Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová Sladovna v Olomouci pokračuje, čtvrť má mít až pět set bytů

Až pět set bytů slibuje projekt Nová Sladovna plánovaný v Olomouci. Stavět se má v areálu bývalých sladoven a mrazíren u Wolkerovy ulice. Pět bloků budov má kombinovat bydlení, administrativu a komerci. Stavební firmy by za hotelem Ibis mohly začít příští rok.

3.3.2015
SDÍLEJ:

Vizualizace projektu Nová Sladovna v OlomouciFoto: A2 architekti

V roce 2012 provedl vlastník areálu demolici původních stoletých budov.

Nyní se v databázi posuzování vlivu staveb na životní prostředí EIA objevil dokument, který představuje, jaké by mohly být další kroky.

Zastavět se podle něj má plocha o téměř 20 tisících metrech čtverečních, bytů má být na pět set.

Předpoklad pro zahájení stavebních prací je třetí čtvrtletí roku 2016, v zimě 2020 má být hotovo.

„Odhadované náklady na výstavbu kompletně celé lokality dle územní studie jsou zhruba osm set milionů až jedna miliarda korun," řekl David Sedlář za společnost Nová Sladovna.

Vizualizace projektu Nová Sladovna v Olomouci

Vizualizace projektu Nová Sladovna v Olomouci. Autor: A2 architekti

Několik různých vlastníků, práce na etapy

Dodal, že celý prostor má nicméně několik různých vlastníků, takže každý může začít stavět podle svého uvážení.

„I tak se, ale předpokládá etapizace lokality i jednotlivých bloků," dodal.

Po demolici zůstal v území za hotelem stát objekt se dvěma výraznými komíny.

Dřívější představy mluvily o možnosti využít jeho otevřené vnitřní prostory k vytvoření kulturně společenského centra.

„O využití budovy majitel tohoto území jedná," sdělil David Sedlář.

Vizualizace projektu Nová Sladovna v Olomouci

Plánované přemostění železniční trati (na původní vizualizaci vpravo) nakonce investor z projektu vypustil. Autor: A2 architekti

Lávka nakonec nebude

Jasné už každopádně je, že na v minulých letech zvažované přemostění železniční trati mezi Novou Sladovnou a ulicí Poupětova nedojde. Investor od lávky upustil.

Jinak ale platí vizualizace od atelieru A2 ARCHITEKTI, ačkoli se v něčem rozcházejí s novým územním plánem.

Ačkoli už se dříve objevily různé úvahy, jaké služby by se mohly v nových budovách usídlit, nyní nepadají ani obecné zmínky.

„V tomto směru jsme zatím v úplných začátcích a spíše provádíme monitoring poptávky," uvedl David Sedlář.

Autor: Ondřej Zuntych

Místo události:
3.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
16 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení