VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálniční známky zdraží, ale cena na nich nebude

Čeští řidiči od příštího roku sáhnou hlouběji do kapsy. Alespoň pokud se rozhodnou pro jízdu po dálnici. Vláda v pondělí podle očekávání schválila dřívější návrh na zdražení dálničních známek pro osobní auta na rok 2010.

27.10.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Moš

Nejběžnější roční známka zdraží z tisícovky na 1200 korun. Cena měsíčního kupónu se pak zvedne ze 330 na 350 korun a dosavadní týdenní kupón se změní na desetidenní známku. I v tomto případě ale cena půjde nahoru, a to ze 220 na 250 korun.

Pozor! Nenechte se napálit…

Nárůst ceny ministerstvo dopravy (MD) zdůvodnilo rostoucí dálniční sítí, která se ze stávajících 1111 kilometrů v příštím roce rozšíří na 1169 kilometrů. „Prodej dálničních známek bude zahájen od prosince.

Známky budou jako vždy k dispozici na poštách či čerpacích stanicích,“ řekl Deníku mluvčí MD Karel Hanzelka. Protože ministerstvo uvažovalo o zdražení ještě před pondělním rozhodnutím vlády, budou si letos řidiči kupovat známky, na nichž nebude uvedena cena. Pečlivě by si tak měli zapamatovat pevně stanovené ceny, aby je při prodeji nemohl někdo napálit. „Po té medializaci to snad nehrozí. Navíc ke známkám se dává průvodní leták, kde je fixní cena uvedena,“ míní Hanzelka.

Příští rok bude posledním, kdy budou motoristé v autech vozit papírové známky. Od roku 2011 by je měly nahradit elektronické viněty, někdy též zvané éKupony. Jde o malé plastové krabičky, které se nalepí na vnitřní stranu okna a jsou přenosné mezi více automobily, například v rámci rodiny. „Výběrové řízení na dodávku vinět vypíšeme někdy z kraje příštího roku,“ potvrdil Deníku Hanzelka.

Jednání o výši mýtného stále ještě probíhají

Jak dále zdůraznil, rozhodně to neznamená, že řidiči osobáků od roku 2011 začnou platit mýto. „Pořád půjde o časové zpoplatnění bez ohledu na počet ujetých kilometrů,“ dodal Hanzelka. Placení mýta se ale již od ledna nevyhnou malé náklaďáky od 3,5 tuny výše. Platit budou při průjezdu mýtnou bránou stejně jako velké kamiony. Kolik to přesně, ještě na ministerstvu řeší. „Jednání ještě probíhají. Předpokládáme ale, že stávající cena mýta se nezmění. Zdraží nejspíše pouze v pátek mezi 15 až 21 hodinu, a to zhruba o polovinu. Tím by se měl nahradit páteční zákaz jízd kamionů,“ uzavřel Hanzelka.

Autor: Jan Klička

27.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

V paneláku Na Borku v Jirkově hořelo. Plameny vyšlehly zřejmě po přechozím výbuchu.
2 13

Požár v jirkovském paneláku: Dva lidé zemřeli, hasiči evakuovali sto lidí

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies