Převzetí centra je součástí plánů Volkswagenu na vlastní vývoj aut, která budou umět komunikovat s okolím a v budoucnu dokonce zvládnou i samostatnou jízdu.

"Vzájemné propojení rozhodujícím způsobem ovlivní budoucí podobu automobilu," vysvětlil člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za vývoj Heinz-Jakob Neusser, proč se automobilka rozhodla převzít centrum BlackBerry a založit společnost Volkswagen Infotainment.

Již dnes probíhá výměna informací mezi vozidlem a přenosnými přístroji, jako jsou například přehrávače MP3, chytré telefony a klíčky od vozidla. Volkswagen však chce dosáhnout toho, aby auta byla schopná se propojit také například s domácností řidiče, s kanceláří či s čerpací stanicí, parkovištěm a dalšími vozidly. Řidič může být díky tomu velmi brzy informován o dopravních komplikacích nebo překážkách. Nebo rychle najde volné parkovací místo. A díky novým technologiím dokonce bude moci automobil opustit a odejít - vůz se zaparkuje sám.

Již v polovině příštího desetiletí mají jezdit auta na dlouhé vzdálenosti na autopilota. Předpokladem toho je množství senzorů a propojení auta s okolím. Prvním stupněm k tomu má být částečná automatizace při jízdě v dopravní zácpě nebo právě v parkovacích domech. Kritici však varují před zneužitím informací o pohybech motoristů a možným sledováním.

V rámci skupiny Volkswagen se zatím na digitální technologii zaměřuje nejvíce luxusní značka Audi. Ta již představila i vlastní prototyp auta, které jezdí samo. Audi rovněž plánuje podpořit platformy pro propojení chytrých telefonů s automobilovým systémem, které představily firmy Apple a Google.

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry svého času zaměstnával ve svém centru ve městě Bochum až 300 inženýrů. Po obrovském poklesu podílu na trhu však nyní firma bojuje o své přežití. Volkswagen uvedl, že chce převzít všech zbývajících zhruba 200 zaměstnanců centra.