VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výroba první octavie, hitu Škodovky, skončila

Mladá Boleslav - Z výrobní linky ve Vrchlabí v úterý sjel poslední vůz Octavia s pořadovým číslem 1 442 126. Výroba tohoto modelu končí.

9.11.2010 1
SDÍLEJ:

Poslední Škoda Octavia Tour první generace.Foto: Škoda Auto

Modelová řada Octavia je pilířem úspěchu značky Škoda. V přerodu společnosti Škoda Auto v celosvětově úspěšnou automobilku hrála Octavia Tour první generace, vyráběná od roku 1996, klíčovou roli.

„Poslední vůz s pořadovým číslem 1 442 126 nyní v závodě Vrchlabí uzavírá výrobu tohoto modelu,“ řekl Deníku mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf.

Úspěch modelové řady Octavia dále pokračuje aktuální druhou generací a druhou generací Octavia Tour. Před několika týdny navíc česká automobilka prezentovala v podobě studie Octavia Green E Line první koncept vozu s čistě elektrickým pohonem. Už příští rok má na silnice vyjet testovací flotila.

První Octavia v novodobé historii společnosti sjela z výrobní linky v roce 1996 a byla průlomovým modelem, který svou kvalitou, designem, jízdními vlastnostmi a cenou pomohl změnit image značky Škoda. Ta se stala synonymem pro spolehlivé vozy zaměřené na potřeby řidičů poptávajících praktický a bezpečný rodinný vůz. Plánování modelu začalo již v roce 1992, a Octavia se tak stala prvním automobilem vyvinutým ve vlastní režii značky poté, co se Škoda Auto stala součástí koncernu Volkswagen. V roce 1998 přišla varianta kombi a později také pohon všech kol. V roce 2000 prošel úspěšný model modernizací.

Bezkonkurenční nabídka

„Octavia je srdcem značky Škoda. Je ztělesněním našich hodnot a představuje bezkonkurenční nabídku prostoru, vysokou praktičnost a maximální orientaci na rodinu. Tyto hodnoty přenáší Octavia na silnice již 14 let. A stejné hodnoty bude tato modelová řada reprezentovat i nadále“, řekl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.

Octavia přinesla nové motory i technologie. Mezi ně patří automatická převodovka, pohon všech kol, šestistupňová převodovka, kotoučové brzdy na zadní nápravě, ale i prvky bezpečnosti jako ESP, ASR nebo EDS. Octavia také představila v historii značky první pohonné agregáty s turbodmychadlem, a to jak benzinové, tak naftové. Zlomová byla také technologie vstřikování u naftových motorů. Zde došlo k přechodu ze vstřikování „do komůrky“ na přímý vstřik (TDI/SDI). Modelová řada od svého vzniku stabilně nabízí stále se rozšiřující portfolio úsporných a spolehlivých moderních agregátů.

Revoluce v designu

Octavia znamenala pro Škoda Auto také revoluci v designu; důkazem je nejen česká Národní cena za design v roce 1999, ale také vůz atraktivní pro zákazníky po celých čtrnáct let prodeje. Zcela nové pojetí karoserie v podobě liftback dodnes podtrhuje bezkonkurenční objem zavazadlového prostoru v této třídě a usnadňuje jeho využití při nakládání a vykládání zavazadel. Karoserie liftback se stala jedním z poznávacích znaků této úspěšné modelové řady.

Octavia první generace získala několik ocenění Car of the Year či Nejlepší vůz v kategorii kombi ve Velké Británii. Na tato významná ocenění navazuje Škoda Auto v roce 2004 modelem Octavia druhé generace, který prošel v roce 2008 modernizací. Nespočet ocenění, mezi která patří např. Auto Trophy 2008 a 2009, AutoBest 2010 či Best Family Car 2010, jsou jasným pokračováním v úspěšné cestě modelové řady Octavia.

Přes dva miliony prodaných octavií

Do dnešního dne prodala Škoda Auto více než 2 862 000 vozů Octavia po celém světě. V nabídce je široká paleta provedení vozu od naftové a benzinové sportovní verze RS po variantu Scout pro volný čas se zvýšenou světlou výškou a paketem pro špatné cesty, který vůz chrání i mimo běžný silniční provoz. Pro zákazníky kladoucí důraz na komfort a luxus je v nabídce výbavový stupeň Laurin & Klement, zatímco ekologicky orientované řidiče osloví verze GreenLine se sníženou spotřebou a emisemi CO2.

Úspěchy modelu Octavia dále rozvíjí koncept Green E Line, který Škoda Auto představila na mezinárodním autosalonu v Paříži jako další krok k trvale udržitelné mobilitě v osobní dopravě. Vůz poháněný elektromotorem vyjede na silnice již v roce 2011, a to v rámci testovací flotily, která bude sbírat zkušenosti k dalšímu vývoji sériově vyráběného elektromobilu.

Autor: Pavel Svačina

9.11.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7

Dětský praktik jako obor vzdělání? Vláda návrh ODS zřejmě odmítne

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

DOTYK.CZ

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Sociální sítě jsou neodmyslitelnou součástí života současné generace. Ačkoli Facebook ovládá tento trh téměř neomezeně, pořád se objevují nové a nové sítě, které bojují o přežití. A to především mobilními aplikacemi. 

Parádní box. Wembley vidělo porážku Klička, těžké váze vládne Joshua

/VIDEO/ Fanoušci boxu se dočkali. Na slavném stadionu Wembley došlo k dlouho očekávanému souboji mezi Vladimirem Kličkem a Anthonym Joshuou. Novým králem těžké váhy v profesionálním ringu se nakonec stal Brit, který slavného jednačtyřicetiletého Ukrajince porazil technickým K.O v jedenáctém kole.

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies