VYBERTE SI REGION

Země EU trvají na zákazu prodeje některých Mercedesů. Kvůli chladivu

Brusel - Zástupci vlád členských zemí Evropské unie se na dnešní schůzce v Bruselu shodli, že všechny automobily prodávané v Evropské unii by měly vyhovovat jednotným pravidlům. Vyjádřili se tak ke sporu o prodej vozů značky Mercedes od německé automobilky Daimler. Ta odmítá vyměnit dosavadní bezpečné chladivo v klimatizacích, které EU od letoška kvůli globálnímu klimatu zakázala, za novou směs, jež může být podle firmy smrtelně nebezpečná.

17.7.2013
SDÍLEJ:

Mercedes-Benz A 180 CDIFoto: Mercedes

Evropská komise v úterý konstatovala, že některé typy mercedesů se kvůli zakázanému chladivu nemohou v Evropské unii prodávat ani registrovat. Posvětila tím nedávné rozhodnutí Francie zablokovat prodej těchto vozů a umožnila podniknout takový krok i dalším zemím.

Na dnešním zasedání na technické úrovni se zástupci 28 zemi shodli na nutnosti kroků, které by obnovily pořádek. "Členské státy s ohledem na vozy, které nejsou v souladu s legislativou EU, konstatovaly, že se mají podniknout nápravná opatření, včetně stažení těch vozů, které se už na trhu prodávají, jak už jeden z členských států udělal," uvedla komise s odkazem na Daimler a Francii.

Jeden z evropských činitelů agentuře Reuters řekl, že komise chce v příštích týdnech zorganizovat jednání s francouzskými a německými úřady. V těch by se mělo dospět k řešení, dodal.

Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, jež od letošního ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a. Ta je sice zcela bezpečná pro zdraví, nevyhovuje ale evropské politice proti emisím skleníkových plynů.

Daimler ve svých testech zjistil, že jediná schválená náhrada, typ R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont, může při srážce a vzplanutí uvolnit vysoce toxický fluorovodík, a způsobit tak cestujícím ve vozidle smrt. Američtí výrobci zprávy o nebezpečnosti svého chladiva bagatelizují a poukazují na jeho přednosti pro životní prostředí.

Německý úřad pro motorová vozidla KBA Daimleru schválil používání R134a a vyzval k dalšímu zkoumání bezpečnosti nového chladiva. Jeho rozhodnutí podpořilo německé ministerstvo dopravy. Oba úřady pak poslaly do Bruselu rozklad s požadavkem, aby Daimler mohl i nadále používat zakázané palivo, dokud nebudou dokončeny jejich vlastní vědecké testy.

Daimler na počátku července sdělil, že francouzské úřady blokují nové registrace jeho sportovních vozů Mercedes SL a kompaktů třídy A a B. Tyto automobily představují více než polovinu prodeje značky v této zemi a asi dvě procenta globálního prodeje firmy.

Němečtí politici poukázali na to, že krok Paříže může souviset se sporem o zpřísněné limity na emise oxidu uhličitého (CO2) v EU. Jejich přijetí minulý měsíc Berlín intenzivním lobbováním zabránil, aby ochránil domácí automobilky.

Autor: ČTK

17.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies