VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vznik auta ve dvou minutách. Podívejte se, jak se v Žilině vyrábí Kia

Žilina /VIDEO/ - Napadlo vás někdy, jak vlastně vypadá výroba moderního auta? Krátké video z továrny automobilky Kia v Žilině vám to ukáže - v pouhých dvou minutách.

8.6.2013
SDÍLEJ:

Výroba auta v Žilině.Foto: Kia

Před sedmi lety vstoupila korejská automobilka Kia na Slovensko. Nedaleko Žiliny postavila korejská automobilka Kia svou první továrnu v Evropě. Jedna z nejmodernějších továren na světě se pyšní tichým pracovním prostředím a nebývalou čistotou. Vyrábějí se zde nejen všechny karosářské varianty modelové řady cee´d, ale také MPV Kia Venga a SUV Kia Sportage. Za dobu existence tu Kia vyrobila už více než milion aut.

Od montáže k autu

Když to řekneme zjednodušeně, výroba v Žilině se skládá ze čtyř základních postupů – lisování, sváření, lakování a konečná montáž. Na vylisování dílu stačí přibližně 20 sekund. Jeden vůz potřebuje takových dílů až šedesát.

Výroba auta v Žilině.

Vylisované díly pak pokračují do moderní svařovny. Člověka byste tu ale hledali marně, všechnu práci zastane téměř 344 robotů, kteří dokážou svařovat, ale také přenášet jednotlivé díly nebo nanášet tmel, případně různé úkoly kombinovat. Jednu karosérii mají roboti hotovou obvykle za 55 sekund. Pro zajímavost jedna linka dokáže vyrábět až 8 různých karosérií zároveň.

Následuje třípodlažní lakovna, která je veřejnosti nepřístupná. Dopravníkový systém je dlouhý přibližně 7 kilometrů a správné nabarvení vozů má na starost 36 robotů. Používají se k životnímu prostředí šetrné a vodou ředitelné barvy. Mezi zákazníky tradičně vedou barvy Black Pearl, Machine Silver a Cassa White.

Výroba auta v Žilině.

Poté se vyráběný vůz přemístí do montážní haly, což je největší výrobní jednotka ve slovenské továrně Kia – 450 metrů délky a více než tisícovka dělníků ve dvousměrném provozu. Montují se zde interiérové a exteriérové části vozidla, šasi a motor. Také zde ale najdete roboty, kteří odvádějí přibližně třetinu práce.

Výroba auta v Žilině.

V další fázi se automobil zkompletuje, a to včetně sedadel, kol nebo volantu. Pak se mohou doplnit provozní kapaliny. Důležitým momentem je testování vozu na okruhu za továrnou. Na téměř tři a půl kilometru dlouhé dráze najdete deset různých povrchů, ale i stoupání a klesání kvůli zkoušce brzd. Úkolem operátora je vyzkoušet jízdní vlastnosti a celkovou funkčnost vozidla.

Pokud je všechno v pořádku, na řadu přichází speciální vodní test, který má prověřit utěsnění automobilu. Trysky z různých úhlů a pod různým tlakem stříkají na automobil vodu. Po desetiminutovém testu operátoři kontrolují, zda všechna problematická místa na voze správně těsní. Následuje světelný test, kde se na osvětlené ploše kontrolují takové detaily, jako je správný nános laku a jeho případné poškození. Teprve pak může nový vůz zamířit k zákazníkům.

V roce 2012 vyprodukovala společnost Kia Motors Slovakia 292 000 automobilů a brány továrny opustilo také 464 000 motorů.

Autor: Redakce

8.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies