí se opěradlo sedadla a z palubní desky se vysune velký displej, který řidiči umožní, aby čas ve voze strávil dle svých představ. 

Volvo ukázalo svou představu interiéru pro autonomní řízení.

Že Volvo technologiím autonomního řízení do budoucna hodně věří, dokládá i probíhající projekt Drive Me, v rámci něhož vyjede v roce 2017 na silnice ve švédském Göteborgu flotila automaticky řízených vozů Volvo.

„Automobilka Volvo Cars patří mezi první společnosti, které se vyjádřily k přijetí odpovědnosti za automaticky řízená vozidla. Pevně věříme, že by měli výrobci automobilů převzít plnou odpovědnost za veškeré chování vozu v době, kdy byl provozován v čistě autonomním režimu řízení. Pokud nějaká automobilka není ochotna tuto odpovědnost přijmout, jednoznačně z toho lze vyvozovat, že si svou technologií autonomního řízení není jista," tvrdí sebejistě Peter Mertens, viceprezident oddělení výzkumu a vývoje ve společnosti Volvo Car Group.

Kdy a jestli vůbec se ale vize Konceptu 26 v představené podobě objeví v sériovém voze, zatím není jasné.

Autor: Redakce

22.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies