VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zisk jihokorejské Hyundai Motor zůstal na rekordních úrovních

Soul - Zisk největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor zůstal ve druhém čtvrtletí zhruba na loňské rekordní úrovni 2,5 bilionu wonů (44 miliard Kč) a překonal odhady trhu. Společnost dnes uvedla, že nadále čerpá podporu ze silného růstu prodeje v Číně, díky němuž překonává problémy s konkurencí a napětím v dodávkách na domácím a americkém trhu.

25.7.2013
SDÍLEJ:

Hyundai i20.Foto: Hyundai

Hyundai musí těžce bránit dosažené podíly na trzích Jižní Koreje a USA před silnou konkurencí, zejména když její nejprodávanější modely Sonata a Elantra stárnou. Trápí ji navíc potíže s dodávkami, protože korejské odbory odmítly firmě od března do konce května víkendové směny. Vývoz vozů vyrobených v Koreji se kvůli tomu propadl o deset procent, což ale vynahradil růst produkce v zahraničí o 24 procent.

Celkové tržby Hyundai stouply o šest procent na 23,2 bilionu wonů (zhruba 407 miliard Kč). Na domácím trhu výnosy z prodeje klesly o 0,7 procenta a na silně rostoucím americkém trhu se zvýšily jen o 1,2 procenta. V Evropě zasažené krizí, kde celkový prodej automobilů klesl v prvním pololetní na dvacetileté minimum, se tržby Hyundai propadly o devět procent.

Zdrojem síly zůstává Čína, kde čtvrtletní prodej Hyundai meziročně vzrostl o 36 procent. Loni firma zahájila produkci ve své třetí čínské továrně a uvedla na tamním trhu místní verzi vozu Elantra. Hyundai na čínském trhu těží z propadu prodeje japonských automobilek, které ztrácejí kvůli sporu Pekingu a Tokia o ostrovy ve Východočínském moři.

Hyundai společně se svou sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Firma v listopadu 2008 zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.

Nošovická Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobila za letošní první pololetí zhruba 155 500 aut, což bylo o procento více, než ukládal výrobní plán, ale o 7000 méně než před rokem. Plán pro letošní rok počítá se zachováním loňské produkce zhruba 300 000 vozů.

Autor: ČTK

25.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Renault Megane
Chevrolet Aveo
Suzuki SX4

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Havárie ultralightu. Ilustrační foto:
AKTUALIZUJEME

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Pohoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Poslední den kouření v hospodách: Protesty? Třeba vysypání nedopalků na ulici

/ANKETA, INFOGRAFIKA/ Poslední možnost zakouřit si v restauraci nebo baru mají v úterý lidé po celé republice. Pak už jim to nedovolí takzvaný protikuřácký zákon, který začne platit od středy 31. května.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Záludná Paříž. Je Roland Garros nejtěžší grandslam?

Každý grandslam bývá spojován s nějakým tím „nej", které si pečlivě hýčká a žárlivě střeží. Wimbledon je ze čtyř tenisových veleturnajů nejstarší a nejtradičnější. US Open nabízí nejvyšší prize money. Australian Open má zase pověst toho nejpohodovějšího grandslamu. A co aktuálně probíhající French Open? V čem vyniká nad konkurenty?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies