Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi nakupují dárky po Vánocích častěji než Slováci

Češi a Slováci mají rozdílnou strategii při nákupu vánočních dárků. Zatímco v Česku stále více lidí vánoční dárky pořizuje až po svátcích, kdy obchodníci zahajují velké výprodeje, tak na Slovensku povánoční slevy k nákupu dárků využívá mnohem méně zákazníků.

3.12.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock.com

Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Unilever v Česku a na Slovensku udělaly agentury Opinion Window a Focus.

Češi na povánoční výprodeje čekají a aspoň některé vánoční dárky po svátcích hodlá nakoupit až 35 procent českých zákazníků. Na Slovensku je situace jiná. „Nepříznivá finanční situace sice nutí Slováky šetřit, ale nákupy dárků až po svátcích je příliš nelákají. Povánoční slevy a výprodeje využije na nákup některých dárků jen každý desátý obyvatel Slovenska,“ stojí ve zprávě společnosti Unilever.

Hlavním motivem k pozdějšímu nákupu vánočních dárků jsou nejen povánoční výprodeje, ale také větší klid při výběru či možnost si dárek vyzkoušet. Po vánočních svátcích proto Češi i Slováci nakupují hlavně oblečení, obuv, elektroniku, sportovní potřeby či domácí spotřebiče.

Z průzkum také vyplynulo, že Češi na Vánoce častěji dávají dárkové poukázky. Zatímco na Slovensku obálku s poukázkou najde pod vánočním stromkem pouze sedm procent lidí, tak v Čechách tuto formu vánočního dárku zvolí až třetina lidí. V obou zemích budou lidé pořizovat zejména poukázky na různé pobyty či zážitky.

Nákupy o víkendech

Lidé vánoční nákupy pořizují hlavně o adventních víkendech, přičemž stále více Čechů chodí do obchodů večer. Například podle statistik obchodního centra v Praze-Letňanech jen za poslední víkend se počet zákazníků nakupujících od 19:00 do 21:00 ve srovnání s běžným obdobím zvýšil o deset procent a poslední týden před Vánocemi by měl vzrůst až pětinásobně. Obchodní centrum Letňany proto v pátek a sobotu až do Vánoc prodlouží otevírací dobu o hodinu.

„Zákazníci využívají večerní nákupy k tomu, aby si v klidu a bez spěchu obstarali vše potřebné na největší svátky v roce. Prodlouženou otevírací dobou, která se týká všech našich obchodů, jim vycházíme vstříc,“ sdělila dnes ČTK Renata Nejtková ze společnosti Tesco Stores ČR, která letňanské nákupní centrum provozuje.

Autor: ČTK

3.12.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jeruzalém
1 10

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

Martin Kratochvíl.
1

Týdenní zkrat: Světlana zná české muže

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

/ROZHOVOR/ Dokument Svět podle Daliborka líčí Věru Krupičkovou jako starostlivou mámu, která svému synovi, jenž u ní v osmatřiceti letech stále bydlí, dělá snídaně, uklízí po něm nebo mu například i chodí do koupelny. Dle slov jejích slov je však vše úplně jinak.

Chlapce v Třinci zasáhl blesk

Patnáctiletý chlapec byl v sobotu večer zasažen bleskem během bouřky na ulici v Třinci. Záchranářům se ho ale podařilo oživit.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení