VYBERTE SI REGION

Výroba první octavie, hitu Škodovky, skončila

Mladá Boleslav - Z výrobní linky ve Vrchlabí v úterý sjel poslední vůz Octavia s pořadovým číslem 1 442 126. Výroba tohoto modelu končí.

9.11.2010 1
SDÍLEJ:

Poslední Škoda Octavia Tour první generace.Foto: Škoda Auto

Modelová řada Octavia je pilířem úspěchu značky Škoda. V přerodu společnosti Škoda Auto v celosvětově úspěšnou automobilku hrála Octavia Tour první generace, vyráběná od roku 1996, klíčovou roli.

„Poslední vůz s pořadovým číslem 1 442 126 nyní v závodě Vrchlabí uzavírá výrobu tohoto modelu,“ řekl Deníku mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf.

Úspěch modelové řady Octavia dále pokračuje aktuální druhou generací a druhou generací Octavia Tour. Před několika týdny navíc česká automobilka prezentovala v podobě studie Octavia Green E Line první koncept vozu s čistě elektrickým pohonem. Už příští rok má na silnice vyjet testovací flotila.

První Octavia v novodobé historii společnosti sjela z výrobní linky v roce 1996 a byla průlomovým modelem, který svou kvalitou, designem, jízdními vlastnostmi a cenou pomohl změnit image značky Škoda. Ta se stala synonymem pro spolehlivé vozy zaměřené na potřeby řidičů poptávajících praktický a bezpečný rodinný vůz. Plánování modelu začalo již v roce 1992, a Octavia se tak stala prvním automobilem vyvinutým ve vlastní režii značky poté, co se Škoda Auto stala součástí koncernu Volkswagen. V roce 1998 přišla varianta kombi a později také pohon všech kol. V roce 2000 prošel úspěšný model modernizací.

Bezkonkurenční nabídka

„Octavia je srdcem značky Škoda. Je ztělesněním našich hodnot a představuje bezkonkurenční nabídku prostoru, vysokou praktičnost a maximální orientaci na rodinu. Tyto hodnoty přenáší Octavia na silnice již 14 let. A stejné hodnoty bude tato modelová řada reprezentovat i nadále“, řekl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.

Octavia přinesla nové motory i technologie. Mezi ně patří automatická převodovka, pohon všech kol, šestistupňová převodovka, kotoučové brzdy na zadní nápravě, ale i prvky bezpečnosti jako ESP, ASR nebo EDS. Octavia také představila v historii značky první pohonné agregáty s turbodmychadlem, a to jak benzinové, tak naftové. Zlomová byla také technologie vstřikování u naftových motorů. Zde došlo k přechodu ze vstřikování „do komůrky“ na přímý vstřik (TDI/SDI). Modelová řada od svého vzniku stabilně nabízí stále se rozšiřující portfolio úsporných a spolehlivých moderních agregátů.

Revoluce v designu

Octavia znamenala pro Škoda Auto také revoluci v designu; důkazem je nejen česká Národní cena za design v roce 1999, ale také vůz atraktivní pro zákazníky po celých čtrnáct let prodeje. Zcela nové pojetí karoserie v podobě liftback dodnes podtrhuje bezkonkurenční objem zavazadlového prostoru v této třídě a usnadňuje jeho využití při nakládání a vykládání zavazadel. Karoserie liftback se stala jedním z poznávacích znaků této úspěšné modelové řady.

Octavia první generace získala několik ocenění Car of the Year či Nejlepší vůz v kategorii kombi ve Velké Británii. Na tato významná ocenění navazuje Škoda Auto v roce 2004 modelem Octavia druhé generace, který prošel v roce 2008 modernizací. Nespočet ocenění, mezi která patří např. Auto Trophy 2008 a 2009, AutoBest 2010 či Best Family Car 2010, jsou jasným pokračováním v úspěšné cestě modelové řady Octavia.

Přes dva miliony prodaných octavií

Do dnešního dne prodala Škoda Auto více než 2 862 000 vozů Octavia po celém světě. V nabídce je široká paleta provedení vozu od naftové a benzinové sportovní verze RS po variantu Scout pro volný čas se zvýšenou světlou výškou a paketem pro špatné cesty, který vůz chrání i mimo běžný silniční provoz. Pro zákazníky kladoucí důraz na komfort a luxus je v nabídce výbavový stupeň Laurin & Klement, zatímco ekologicky orientované řidiče osloví verze GreenLine se sníženou spotřebou a emisemi CO2.

Úspěchy modelu Octavia dále rozvíjí koncept Green E Line, který Škoda Auto představila na mezinárodním autosalonu v Paříži jako další krok k trvale udržitelné mobilitě v osobní dopravě. Vůz poháněný elektromotorem vyjede na silnice již v roce 2011, a to v rámci testovací flotily, která bude sbírat zkušenosti k dalšímu vývoji sériově vyráběného elektromobilu.

Autor: Pavel Svačina

9.11.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
6

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Motorizovaný surf – JetSurf

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

Historici bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies