Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ano, šéfe! zatočí s lajdáctvím v kuchyni

Nový pořad o české gastronomii si klade velké cíle. Pozvednout riskantní obor, pomoci nevýdělečným nebo krachujícím podnikům a navíc zaujmout diváky.

17.3.2009 2
SDÍLEJ:

Ano, šéfe!Foto: Prima

Jak se s nejrůznějšími problémy vypořádá šéfkuchař Zdeněk Pohlreich můžete sledovat každý čtvrteční večer v televizi Prima.

V každém dílu nového pořadu přijde za Zdeňkem Pohlreichem majitel restaurace v nesnázích a požádá ho o pomoc. Šéfkuchař si vyslechne jeho podnikatelský záměr a pak musí na místě během týdne zjistit, kde je zakopaný pes. Proč podnik nevydělává, proč hostům nechutná a nevracejí se tam.

Zkušený šéfkuchař navrhne nové menu, personál nijak nešetří, udělá pořádek a naučí kuchaře i jeho pomocníky připravovat kvalitnější jídla.

Po měsíci se do restaurace vrací. Ovšem se skrytou kamerou a špehem, kterého majitel ani personál neznají. Tímto špehem je například Roman Vaněk, šéf Pražského kulinářského institutu. Zdeněk Pohlreich pak na závěr rozhodne, jestli podniku udělí své doporučení.

Konec české kuchyně?

Filozofie vaření, kterou prosazuje Zdeněk Pohlreich, se může zdát překvapivě jednoduchá. Nakupovat to nejlepší a dělat s tím co nejméně. Jinak řečeno, nikdy se nesnažit přetvořit ingredience na něco, co vypadá nebo chutná jinak.

„Myslím, že se dnes věnuje příliš mnoho pozornosti vizuální stránce, bezduchým oblohám a špatným omáčkám. Porce jsou příliš velké a jídlo často vypadá lépe, než chutná, což je pro mne v gastronomii to největší zklamání,“ vysvětluje Zdeněk Pohlreich.

V každém jídle podle něj musí zákazník okamžitě rozeznat kvalitní řemeslo a profesionalitu. V restauracích často personál, ani majitel sám neví, jakou kuchyni vlastně vaří. Snaha o větší pestrost jídel vytlačuje tradiční pokrmy. Někdy to vypadá, jakoby z české kuchyně zbyla jen svíčková, řízek a guláš.

Rady ocení i divák

Televizní stanice nabízejí celou řadu pořadů o vaření, takzvané cooking show, které učí diváky zkultivovat, zpestřit i zrychlit domácí vaření. Kam se ale posunula profesionální gastronomie? Většina lidí by se vsadila, že se veřejné stravování zlepšilo. Není to až tak pravda.

První michelinskou hvězdičku označující kvalitu gastronomie oslavili čeští gurmáni teprve v roce 2008.

Dlouhé a nepřehledné jídelní lístky nevypovídají nic o kvalitě jídla a čerstvosti surovin, standardní zeleninová obloha má často zachránit zmatek na talíři.

Pořad Ano, šéfe! nabízí rady pro ty, kteří chodí jíst do hospod a restaurací. Pořad je také plný emocí, protože kritika a nezbytné nepopulární změny v provozu problematického podniku se bez vzrušených reakcí, vyhrocených scén a ostrých slovních přestřelek často neobejdou.

Každý týden naleznete na stránkách přílohy Moje rodina pohled do zákulisí nového pořadu Ano, šéfe!, který můžete sledovat ve čtvrtek ve 21.20 hodin na Primě.

17.3.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
8 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Liftago má nového investora. Chce expandovat i za hranice

Oblíbená aplikace na objednání taxi v Česku má nového investora. Incoming ventures Michala Mičky investovala desítky milionů korun hlavně na rozvoj aplikace, pomocí které si zákazníci taxi služby objednávají. Penězi chce ale také pokrýt největší města a začít expandovat do zahraničí.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení