VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi nakupují dárky po Vánocích častěji než Slováci

Češi a Slováci mají rozdílnou strategii při nákupu vánočních dárků. Zatímco v Česku stále více lidí vánoční dárky pořizuje až po svátcích, kdy obchodníci zahajují velké výprodeje, tak na Slovensku povánoční slevy k nákupu dárků využívá mnohem méně zákazníků.

3.12.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock.com

Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Unilever v Česku a na Slovensku udělaly agentury Opinion Window a Focus.

Češi na povánoční výprodeje čekají a aspoň některé vánoční dárky po svátcích hodlá nakoupit až 35 procent českých zákazníků. Na Slovensku je situace jiná. „Nepříznivá finanční situace sice nutí Slováky šetřit, ale nákupy dárků až po svátcích je příliš nelákají. Povánoční slevy a výprodeje využije na nákup některých dárků jen každý desátý obyvatel Slovenska,“ stojí ve zprávě společnosti Unilever.

Hlavním motivem k pozdějšímu nákupu vánočních dárků jsou nejen povánoční výprodeje, ale také větší klid při výběru či možnost si dárek vyzkoušet. Po vánočních svátcích proto Češi i Slováci nakupují hlavně oblečení, obuv, elektroniku, sportovní potřeby či domácí spotřebiče.

Z průzkum také vyplynulo, že Češi na Vánoce častěji dávají dárkové poukázky. Zatímco na Slovensku obálku s poukázkou najde pod vánočním stromkem pouze sedm procent lidí, tak v Čechách tuto formu vánočního dárku zvolí až třetina lidí. V obou zemích budou lidé pořizovat zejména poukázky na různé pobyty či zážitky.

Nákupy o víkendech

Lidé vánoční nákupy pořizují hlavně o adventních víkendech, přičemž stále více Čechů chodí do obchodů večer. Například podle statistik obchodního centra v Praze-Letňanech jen za poslední víkend se počet zákazníků nakupujících od 19:00 do 21:00 ve srovnání s běžným obdobím zvýšil o deset procent a poslední týden před Vánocemi by měl vzrůst až pětinásobně. Obchodní centrum Letňany proto v pátek a sobotu až do Vánoc prodlouží otevírací dobu o hodinu.

„Zákazníci využívají večerní nákupy k tomu, aby si v klidu a bez spěchu obstarali vše potřebné na největší svátky v roce. Prodlouženou otevírací dobou, která se týká všech našich obchodů, jim vycházíme vstříc,“ sdělila dnes ČTK Renata Nejtková ze společnosti Tesco Stores ČR, která letňanské nákupní centrum provozuje.

Autor: ČTK

3.12.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies