VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z luxusní divize nová značka. Citroën osamostatnil DS

Citroën se odhodlal ke stejnému kroku, jaký už před časem učinil v Číně. Osamostatnil totiž značku DS, dosud luxusní divizi francouzského výrobce. První vozem "nové" automobilky DS Automobiles je modernizovaná vlajková loď DS 5.

11.3.2015 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
16 fotografií

DS 5.Foto: DS Automobiles

Omlazené auto lze snadno poznat už na první pohled, docela výrazně se změnily především přední partie. K úpravám ale došlo i vzadu, kde najdeme nový nárazník i nové světlomety.

V interiéru došlo k "úklidu" tlačítek a hned dvanáct se jich přesunulo pod sedmipalcový dotykový displej. Výbavu nově doplní například bezklíčové odemykání, kvalitnější audiosystém či nové "infotainmentové" technologie. Auto také nabídne třeba head-up displej, parkovací asistent s couvací kamerou a masážní sedadla.

DS 5.

Zpočátku bude k dispozici jediný benzínový motor, přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 165 koní (121 kW). Později ji doplní výkonnější verze s 209 koňskými silami (154 kW). 

Naftové jednotky budou tři: nejslabší jedna-šestka BlueHDi poskytuje výkon 120 koní (88 kW), základní dvoulitr dává výkon 150 k (110 kW) a jeho silnější varianta pak 180 k (132 kW). V nabídce zůstane také hybridní provedení, u něhož diesel pohání přední kola, elektromotor pak zadní.

DS 5.

Právě hybridní soustava se ukrývá pod kapotou koncepčního vozu DS 5 Moon Dust, jímž značka DS slaví na ženevském autosalonu svoje osamostatnení. Auto se chlubí například šedým strukturovaným lakem, který se prý inspiroval ve světě letectví, nebo specifickým chromováním. V interiéru se objevuje hnědá voskovaná kůže, panely dveří jsou z plisovaného hedvábí a ozdobné prvky pak z matně černého ebenu.

Po DS 5 budou následovat další modely, které přijdou o loga Citroënu. Ostatně, podobně to funguje v Číně a Francouzi tam s prémiovými (a dražšími) "citroëny-necitroëny" slaví úspěchy. A stejně jako v Číně, i v Evropě budou mít vozy DS svoje vlastní prodejny.

Autor: Redakce

11.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies