Novinka se jmenuje Sand Racer a stojí za ní mladá společnost Zarooq Motors. Ta dokonce kromě samotného auta plánuje vybudovat i speciální a prý dostatečně vzrušující pouštní okruh na pozemku o 40 hektarech. Bude se na něm konat nový šampionát a k dispozici bude i pro privátní tréninkové jízdy.

Dráha však nenabídne jen off-roadové řádění, součástí bude i dostatečně luxusní zázemí s bazénem.

Zarooq Sand Racer.

Ale zpět k autu. Na vývoji 4,2 metru dlouhého stroje Zarooq Motors spolupracuje například se španělskou firmou Campos Racing, která je známá svým účinkováním v několika odvětvích motosportu.

O pohon se stará 3,5litrový zážehový šestiválec poskytující v základním provedení výkon 300 koní a 371 Nm točivého momentu. Výrobce však slibuje i varianty nabízející 400 a 500 koňských sil. Motor je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností řadit pádly pod volantem.

Sand Racer má zatím pouze pohon zadních kol, ale zájemci prý v budoucnu budou moci sáhnout i po čtyřkolce.

Zarooq Sand Racer.

Výrobce se chlubí také rozložením hmotnosti 60:40 ve prospěch zadní nápravy a hmotností okolo jedné tuny. Příznivé hodnoty bylo dosaženo především štědrým využitím uhlíkových kompozitů a sklolaminátu.

Maximální rychlost činí 200 km/h, údaje o akceleraci zatím chybí. Zato víme, že nádrž má objem 110 litrů.

I přes sportovní zaměření však v Zarooq Motors mysleli také na komfort. Auto má ve dvoumístné kabině například multimediální systém s LCD displejem, samozřejmě nechybí klimatizace.

Cena zatím nebyla oficiálně potvrzena, ale spekuluje se o částce okolo dvou milionů korun, přičemž nejvýkonnější verze mohou stát až dvojnásobek. Do prodeje vůz zamíří začátkem příštího roku.