Právě na vozy kategorie SUV se chce Volkswagen v příštích letech víc zaměřit a plánuje svou nabídkou rozšířit hned o několik modelů. T-ROC je tedy takový předvoj. Poměrně detailní informace o něm německá automobilka zveřejnila už před autosalonem, čekalo se jen na jeho skutečnou podobu.

Třídveřový koncept T-ROC na délku měří 4179 milimetrů, na šířku 1831 a na výšku 1501 mm. Rozvor přitom činí 2595 mm. SUV je vybaveno devatenáctipalcovými koly z lehké slitiny a obouvá pneumatiky rozměru 245/45.

Zvláštností vozu je odnímatelná prostřední část střechy. Je rozdělená na dva díly a lze ji snadno demontovat a uložit v zavazadlovém prostoru.

Volkswagen T-ROC.

Interiér je dle očekávání vybaven moderními technologiemi a systémy, například několika kamerami snímajícími dění jak před, tak i za vozem. Hlavním ovládacím prvkem je dotykový displej ve středové konzole, koncipovaný jako tablet, takže si ho posádka může z auta odnést a používat i mimo ně.

Ovládání, ukazatele stavu a funkce klimatizace konceptu T-ROC mají kompletně digitální podobu. Roli sdružených přístrojů přebírá barevný displej s úhlopříčkou 12,3 palce. V závislosti na zvoleném jízdním režimu (na výběr jsou tři: Street, Offroad a Snow) zobrazuje informace, které jsou přizpůsobeny aktuální situaci.

Volkswagen T-ROC.

Studie je poháněna turbodieselem 2.0 TDI s výkonem 184 koní a točivým momentem 380 N.m. Motor, spřažený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, umožňuje jízdu nejvyšší rychlostí 210 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 sekundy. Volkswagen udává průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km.

Přestože je T-ROC koncipován hlavně jako "SUV do města", využívá pohon všech kol 4Motion. Za normálního provozu je téměř veškerá hnací síla přenášena nejnovější generací spojky Haldex na přední nápravu. Zadní náprava je pak připojena, kdykoli je to nezbytné.

Volkswagen T-ROC.

Charakteristiky řízení pohonu 4x4, motoru, automatické převodovky, ABS a jízdních asistentů asistentů pro rozjezd do kopce a pro sjíždění strmých svahů však lze změnit zvolením některého ze tří jízdních režimů. Standardní mód Street připojuje zadní nápravu pouze v situacích, kdy to vyžaduje trakce nebo příčné zrychlení.

Volkswagen T-ROC.

Režim Offroad zajistí rozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 a upraví nastavení těch asistenčních systémů, které optimalizují jízdu v terénu. Mód Snow je pak určen na povrchy s horší přilnavostí, typicky sníh - jak už ostatně napovídá název.