Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zájem o vozy prémiových značek je vyšší než před krizí

Praha  - Prodej vozů prémiových značek roste a je vyšší než před ekonomickou krizí. Za letošní první čtvrtletí se poptávka proti loňsku zvýšila v průměru téměř o desetinu, proti začátku roku 2007 pak až o dvě pětiny. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

3.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Růst táhnou především masovější značky, jako jsou Audi, BMW a Mercedes, které se často objevují jako manažerské vozy ve firemních vozových parcích. Například vlajková loď Audi A8 je podle časopisu Flotila nejrozšířenějším ředitelským vozem mezi stovkou největších tuzemských firem. Její cena začíná těsně pod hranicí dvou milionů korun.

Samotný segment luxusních vozů zaznamenal letos proti rekordnímu loňskému roku pokles o třetinu na 81 prodaných aut. "Rekordní prodeje v prvním čtvrtletí 2011 byly zřejmě důsledkem optimismu ze začátku loňského roku, kdy se realizovaly i odložené nákupy z předchozích krizových let. Nákup luxusního vozu je typická investice, kterou firma i fyzická osoba může o rok i více odložit. Domnívám se, že ve chvíli důvěry ve stabilní ekonomický růst, lze v ČR očekávat další růst tohoto segmentu." uvedl Jan Malý z Automobilové expertní skupiny PwC ČR.

Podle něj bude zajímavé sledovat, zda se automobilky poučily a dokážou pružně reagovat na rychlý nárůst poptávky, či zda se zopakuje situace, kdy se na některé prémiové modely čeká i několik měsíců.

Na dvojnásobek se proti roku 2007 letos zvýšil například prodej Ferrari a trojnásobný nárůst zaznamenalo Porsche. Naopak Lexus prodává zhruba stejně jako před krizí a Jaguaru dokonce prodej o třetinu poklesl.

"Skladba zákazníků zůstává v podstatě stejná. Vozy si u nás kupují úspěšní lidé, kteří mají zálibu ve sportovních vozech. V současné chvíli zaznamenáváme největší zájem o nový model Porsche 911 včetně verze Cabriolet a novinku letošního roku Porsche Boxster," uvedla Veronika Olláryová z tuzemského zastoupení Porsche. Dlouhodobě nejprodávanějším modelem je Cayenne Diesel, jehož cena startuje na 1,6 milionu korun.

Rolls-Royce, který je téměř synonymem pro nejluxusnější auta, si letos zatím pořídil jeden zájemce. Loni s britskou ikonou v německých rukou odjeli za celý rok čtyři majitelé. V krizových letech 2009 a 2010 se přitom značce v tuzemsku nebývale dařilo, když prodala osm respektive 12 vozů ročně.

Luxusní vozy tvoří spolu se sportovními auty jen necelé jedno procento tuzemského trhu s novými osobními automobily. Od ledna do března prodej osobních aut stoupl o čtyři procenta na 43529 vozů.

Autor: ČTK

3.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Hyundai i30
Škoda Fabia
Škoda Citigo
Škoda Citigo

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
3 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení