„Když bylo v roce 2002 představeno první Volvo XC90, bylo vybaveno celou řadou průlomových bezpečnostních systémů včetně prvního systému na světě schopného předejít převrácení vozidla. Představením řady technologií pro připravovanou generaci modelu XC90 znovu potvrzujeme naši vedoucí pozici v oblasti automobilové bezpečnosti," říká Thomas Broberg, vedoucí bezpečnostní poradce ve společnosti Volvo Car Group.

Nové Volvo XC90 tak bude mít například systém rozpoznávání chodců, který by měl fungovat i při jízdě za tmy. Technologie zároveň umožňuje automatické brzdění v případě hrozící kolize s jinými vozidly, chodci a cyklisty.

Zdroj: Youtube

Novinkou je také detekce okrajů vozovky a svodidel s asistentem řízení. Jde o funkci, která dokáže zaregistrovat, že automobil sjíždí z vozovky, a samočinným zásahem do řízení jej vrátí zpět do správného směru. To, že vozidlo umí samo rozpoznat okraj vozovky, je světovým prvenstvím. Díky tomu je technologie schopna fungovat i na silnicích bez okrajových čar - právě jimi se řídí systémy konkurenčních automobilek.

Zdroj: Youtube

Adaptivní tempomat s asistentem řízení pak umožní řidiči setrvat v určeném jízdním pruhu a plynule přizpůsobovat rychlost rytmu dopravy. Nový systém tak dokáže automaticky následovat vozidlo jedoucí vepředu.

Zdroj: Youtube

Další novinka, systém zmírňování následků srážek se zvěří, dokáže rozpoznat a automaticky zabrzdit vozidlo v případě hrozící srážky se zvířetem, a to jak za světla, tak za tmy. Tato technologie, která by měla řidičům pomoci předcházet nehodám nebo alespoň snížit rychlost nárazu, bude představena později po uvedení nového Volva XC90, které je naplánováno na konec roku 2014.

Zdroj: Youtube

Volvo Car Group ale uvede i další funkce, které jsou součástí strategie, jejímž cílem je snížit do roku 2020 počet osob usmrcených či vážně zraněných v novém voze Volvo na nulu. Komunikace mezi vozidly (Car2Car) umožňuje vozidlům komunikovat mezi sebou navzájem a také s dopravní infrastrukturou, což otevírá zajímavé možnosti. Vozidla totiž mohou sdílet a vyměňovat si důležité informace. Technologie je založena na komunikaci mezi vysílači ve vozidlech a v silniční infrastruktuře, jako jsou například dopravní značky či semafory. Dokáže tak například varovat před průjezdem křižovatky na červenou nebo poradí, jak chytit takzvanou „zelenou vlnu".

Zdroj: Youtube

Nedávno Volvo ukázalo koncept autonomního parkování, díky němuž automobil dokáže sám najít volné parkovací místo a řidič může svůj vůz opustit už na vjezdu do parkoviště. Kombinace autonomního řízení s rozpoznáváním a brzděním před dalšími objekty automobilu by mělo umožnit bezpečný pohyb s ohledem na ostatní vozidla a chodce pohybující se na parkovišti. Rychlost a brzdění jsou přizpůsobeny hladkému pohybu v prostoru parkoviště.

Zdroj: Youtube