Jde o mimořádně vzácné Ferrari 250 GTO z roku 1963, které letos v říjnu koupil neznámý boháč od amerického sběratele Paula Pappalarda. Červený krasavec jej vyšel na neuvěřitelných 52 milionů dolarů, tedy v přepočtu na zhruba 997 milionů korun. Zajímavé je, že titul nejdražšího auta na světě do té doby drželo jiné Ferrari 250 GTO, tentokrát z roku 1962, které bylo prodáno loni za 35 milionů dolarů (asi 671 milionů Kč).

Ferrari 250 GTO patří dlouhodobě k nejvíce ceněným vozům. Můžete za to částečně jeho vzácnost, v letech 1962 až 1964 jich vzniklo pouze 39, částečně závodní minulost a částečně i příběh jeho vzniku. Italská automobilka totiž musela kvůli homologaci pro tehdejší závodní třídu GT3 vyrobit sérii nejméně sto kusů, jenže Enzo Ferrari sáhl k "drobnému" podvodu: Při značení podvozků jednoduše přeskakoval čísla…

Obě Ferrari byla prodána soukromě, po dohodě zájemce s vlastníkem. Takové transakce se občas dějí bez účasti veřejnosti a je proto obtížné dohledat, jestli se někde na světě neuskutečnil ještě významnější obchod. S aukcemi a dražbami je to však jiné.

Mercedes-Benz W196R F1 z roku 1954.

Dosud nejdražším automobilem prodaným v aukci je monopost formule 1 od Mercedesu (W196, na snímku) z roku 1954. Nový majitel za vůz se slavnou minulostí zaplatil 19,6 milionu liber, tedy zhruba 603 milionů korun.

S touto cenou Mercedes překonal hned trojici modelů Ferrari - 275 GTB/4 N.A.R.T. Spyder z roku 1967 se prodalo letos za 27,5 milionu dolarů (asi 527 mil. Kč), model 375 MM Berlinetta Competizione (1953) také letos za 12 812 800 dolarů (246 mil. Kč) a Ferrari 250 Testa Rossa (1957) v roce 2011 vyšlo nového majitele na 16 390 000 dolarů (314 mil. Kč).