Konkrétně divize Porsche Engineering Group vyvine pro připravovaný obrněný papalášský koráb, který by si měl užít ještě Vladimir Putin, jehož stávající mandát končí v roce 2018, turbodmychadlem přeplňovaný dvanáctiválec o objemu přes 6 litrů a s výkonem až 800 koní. Taková porce by na rozpohybování nové limuzíny, podle plánů dokonce budoucího největšího osobního automobilu na světě, měla stačit.

Na základě dvanáctiválce pak vzniknou i další jednotky: osmiválce, šestiválce a také čtyřválce. Projekt Kolona totiž počítá se vznikem hned celé rodiny nových vozidel, která kromě luxusní limuzíny bude zahrnovat i SUV či minivany (MPV). Vozy přitom nemají být určeny jen pro významné papaláše, ale možnost pořídit si je údajně dostanou i "obyčejní lidé".

Kreml se pochlubil pokrokem ve vývoji nové limuzíny pro ruského prezidenta Vladimira Putina.

Nové pohonné jednotky pak budou montovány v Rusku z domácích součástek.

Porsche však nepracuje jen na motorech. Podle ruských médií firma pomáhá i s vývojem nové modulární platformy, na níž budou auta postavena. Přípravu projektu má od loňského podzimu na starost známý Ústřední vědecko-výzkumný institut pro automobily a automobilové motory (NAMI), který kooperuje s několika ruskými automobilkami. Na vývoji limuzíny se však podílejí i evropské firmy jako rakouské AVL, britské Ricardo či německé FEV.

Kreml se pochlubil pokrokem ve vývoji nové limuzíny pro ruského prezidenta Vladimira Putina.

Podle některých zdrojů Rusko na celý projekt uvolnilo až 14 miliard rublů (v přepočtu zhruba 7,3 miliardy korun).

Prvními výsledky vývoje se ústav NAMI pochlubil už v květnu a ukázal i možný vzhled budoucích vozů - včetně prezidentské limuzíny.

Zdroj: Youtube

Její finální podobu však budeme znát až za několik měsíců. Do výroby se dostane v roce 2017, další dva modely dorazí o rok později. Projekt počítá s výrobou sedmi až deseti tisíc aut ročně, z toho má asi jen pět procent jít na vládní účely.