VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zisk jihokorejské Hyundai Motor zůstal na rekordních úrovních

Soul - Zisk největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor zůstal ve druhém čtvrtletí zhruba na loňské rekordní úrovni 2,5 bilionu wonů (44 miliard Kč) a překonal odhady trhu. Společnost dnes uvedla, že nadále čerpá podporu ze silného růstu prodeje v Číně, díky němuž překonává problémy s konkurencí a napětím v dodávkách na domácím a americkém trhu.

25.7.2013
SDÍLEJ:

Hyundai i20.Foto: Hyundai

Hyundai musí těžce bránit dosažené podíly na trzích Jižní Koreje a USA před silnou konkurencí, zejména když její nejprodávanější modely Sonata a Elantra stárnou. Trápí ji navíc potíže s dodávkami, protože korejské odbory odmítly firmě od března do konce května víkendové směny. Vývoz vozů vyrobených v Koreji se kvůli tomu propadl o deset procent, což ale vynahradil růst produkce v zahraničí o 24 procent.

Celkové tržby Hyundai stouply o šest procent na 23,2 bilionu wonů (zhruba 407 miliard Kč). Na domácím trhu výnosy z prodeje klesly o 0,7 procenta a na silně rostoucím americkém trhu se zvýšily jen o 1,2 procenta. V Evropě zasažené krizí, kde celkový prodej automobilů klesl v prvním pololetní na dvacetileté minimum, se tržby Hyundai propadly o devět procent.

Zdrojem síly zůstává Čína, kde čtvrtletní prodej Hyundai meziročně vzrostl o 36 procent. Loni firma zahájila produkci ve své třetí čínské továrně a uvedla na tamním trhu místní verzi vozu Elantra. Hyundai na čínském trhu těží z propadu prodeje japonských automobilek, které ztrácejí kvůli sporu Pekingu a Tokia o ostrovy ve Východočínském moři.

Hyundai společně se svou sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Firma v listopadu 2008 zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.

Nošovická Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobila za letošní první pololetí zhruba 155 500 aut, což bylo o procento více, než ukládal výrobní plán, ale o 7000 méně než před rokem. Plán pro letošní rok počítá se zachováním loňské produkce zhruba 300 000 vozů.

Autor: ČTK

25.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies