VYBERTE SI REGION

Výrobci luxusních aut měli skvělý rok. Trhali prodejní rekordy

Mnichov/Stuttgart/Ingolstadt - Největší výrobci luxusních aut na světě, BMW, Audi a Mercedes-Benz, prodali v uplynulém roce každý rekordní počet vozů. Pomáhala jim především poptávka v USA a v Číně. Světovou jedničkou na trhu s luxusními vozy zůstalo německé BMW, kterému se poprvé podařilo prodat více než dva miliony aut.

9.1.2015
SDÍLEJ:

Audi A8.Foto: Audi

Automobilka BMW za celý rok prodala dohromady 2 117 965 vozidel hlavní značky BMW a značek Mini a Rolls-Royce, a podařilo se jí tak splnit cíl prodat za celý rok více než dva miliony vozidel. Ve srovnání s předešlým rokem jí odbyt stoupl o osm procent. Stalo se tak především díky zájmu o sedany řady 3 a řady 5.

Zatímco dodávky aut značky BMW byly vyšší o skoro desetinu, prodej aut značky Mini se za celý rok snížil o necelé procento. Důvodem je přechod na modely nové generace. Už v prosinci ale data ukazují na nárůst poptávky o více než pětinu, což byl rekord za tento měsíc. Rekordní prodejní rok naopak podle dřívějších zpráv zažil Rolls-Royce, když loni poprvé v historii firmy prodal přes 4000 aut.

Mercedes má úspěch s třídou S

Čtvrtý rok rekordního prodeje zažil stejně jako BMW i jeho německý rival Mercedes-Benz. Světová trojka na trhu s luxusními vozy prodala za loňský rok 1 650 010 vozidel, oznámil dnes koncern Daimler, jehož je Mercedes-Benz součástí. Rekordu podle dnešního sdělení Mercedes dosáhl v každém z uplynulých 12 měsíců.

O zhruba 29 procent mu loni stoupl odbyt v Číně, kde se za celý rok prodalo více než 281 000 mercedesů. Čína se tak pro automobilku poprvé stala největším trhem po USA.

Zákazníci měli zájem především o kompaktní vozy jako CLA Coupe nebo sportovně užitkový GLA, ale také o luxusní sedany třídy S, kde se odbyt zvýšil dokonce o více než 80 procent. Rekordního odbytu dosáhl Mercedes-Benz i za prosinec, kdy prodal 163 171 vozů této značky, což proti stejnému období předchozího roku představuje nárůst o 17 procent.

Celá divize Mercedes-Benz Cars, jež kromě mercedesů zahrnuje i značku Smart, prodala loni celkem přes 1,7 milionu aut, o zhruba 11 procent více než před rokem.

Mercedes by chtěl časem BMW předstihnout a stát se jedničkou na světovém trhu s luxusními auty. Stejný cíl má i jeho německý konkurent Audi, který loni podle všeho zůstal druhým největším hráčem na tomto trhu.

Audi válí v USA a Číně

Automobilka, která patří stejně jako mladoboleslavská Škoda do koncernu Volkswagen, dnes oznámila, že jí dodávky za uplynulý rok stouply o 10,5 procenta na více než 1 741 100 vozů, což je rekord v historii firmy. Ve Spojených státech rostlo Audi skoro trojnásobnou rychlostí ve srovnání s tempem tamního trhu, uvedl v prohlášení šéf prodeje Luca de Meo.

V Číně Audi zákazníkům dodalo přes 578 000 aut. Stalo se tak prvním výrobcem prémiových aut, který za jediný rok pokořil hranici půl milionu prodaných vozů, ohlásila také automobilka. Rusko bylo naopak jediným z jeho hlavních trhů, kde Audi prodalo méně aut než v roce 2013.

Automobilka dnes oznámila i čísla za prosinec. Dodávky se jí podařilo zvýšit o skoro 15 procent na zhruba 150 000 vozů.

Autor: ČTK

9.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies