VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Znovuzrozený Saab už nebude Saab. Výrobce nesmí tradiční jméno použít

Na konci loňského roku společnost National Electric Vehicles Sweden (NEVS), která v roce 2012 převzala aktiva zkrachovalé švédské automobilky Saab, oznámila velké plány do budoucna. A pochlubila se získáním obří zakázky na dodání 150 000 elektromobilů. S vozy značky Saab je přesto konec.

2.2.2016
SDÍLEJ:

Saab 9-3.Foto: Saab

Zřejmě definitivní. Vlastník práv na jméno a logo Saabu, tedy švédská letecká společnost Saab AB, totiž firmě NEVS ani jedno z toho nadále neumožní používat.

NEVS přitom o práva užívat jméno a tradiční logo přišel už před dvěma lety, kdy musel kvůli krachu požádat o ochranu před věřiteli. "Zrušili jsme jejich právo na užívání značky," potvrdil mluvčí společnosti Saab AB Sebastian Carlsson, který však dodal, že tato záležitost už ani nebude předmětem dalších jednání. Firma tedy zřejmě považuje celou věc za uzavřenou.

Před společností NEVS tak stojí úkol vymyslet pro automobilku nové jméno. Předseda představenstva Kai Johan Jiang prohlásil, že nové označení bude vybráno na míru čínskému trhu.

Hlavně pro Čínu

To je logické, Čína má totiž být hlavním odbytištěm. NEVS nedávno získal od čínské leasingové firmy Panda New Energy zakázku na dodání 150 000 elektromobilů. Celková hodnota kontraktu, jenž zahrnuje také další produkty a služby, činí 12 miliard dolarů (v přepočtu asi 300 miliard Kč).

Kromě toho se NEVS pochlubil také menší - ale i tak poměrně zajímavou - zakázkou od China Volant Industry v hodnotě 1 miliardy dolarů (zhruba 25 miliard korun).

Znovuzrozený Saab 9-3 Aero.

Oba kontrakty přitom mají nastartovat výrazný rozvoj firmy, jež vlastní původní závod Saabu ve švédském Trollhättanu a také práva na model 9-3.

Právě starý známý sedan 9-3, který má svůj původ už v roce 2002 a vyráběl se do bankrotu automobilky na konci roku 2011, bude "prvním modelem" nové značky. Před obnovenou premiérou údajně projde rozsáhlou modernizací, bližší detaily však automobilka neprozradila.

NEVS chystá i nové modely

Karoserie a další klíčové díly elektrického vozu budou vznikat v Trollhättanu, konečnou montáž však bude zajišťovat nový závod v Číně. Sériová výroba by měla začít v roce 2017.

Přelomovou událostí pro firmu pak má být až odhalení čtyř zcela nových modelů v roce 2018. Všechny budou stát na nové platformě, která byla trefně pojmenována Phoenix. Ta prý byla vyvinuta speciálně pro elektromobily.

Plány obrozené automobilky Saab.

Automobilka už se pochlubila prvními ilustracemi, které ukazují, jak by vozy mohly vypadat. Zatím jim chybí jména, ale NEVS chce každopádně představit kompaktní SUV, středně velký fastback, středně velký crossover a rodinné SUV.

Novinky budou zaměřeny primárně na čínský trh, téměř jistě se však budou prodávat i ve Švédsku. Později by automobilka ráda zamířila i na další trhy v Evropě a v Severní Americe.

Autor: Redakce

2.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Záběr kamery.
2

VIDEO: Policisté během honičky o vlásek unikli smrti

Ilustrační foto
6

Stanislav Šulc: Zákonný zmetek

Poděbradská hydroelektrárna je památkou. Majitel zuří!

Nymburk, Poděbrady - V pondělí vláda rozhodla o zařazení 15 staveb na seznam národních chráněných památek. Na seznamu je i nymburské krematorium a poděbradská hydroelektrárna.

Maturita z matematiky od roku 2022 navrhuje Růžička

Senátor Jiří Růžička (za TOP 09 a STAN) navrhne, aby se nejen na středních odborných školách, ale také na gymnáziích a lyceích povinně maturovalo z matematiky od roku 2022. Návrh na sjednocení termínu, které jeho prostřednictvím požaduje Asociace ředitelů gymnázií, představí za týden na jednání senátního školského výboru. Řekl to na dnešním setkání představitelů TOP 09 s novináři.

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

Základní školu Františka Formana na sídlišti Dubina čeká od konce února vpravdě historická změna. Skončí totiž její první a doposud jediná ředitelka Ivona Klímová. Na vlastní žádost. Údajně kvůli šikaně ze strany zřizovatele.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies